Min bil

Berra85
18 oktober 2005 · 62 Inlägg

Tjena!
Jag är i ett j*vla dilemma. Jag är egentligen ett Opel-freak men köpte förra hösten en Volvo 740 GL inspr(F motor)(jäkla tråkig motor)
Men dum som man är lägger man ner pengar på bilen för man kan ju omöjligt köra original och nu har notan inkl bilköp 45.000kr(bil 11.000)
Jag har en chans att köpa en likadan motor(b230f) trimmad till cirka 170hk.
Ska jag fortsätta med 740:n eller sälja den och köpa en Opel istället typ en Omega 3000 24v och bygga på den?
Jag kommer ju adlrig få ut mycket för min bil? Kanske 20.000 om jag har tur?
Ta en titt och säg vad ni tror.
Pengar ligger i fälgar, ljud, kjolpaket, sänkningssats, avgas osv osv......

Sälja eller bygga vidare?

JohnnyN Rutinerad medlem
18 oktober 2005 · 1 938 Inlägg

Hmm, nog borde du kunna få mer ur den tongue

Men om du är Opel-freak så rekommenderar jag nog en Omega 3000 wink

Sharky
18 oktober 2005 · 10 287 Inlägg

Du skall ha ett jäkla flyt om du får ut pengar för allt du har lagt ner. Men i princip är du välkommen till biltrimmar/moddar verkligheten. Dvs att lägga ut massor på bil - få tillbaka lite.

Svårt att råda dig,  har du otur så är det inte bara att hinka i den nya motorn. Du får räkna med kopplingsbyte tex. Har du lamelldiff? Om inte så kommer du att önska att du hade det med den nya motorn etc.

Mvh
Göran

Berra85 skrev:
Tjena!
Jag är i ett j*vla dilemma. Jag är egentligen ett Opel-freak men köpte förra hösten en Volvo 740 GL inspr(F motor)(jäkla tråkig motor)
Men dum som man är lägger man ner pengar på bilen för man kan ju omöjligt köra original och nu har notan inkl bilköp 45.000kr(bil 11.000)
Jag har en chans att köpa en likadan motor(b230f) trimmad till cirka 170hk.
Ska jag fortsätta med 740:n eller sälja den och köpa en Opel istället typ en Omega 3000 24v och bygga på den?
Jag kommer ju adlrig få ut mycket för min bil? Kanske 20.000 om jag har tur?
Ta en titt och säg vad ni tror.
Pengar ligger i fälgar, ljud, kjolpaket, sänkningssats, avgas osv osv......

Sälja eller bygga vidare?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Berra85
18 oktober 2005 · 62 Inlägg

Tack för svaren smile
Bilen ska nog hålla för effekten. Den har suttit i en 245gl så det bör ju hålla tycker man. Det är ju inte sådär övermycket fler hästar vi snackar om. Turbokoppling skulle medfölja!
Ni har ingen aning om vad ni tror jag kan få ut för bilen om ni tittar på den?
Den har gått 32.000mil men går som ny(typ)
Här är vad jag lagt ut
bil: 11.000
fälgar: 15.000
ljud: 9.000
sänkning: 3400(fjädrar & dämpare)
avgas: 2020
kjolar: 2900(helt nytt)
Plus massa smått som annan grill, skinninredning, träratt, vita blinkers, massa nytt i motorrummet som packningar, vattenpump, lager. Nyservad och snart nybesiktgad o skattad. Kanske svårt för er att säga men men smile

jinxen
18 oktober 2005 · 63 Inlägg

Det handlar alltid om att hitta rätt köpare. Om du har turen att hitta det kan du säkert klämma ur honom en 25-30 tusen. Den såg mycket fräsch ut och en bil som ljud, kjolpaket dvs redan är "klar" lockar alltid nyblivna 18 åringar med körkort :-)

Berra85
18 oktober 2005 · 62 Inlägg

Okej tackar smile

AffeBoyen
18 oktober 2005 · 208 Inlägg

jag hade af haft kvar volvo, se inte på mig som idiot för att jag säger så, bara för att jag kör volvo.. Din 740 var ju skit fin om man kollar på andra..  eller ja om du kräver 30 för den sen prutar dom lite.. du går miste om en fin bil + massa pengar, jag tycker inte det är värt.. men det är ju så det är.. om du inte hittar någon som vill byta bil med dig, typ mot en opel 3000.. jag skulle iaf ha letat efter ngt sådant.. eller jag vet faktiskt inte.. svårt att säga..

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
Berra85
18 oktober 2005 · 62 Inlägg

AffeBoyen skrev:
jag hade af haft kvar volvo, se inte på mig som idiot för att jag säger så, bara för att jag kör volvo.. Din 740 var ju skit fin om man kollar på andra..  eller ja om du kräver 30 för den sen prutar dom lite.. du går miste om en fin bil + massa pengar, jag tycker inte det är värt.. men det är ju så det är.. om du inte hittar någon som vill byta bil med dig, typ mot en opel 3000.. jag skulle iaf ha letat efter ngt sådant.. eller jag vet faktiskt inte.. svårt att säga..

Ok tack!! smile Nja vi får se hur jag gör! Jag kanske behåller den endå och börjar spara till den där omega 3000! smile För där är rätt många som glor när man är ute  och glider med denne har jag märkt nu smile
Tack för svaret smile

AffeBoyen
18 oktober 2005 · 208 Inlägg

kolla upp med ngn som har en omega 3000 vad som är bra och dåligt med dom.. klart det finns ju fin och inte så fina.. men jag hade iaf satsat på att byta jämt med ngn.. eller om du vil ha en superfin så är det ju klart att du får slanta in emellan.. du tjänar ju oxo på att sälja bara "bilen" utan sterio och kanke fälgar.. fälgarna kan du ju sälja på sidan av..  och sterion kan du ju sätta in i Omegan.. fast det kanske är det som gör bilen värd? sterion och fälgar? ja det är  ju klart. jag håller på att sälja min 740i nu och jag har valt att sälja utan sterio för att jag ska ha sterion till 850in.. eller så säljer jag den på sidan av. och jag vet att jag kommer käna på det..

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
Berra85
19 oktober 2005 · 62 Inlägg

AffeBoyen skrev:
kolla upp med ngn som har en omega 3000 vad som är bra och dåligt med dom.. klart det finns ju fin och inte så fina.. men jag hade iaf satsat på att byta jämt med ngn.. eller om du vil ha en superfin så är det ju klart att du får slanta in emellan.. du tjänar ju oxo på att sälja bara "bilen" utan sterio och kanke fälgar.. fälgarna kan du ju sälja på sidan av..  och sterion kan du ju sätta in i Omegan.. fast det kanske är det som gör bilen värd? sterion och fälgar? ja det är  ju klart. jag håller på att sälja min 740i nu och jag har valt att sälja utan sterio för att jag ska ha sterion till 850in.. eller så säljer jag den på sidan av. och jag vet att jag kommer käna på det..

Jo det är ju klart det är det som gör bilen värd pengarna smile Eller där är ju andra grejjor som avgas, sänkningssats(fjädrar/dämpare), vita blinkers*4, skinn, träratt m.m. m.m. Så hade man fått 15.000 av ngn dummer så hade jag varit nöjd haha. Sen fälgarna en 9.000-10.000 kr. Då är jag på 25.000.
Jag ska höra runt lite med Omega 3000 vad som e bra o dåligt. smile
Tack för svaren!!!

Dave@940 R
19 oktober 2005 · 66 Inlägg

Klart du ska ha kvar Volvon, ser ju helfin ut ju! smile

Bruden lagar maten - jag lagar bilarna
Berra85
19 oktober 2005 · 62 Inlägg

Ok tack smile Hade man bara haft fast jobb hade man ju kunnat köpa en omega också men ja nu när man inte har det får man ju vara rädd om dem pengarna man får in smile

AffeBoyen
19 oktober 2005 · 208 Inlägg

det är ju bara prova sätta ut den på blocket för 15.. säkert ngn som nappar.. men andvänd någon bild där fälgarna sitter på.. och så skriver du "ej fälgar på bild" det är ett försäljnings knep tongue

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
Berra85
21 oktober 2005 · 62 Inlägg

Fordmustang skrev:
varför köper du inte en Opel Calibra? om du skulle lagt ut dom pengarna på en sådan hade du haft en jälans bil asså!! Kolla min kusins Calibra han heter Tengil han köpt eden iförsej för 95 tusen men du få ren bra calibra för 30 iallafall.

//Emil

Jo förra sommaren var jag inne på att köpa en Calibra men eftersom jag inte hade något jobb så hade jag inte råd helt enkelt(försäkring och inköp)
Så då fick det bli en 740. Sen har jag fått in pengar då och då(ströjobb) och lagt ner nästan allt på bilen. Köper jag en Calibra för 30 är det ofta original eller 8v motorn och det är inget vidare då. Sen får man ju lägga ner lite och för att få den hyfsad blir det väl en 20.000kr... smile Vi får se när man har fast jobb. Men det är fina bilar, det är det smile

badblack
10 november 2005 · 40 Inlägg

behåll volvo den kommer att vara dig trogen mång år o du vårdar den oplar kan väl vara lite sisådär i kvaliten har jar hört ska inte säga för mycke då jar inte haft nån själv

Volvo v 70 (1999)
chevalillis bilmekaniker
10 november 2005 · 131 Inlägg

behåll volvon istället får nån trökig rost burk till opel

timpan_87
11 november 2005 · 781 Inlägg

varför byta bort en fin volvo? oki den där träratten va kanske inte mkt att hurra för men resten:)

singel? fjortisar brukar gillar volvo med baslåda! haha sen är baksätet pökvänligt om man ser det såsmile

så ja nu har du redan lagt ner pengar på den så de är bara att fortsätta:)

loudness
11 november 2005 · 4 554 Inlägg

sälj volvon.. de e klart du ska köra tyskt! får du dessutom väghållning som du garanterat inte får me den där barnvagnen..

timpan_87
12 november 2005 · 781 Inlägg

barnvagnen? hum rätt fjädrar å dämpare så får du någ bra väghålningn ska du se..

SANDVIK RACING |FIN| medlem
12 november 2005 · 158 Inlägg

omega 3000 går ännu, den e ju bakhjulsdriven.. men köp inte en vanlig 16v calibra.. det är ju egentligen en coupe astra.. långt från sportbil som den heter i försäkringar.. dyr försäkring å lite bil för pengarna.. behåll volvon tycker jag å smäll i en b230ft motor..

Senast redigerat av SANDVIK RACING |FIN| (12 november 2005)

//mvh Per
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang