Biltema-prylar

gamlingen
9 september 2007 · 5 198 Inlägg

Rushman skrev:
Biltema e rena skiten, har handlat så jävla mkt därifrån å MINST hälften har jag fan fått slänga/byta igen!

Å inte har lärt dej nåt.. låt bli å handla där då eftersom det är så dåligt,, själv har jag inga dåliga erfarenheter av biltema,,, men däremot saab ORGINAL... styrled gick söder efter 1 vecka.... fick ny av saab,,,samma där,,,krävde pengar tillbaka åkte på biltema å köpte,,, å titta där.. den höll,,,, så länge jag  hade bilen kvar, ca 2 år..

gamlingen
9 september 2007 · 5 198 Inlägg

Ärligt talat är det nog lite psykiskt oxå va? säj ett spärrskaft för 450:- går sönder,,, då säger man nte så mycket,utan man åker å byter och får ett nytt,,, Biltema skaftet för 150 : går sönder,,, man svär över dessa förbannade biltema prylar.. å skriker ut åt hela världen. att dessa förbannade skit prylar håller inte.. å sen är allt de har skit... eller vad tror ni ?

Senast redigerat av gamlingen (9 september 2007)

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
9 september 2007 · 1 290 Inlägg

Rushman skrev:
Biltema e rena skiten, har handlat så jävla mkt därifrån å MINST hälften har jag fan fått slänga/byta igen!

Hur dum är man då som bara fortsätter o handla? Konstigt att vissa har så jävla mycket problem medans vissa inte har ett enda fel? Jag har ALDRIG haft problem med dom sakerna jag köpt hos dom!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
9 september 2007 · 1 290 Inlägg

gamlingen skrev:
Ärligt talat är det nog lite psykiskt oxå va? säj ett spärrskaft för 450:- går sönder,,, då säger man nte så myck tutan man åker å byter och får ett nytt,,, Biltema skaftet för 150 : går sönder,,, man svär över dessa förbannade biltema prylar.. å skriker ut åt hela världen. att dessa förbannde skit prylar håller inte.. å sen är allt de har skit... eller vad tror ni ?

Kan bara hålla med! Förresten så verkar de som att de har blivit en grejj o hata Biltema...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
gamlingen
9 september 2007 · 5 198 Inlägg

Om du visste hur rätt du har det.. .undrar varför folk överhuvudtaget fortsätter att handla där.

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
9 september 2007 · 1 290 Inlägg

gamlingen skrev:
Om du visste hur rätt du har det.. .undrar varför folk överhuvudtaget fortsätter att handla där.

De kan ju knappast vara så att hälften av alla som handlar där bara får skit hela tiden och resten får bara bra saker! Tror fan folk sitter o ljuger över att dom fått skitsaker bara för att de är häftigt o hata Biltema! Dom verkar nästan avundsjuka på att Biltema verkligen har bra saker för bra priser.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
9 september 2007 · 1 660 Inlägg

Angående bromsrengöring brukar jag köra med T-rod eller liknande "icke oljebaserad" rengöringsmedel.
Funkar skitbra.
Funkar även som "steg2" vid tändning av besvärliga grillbricketter.. hehe

fordelvis Ford Racing
9 september 2007 · 479 Inlägg

Men hur ni pratar......

Jag jobbar där..så jag måste väl säga att grejjorna Är Bäst roll

Ja Just!
gamlingen
9 september 2007 · 5 198 Inlägg

Så du handlar inte på Mekonomen då... jag menar dom är ju dyrare,, å då MÅSTE ju grejerna va bättre...... INTE,,,,

Tommy_Enk Toyota-Frälst
9 september 2007 · 310 Inlägg

Jag har köpt hela min elektronik-verktygslåda på biltema för montering av stereobyggen osv. och jag har då inte lyckats haft sönder ett enda verktyg och alla elektriska apparater fungerar kanoners. Ibland känns det som om man köper dyrare grejer betalar man för märket som är tryckt på dem hmm

Senast redigerat av Tommy_Enk (9 september 2007)

_VeNoM_ Giftig
9 september 2007 · 419 Inlägg

Jag har då aldrig haft något problem med kvaliten på biltema men en sak som är fruktansvärt irriterande är att om man åker dit och ska ha t.ex. 5 saker så är det fan alltid nån/några av de sakerna som är slut. Så tröttsamt

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
Muttley
9 september 2007 ·

gamlingen skrev:

tkd_rille skrev:
inte ens spray eller liknande funger från biltema smile
undrar om deras blyertspennor håller något.
skulle nog inte vilja använda deras leksaker i framtiden till mina barn .. de kan går sönder ju

Vart köper du grejer som INTE går sönder ?

ja du jag använder ju inte blyerts men köper jag pennor och liknande så tar jag bokhandeln så man får riktiga pennor och slipper köpa nya hela tiden..
och i framtiden när jag får barn så ska jag köpa hos brio och de företag som gör i princip bara leksaker=)
förresten barnvagnen på biltema ser ut att ramla ihop innan den ens används smile

alltså jag köper mina reservdelar på volvo/mekonomen, jag vill inte få värdet att sjunka på bilen.

Muttley
9 september 2007 ·

gamlingen skrev:
Så du handlar inte på Mekonomen då... jag menar dom är ju dyrare,, å då MÅSTE ju grejerna va bättre...... INTE,,,,

vad är de med dig ? mekonomen har bättre kvalite på grejerna jo.

volvo har bäst.

smile jag skulle inte få för mig att sätta biltema på en lite dyrare bil, skulle jag haft en 240 så visst men inte på min v40 aldrig någonsin...


om man ska jämföra som dig så är de ju bättre att handla högtalare på biltema än hos micro.

falloutboy
9 september 2007 · 1 723 Inlägg

vad är det som säger att det inte är samma tillverkare på mekonomen och biltemas grejer? Bara annan kartong.

Det lär inte finnas hur många som helst som tillverkar reservdelar.

Muttley
9 september 2007 ·

falloutboy skrev:
vad är det som säger att det inte är samma tillverkare på mekonomen och biltemas grejer? Bara annan kartong.

Det lär inte finnas hur många som helst som tillverkar reservdelar.

det som säger mig att de inte är samma tillverkare är kvaliten,
jag ljuger inte när jag säger att bromsar brunnit upp skivor spruckit och sakerna bara går sönder.
och när man blir tvungen att byta ut de billiga skitet till mekonomen så funkar de hur bra som helst.
            så de kan ju inte vara riktigt samma tillverkare.
man ska helst köra på original varför ska man byta bort bilen i delar ?

värdet sjunker på en bil i mitt tycke om man använder biltema delar.

beta
9 september 2007 · 804 Inlägg

falloutboy skrev:
vad är det som säger att det inte är samma tillverkare på mekonomen och biltemas grejer? Bara annan kartong.

Det lär inte finnas hur många som helst som tillverkar reservdelar.

Är samma med piratdelar vs original. Kan vara från exakt samma batch från fabrik och helt identiska men ändå sågar märkesverkstäderna piratprylarna som är samma som sina originalprylar.

falloutboy
9 september 2007 · 1 723 Inlägg

tkd_rille skrev:

falloutboy skrev:
vad är det som säger att det inte är samma tillverkare på mekonomen och biltemas grejer? Bara annan kartong.

Det lär inte finnas hur många som helst som tillverkar reservdelar.

det som säger mig att de inte är samma tillverkare är kvaliten,
jag ljuger inte när jag säger att bromsar brunnit upp skivor spruckit och sakerna bara går sönder.
och när man blir tvungen att byta ut de billiga skitet till mekonomen så funkar de hur bra som helst.
            så de kan ju inte vara riktigt samma tillverkare.
man ska helst köra på original varför ska man byta bort bilen i delar ?

värdet sjunker på en bil i mitt tycke om man använder biltema delar.

du överdriver inte lite?

I tider då allt ska vara så kostnadseffektvit som möjligt så är det inte logiskt att nån öppnar en fabrik och börjar tillverka reservdelar till t ex volvo när det redan finns en som redan spottar ut samma prylar. min presonliga uppfattning, men det finns kanske max 2 st som tillverkar dessa delar.

Samma som med alla komponenter till TV. Samsun, Philips och Panasonic tillverkar allt. Vare sig du köper en Bang Olufsen, Andersson eller Matsui.

gamlingen
9 september 2007 · 5 198 Inlägg

baaki skrev:

falloutboy skrev:
vad är det som säger att det inte är samma tillverkare på mekonomen och biltemas grejer? Bara annan kartong.

Det lär inte finnas hur många som helst som tillverkar reservdelar.

Är samma med piratdelar vs original. Kan vara från exakt samma batch från fabrik och helt identiska men ändå sågar märkesverkstäderna piratprylarna som är samma som sina originalprylar.

Klart som korvspad att de sågar pirat.. undrar varför.. kan det va för att kränga sina egna prylar med 100% påslag ?.. näe... eller ?

gamlingen
9 september 2007 · 5 198 Inlägg

tkd_rille skrev:

falloutboy skrev:
vad är det som säger att det inte är samma tillverkare på mekonomen och biltemas grejer? Bara annan kartong.

Det lär inte finnas hur många som helst som tillverkar reservdelar.

det som säger mig att de inte är samma tillverkare är kvaliten,
jag ljuger inte när jag säger att bromsar brunnit upp skivor spruckit och sakerna bara går sönder.
och när man blir tvungen att byta ut de billiga skitet till mekonomen så funkar de hur bra som helst.
            så de kan ju inte vara riktigt samma tillverkare.
man ska helst köra på original varför ska man byta bort bilen i delar ?

värdet sjunker på en bil i mitt tycke om man använder biltema delar.

Och du river en bil i beståndsdelar innan du köper den och tittar om det står Biltema nånstans,, eller det kan väl inte va så att nån säger att *biltema ? näe inga sån prylar här inte*

beta
9 september 2007 · 804 Inlägg

gamlingen skrev:

baaki skrev:

falloutboy skrev:
vad är det som säger att det inte är samma tillverkare på mekonomen och biltemas grejer? Bara annan kartong.

Det lär inte finnas hur många som helst som tillverkar reservdelar.

Är samma med piratdelar vs original. Kan vara från exakt samma batch från fabrik och helt identiska men ändå sågar märkesverkstäderna piratprylarna som är samma som sina originalprylar.

Klart som korvspad att de sågar pirat.. undrar varför.. kan det va för att kränga sina egna prylar med 100% påslag ?.. näe... eller ?

Tänkte på när dom tog upp det i motorjournalen tror jag det var. Fast reportrarna kom in med en privatdel och en originaldel och frågade vad skillnaden var kunde verkstäderna inte säga vad som var sämre, bara att de var det, fast de var identiska, ända in till gummibussningarna som hade audis logos och hela köret.
Ska de såga något så måste de ju göra det trovärdigt med åtminstånde något motargument, inte bara stå som fån och säga att det är så. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang