Vilka tvättar INTE i eget garage ?

Akakapukko
10 september 2007 · 1 779 Inlägg

tvttar å putsar på den på uppfarten. bor ute på landet så inga jobbiga grannar eller något. de e toppen

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
Germax
10 september 2007 · 12 086 Inlägg

Jag tvättar oftast bilen på GDS hallen. Ang problemet med skvättande grannar. Antingen kan man köra bort till putshörnan där man kan damsuga och göra allt möjligt lr så frågar man vederbörande vafan han håller på med o ber han sluta spruta vatten i hela lokalen. Förövrigt ett formulerande jag använt själv en gång med tillfredställande resultat smile

loudness
10 september 2007 · 4 554 Inlägg

har precis flyttat hemifrån och till min glädje ligger det en biltvätt intill huset jag bor! dessutom slipper jag tvätta själv på gott och ont men låta en annan tvätta och torka bilen efter för 90kr så tycker jag de kan va värt de när den bara är lite dammig

lixer
10 september 2007 · 464 Inlägg

Jag tvättar på jobbet, vi har en tvätt hall med de tillbehör man kan behöva för att tvätta av bilar lastbilar & bussar

Rojpen
10 september 2007 · 2 230 Inlägg

alltid GDS hallen för 33kr hur länge man än tvättar:) nå spec där hemma Färila..
annnars blir det hos poalren ute på gården.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
D-No Avstängd
11 september 2007 · 658 Inlägg

Rojpen skrev:
alltid GDS hallen för 33kr hur länge man än tvättar:) nå spec där hemma Färila..
annnars blir det hos poalren ute på gården.

Det va inte dyrt du...tongue

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
twin_cam Smålänning
11 september 2007 · 7 877 Inlägg

Tvättar på min gamla praktikplats oftast. Varm/kallvatten, högtryckstvätt med varm/kallvatten, oljeavskiljare, gratis avfettning, gratis fönsterputsmedel, el till polermaskinen...

Tvättar aldrig med högtryckstvätt. Då blir det ju inte rent...

Farsan köpte dessutom en ångtvätt för lit sen... Kanske skulle prova på mattorna i bilen...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
fredda_king Fotograf
11 september 2007 · 1 319 Inlägg

en annan åker ju till kompisen på recond firman som han äger.. så kan man vara där inne och hålla på som  man vill:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
BoraV6
11 september 2007 · 677 Inlägg

Nått jag inte fattar med OKQ9 är varför dom där armarna som högtrycksslangen sitter i är för kort för att nå över bilen. Det fattas iaf på den i Östersund ca 30cm.
Vilket gör att man måste hålla i slangen hela tiden.
Men nått som är bra där är att dom iaf har kran med varmvatten i.
Men det hade ju gärna fått vara det i tvätten med.

Sen verkar prissättningen vara olika.
I Östersund tar dom per påbörjad halvtimme 57kr tror jag det är.
Vilket är ganska dyrt tycker jag. Det är ju en sak om man använder lyftarna och tömmer ur olja mm. Men för att tvätta bilen!

Sen verkar det som att allt fler tvätthallar tar bort sina dammsugare. Och dom använder man ju gärna i samband med tvätten.

Kirreböna
11 september 2007 · 23 Inlägg

Jag tvättar hemma på infarten, sålänge jag inte avfettar. Då åker jag till någon form av tvätthall och låter lösningsmedlen tas om hand på bättre sätt än att låta de rinna ner i gräsmattan:)

Schumi
12 september 2007 · 401 Inlägg

Tvättar oftast på OKQ8 eller hos kompis i garag...det e så trokigt utan garag..

BMW E61 "520d" (2007)
MrTobias
12 september 2007 · 1 297 Inlägg

har en polare som jobbar på okq8.. beroende på vem han jobbar med så tvättar man gratis smile

Akka
12 september 2007 · 1 174 Inlägg

På uppfarten, om jag inte kör med avfettning!

John87 Stolt Volvoägare
12 september 2007 · 4 913 Inlägg

Kör hem till pappa och tvättar jag smile

Gratis, och han har högtryckstvätt och sånt där som man vill ha till en biltvätt tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
falloutboy
12 september 2007 · 1 723 Inlägg

Har inget vatten i garaget så det blir OKs GDS eller hos kompisen.

Squadron
12 september 2007 · 1 833 Inlägg

Tvättar min bil utomhus med brandslang.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang