Audi A3 TDI, Skatt + Försäkring?

iXidOn iXidOn
12 september 2007 · 27 Inlägg

Tjenare!

Jag är i tankarna att köpa en Audi A3 TDI från 1997 för ljudbygge. Tänkte då bara kolla med er som har en själv vad skatt samt försäkring går på? och vart ni har den försäkrad.

Mvh Kim

MrTobias
12 september 2007 · 1 297 Inlägg

Försäkringen måste du kolla själv eftersom att den är inviduell. Skatten kollar du genom att leta reda på ett regnr. Gå in på vv.se och klicka dig fram till att söka uppgifter om annat fordon. Skriv in regnr och så får du se vad skatten ligger på.

_deki_
12 september 2007 · 281 Inlägg

kan tipsa om modernaforsakringar.se        billigast och bäst

/Deki
marcusjj
13 september 2007 · 173 Inlägg

Är också inne på en sådan. Skulle vilja veta lite vad folk har för kostnader på försäkringen. man får iaf en liten inblick i hur den ser ut.

iXidOn iXidOn
13 september 2007 · 27 Inlägg

MrTobias skrev:
Försäkringen måste du kolla själv eftersom att den är inviduell. Skatten kollar du genom att leta reda på ett regnr. Gå in på vv.se och klicka dig fram till att söka uppgifter om annat fordon. Skriv in regnr och så får du se vad skatten ligger på.

Vart ser jag det då? denna bil har regnr DEE411, men det står ju inte vad den kostar i skatt per år. Men finns det ingen här som har en Audi A3 Tdi -97? men däremot vad som stog så låg skattevikten på 1280kg. kanske man kan kolla utifrån det?

Cruizr
13 september 2007 · 417 Inlägg

För fordon DEE411 är skatten 4610:- per år., där har du det...  direkt från vv å allt..

mvh/Jocke

Thorssa
13 september 2007 ·

Min har en skatt på 5200:- och försäkring på ca. 4000 :-

Edit: Länsförsäkringar är den försäkrad i för den som undrar.

Senast redigerat av Thorssa (13 september 2007)

TranceRacer
13 september 2007 · 55 Inlägg

_deki_ skrev:
kan tipsa om modernaforsakringar.se        billigast och bäst

ja visst, bara 1500:- dyrare för mig på min audi...

www.if.se är billigast än så länge för mig cool

BMW 328iM "Lilan" (1997)
hasse83
13 september 2007 · 168 Inlägg

TranceRacer skrev:

_deki_ skrev:
kan tipsa om modernaforsakringar.se        billigast och bäst

ja visst, bara 1500:- dyrare för mig på min audi...

www.if.se är billigast än så länge för mig cool

Sockenbolagen.. www.dina.se
billigast. bäst vet jag inte om för jag har aldrig skadat mina bilar (än) neutral

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
pilten
13 september 2007 · 48 Inlägg

kolla med nordea de har börjat med försäkringar, var 2000 kr billigare än de näst billigaste för mig och min s3:a

iXidOn iXidOn
15 september 2007 · 27 Inlägg

pilten skrev:
kolla med nordea de har börjat med försäkringar, var 2000 kr billigare än de näst billigaste för mig och min s3:a

Ajaj vad kräm du hade i din maskin! 0-100 samt 0-200 på hur många sek? smile

Senast redigerat av iXidOn (15 september 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang