Raceade med en Ferrari 360 challenge idag!

Hmm.
13 september 2007 ·

Roligt att läsa den här tråden, fan vad alla hetsar upp sig. Hoppas ni vinner något på det.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
13 september 2007 · 5 042 Inlägg

OMFG. Hahahahhaha
Din bil hade ju fan inte ens chans när Ferrarin Acca ju. _Tssss

C H E V R O L E T <3
D-No Avstängd
13 september 2007 · 658 Inlägg

tommyo skrev:
Och tänk så sura alla skall bli så fort som någon känner sig lite nöjd.. Nog myser jag lite extra om jag smyger förbi en Murcielago på väg hem från jobbet, gör inte ni andra? Sedan begriper jag inte allt snack om supesportbilar.. alla bilar har sitt ändamål - en Golf lastar till exempel betydligt mer än en Carrera GT.. (599 är väl ändå bra mycket snyggare än en GT?) och en tillräckligt dödsföraktande förare kan köra ifrån precis vem som helst (ända till den dagen då liemannen hade en bokning). Sen pratar vi väl en del pengar också? För även om jag kan slanta 2 mille för en bil (eller mer), varför skulle jag riskera att få den smälld bara för att jag skall bevisa något mot en T5/Impreza/EVO/S4/annat "skrot"?

Och ta nu inte allt så allvarligt! wink

Carrera GT går inte att jämföra mot en 599, 599 ser ut som enskalbagge jämnfört mot en supersportbil som CGT:n

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
D-No Avstängd
13 september 2007 · 658 Inlägg

MEN ALLA SER NI INTE ATT NÄR FERRARIN KÖR OM SÅ FÖRSVINNER DEN NÄSTAN, HUR KAN VISSA VA SKEPTISKA FORTF TROTS VIDEON ?

För att ligga bakom 50-100m bakom en såpass snabb bil , så krävs det enorm kraft för att först komma ikapp sen förbi, och det har inte en 3000 GT. END of story.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
chrno RE-雨宮
13 september 2007 · 481 Inlägg

Garic skrev:
läste igenom hela tråden... va e de med er allihop? hmm

känns som det är bara massa avundsjuka "schumacher wannabes" som skriver... ni har nog aldrig varit med på en riktig streetrace.

Jag tycker att videon var jätte bra och det är visst imponerande att han ligger tätt med sin 3000 mot en så dyr racing bil.

BRA VIDEO säger jag cool

Men han hänger ju inte på, Ferrarin drar ju ifrån han varje gång den gasar, och när han släpper på gasen kommer han ifatt.
Att han sen hävdar att han pratat med Ägaren osv är ju lätt för honom att säga eftersom ingen kan motbevisa annat än att det mest låter som snack.

Nej, jag är inte de minsta imponerad. Hade varit kul om han verkligen gjort som han påstod iaf.

Och för att tillägga det, jag är verkligen inte avundsjuk. Sånt får andra hållas med.

RE-Amemiya Kitted FD3S
Martan
13 september 2007 ·

Hardjim, ja du fick ju forumet att väckas från de döda iaf;) det var en underhållande film förresten:)

krossa
13 september 2007 · 167 Inlägg

Tror inte han gav mycket på gasen när du "drog" honom... ärligt så tror jag inte att du har en chans, då den ferrarin gör 295 km/h och 0-100 på 4.5 s! wink

Lr gör din bättre än så? roll
Nää men jag skulle också vara nöjd om jag gled om en ferrari som jag racade mot heh tongue

BTW jag tror absolut INTE det är dåligt drag i din bil, inge snack om saken men det där racet tror jag han vann, och att han ändå var imponerad det kan jag förstå smile

Senast redigerat av krossa (13 september 2007)

Ingen minns en fegis
Hmm.
13 september 2007 ·

chrno skrev:
Att han sen hävdar att han pratat med Ägaren osv är ju lätt för honom att säga eftersom ingen kan motbevisa annat än att det mest låter som snack.

Räcker detta som BEVIS?

http://www.garaget.org/?car=52232&image=578795

fishn
13 september 2007 · 226 Inlägg

chrno skrev:

Garic skrev:
läste igenom hela tråden... va e de med er allihop? hmm

känns som det är bara massa avundsjuka "schumacher wannabes" som skriver... ni har nog aldrig varit med på en riktig streetrace.

Jag tycker att videon var jätte bra och det är visst imponerande att han ligger tätt med sin 3000 mot en så dyr racing bil.

BRA VIDEO säger jag cool

Men han hänger ju inte på, Ferrarin drar ju ifrån han varje gång den gasar, och när han släpper på gasen kommer han ifatt.
Att han sen hävdar att han pratat med Ägaren osv är ju lätt för honom att säga eftersom ingen kan motbevisa annat än att det mest låter som snack.

Nej, jag är inte de minsta imponerad. Hade varit kul om han verkligen gjort som han påstod iaf.

Och för att tillägga det, jag är verkligen inte avundsjuk. Sånt får andra hållas med.

Att han träffade ägarn är ganska sant tippar jag på, eftersom han har bilder på båda bilarna... men ja ferrarin går bättre inget snack om saken.

Edman Busdriver
13 september 2007 · 389 Inlägg

neutralyikeslol  Ey han knullade ju ferrarin som ingenting, eller vänta nu hur var det?
http://files.samhart.net/humor/fail.jpg

Inget ont om mitsu 3000, helt klart ball bil, men detta var en resa i fablernas värld.

Senast redigerat av Edman (13 september 2007)

tommyo
13 september 2007 · 4 Inlägg

1:37 - Ferrarin drar rätt så bra, så bra som man kan begära på ojämn oklistrad asfalt.

Där borde du redan haft mer varv och tryck uppe, Hardjim, för det var uppenbart att det skulle bli ett ryck. Och tyvärr, så långt som han drog ifrån på bara 6-7 sekunder måste man nog säga att loppet var avgjort till "Italienarens" fördel.

Men.. 3000GT med lite modifikationer innebär med största sannolikhet att du har bra mycket mer vridmoment i din maskin, även om antalet hästkrafter kanske är ganska lika mellan bilarna. Din bil å andra sidan närmare 600kg mer än Ferrarin, och kompis i bilen till råga på allt.. med kamera..

Och kör inte de här stunten på allmän väg. Vad vet du om hur föraren i bilen framför räknar? Han kanske bara planerar för att hans 4,5 meter skall få plats?

Kungen-EssE
13 september 2007 · 993 Inlägg

BEATNIK skrev:
MEN ALLA SER NI INTE ATT NÄR FERRARIN KÖR OM SÅ FÖRSVINNER DEN NÄSTAN, HUR KAN VISSA VA SKEPTISKA FORTF TROTS VIDEON ?

För att ligga bakom 50-100m bakom en såpass snabb bil , så krävs det enorm kraft för att först komma ikapp sen förbi, och det har inte en 3000 GT. END of story.

fan va du ska klaga....
vad har du själv för fattig gul-påsk ägg?
ställ upp din bil mot hans 3000gt, sen ska vi se...
du snackar när du inte ens har nåt  o komma med...

snygg video, gillar omkörningarna.. det är stake!

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
13 september 2007 · 834 Inlägg

Lånar tråden lite bara om det inte gör något.

Va på väg hem från norrköping med golfen idag, så som ni alla vet så gor golfar rätt bra och väger inget. Iaf så kom jag på e4an och såg en gallardo så jag la mig brevid och han nickade så vi rejsade lite och jag drog honnom fett, typ petade i 3an och det rasslade till om växellådan, drog upp på varvstoppet och gallardon var borta. Sen körde han om men då så hade ju jag släppt av så han drog mig inte. OBS!! IRONI


Nej du drog inte farrarin på något sätt alls. Dock så gav du honom en bra uppvisning av vad din bil pallar med, och bedömma av videon så går din bil jäkligt schysst men som sagt den kan inte mäta sig med ferrarin.

Jag tycker du ska vara nöjjd med vad du sitter på och kanske försöka rejsa bilar i din egen klass istället.


Lycka till med rejsandet;)

Jonni
13 september 2007 · 1 256 Inlägg

Ni är för sköna allihop..

En Ferarri 360 Challenge:
ca 1160kg
ca 400hk

En standardbil som kostar 2,1 mkr

Det är inga problem att skaffa en turboladdad bil som kan "dra" den, men vem fan bryr sig.. Han som äger 360:in bryr sig inte ett SKIT om en gammal mitsu åker ifrån honom.. Han kan köpa med all säkerhet köpa sig något värre som lämnar en 360 Challenge



Tillägger:
Jag vet hur bra en 360 går eftersom jag har kört både 360 Challenge och 430 F1

Senast redigerat av Jonni (13 september 2007)

Jimm
13 september 2007 · 1 661 Inlägg

TT-Avant skrev:
Vems va bilen du körde, din? Hoppas verkligen att det va din egna bil du körde. Sitter man och "skryter" att man dragit en tex. ferrari 360 så bör det var sin egna bil man kör, annars är det väl inget att berätta om?

PS:Hur i ***** kan man köra så på en allmän väg??? IDIOTER!!

EE hallå? 

krossa skrev:
Tror inte han gav mycket på gasen när du "drog" honom... ärligt så tror jag inte att du har en chans, då den ferrarin gör 295 km/h och 0-100 på 4.5 s! wink

Lr gör din bättre än så? roll
Nää men jag skulle också vara nöjd om jag gled om en ferrari som jag racade mot heh tongue

BTW jag tror absolut INTE det är dåligt drag i din bil, inge snack om saken men det där racet tror jag han vann, och att han ändå var imponerad det kan jag förstå smile

Min bil går över 300 km/h kan jag lova, har dock inte maxat den än.
Har inte mätt 0-100 km/h än men det kommer

tommyo skrev:
1:37 - Ferrarin drar rätt så bra, så bra som man kan begära på ojämn oklistrad asfalt.

Där borde du redan haft mer varv och tryck uppe, Hardjim, för det var uppenbart att det skulle bli ett ryck. Och tyvärr, så långt som han drog ifrån på bara 6-7 sekunder måste man nog säga att loppet var avgjort till "Italienarens" fördel.

Men.. 3000GT med lite modifikationer innebär med största sannolikhet att du har bra mycket mer vridmoment i din maskin, även om antalet hästkrafter kanske är ganska lika mellan bilarna. Din bil å andra sidan närmare 600kg mer än Ferrarin, och kompis i bilen till råga på allt.. med kamera..

Och kör inte de här stunten på allmän väg. Vad vet du om hur föraren i bilen framför räknar? Han kanske bara planerar för att hans 4,5 meter skall få plats?

Jo, men när han drog iväg så missade jag 3an, tidigare hänger jag honom utan problem i 10km, sedan släpper vi båda för att det börjar smälla i bilarna, då drog jag om, han släppte nog mer, men båda va ju med på att det va race. Så ska man racea så är det försten fram som gäller. Fast han var nog mer rädd om bilen kanske, men vi va JÄMNA det ska ni veta.

negative
13 september 2007 · 11 Inlägg

Ferrari 360 Challange har 427hk och väger 1390 kg

Din har 420hk och väger ????

Jimm
13 september 2007 · 1 661 Inlägg

negative skrev:
Ferrari 360 Challange har 427hk och väger 1390 kg

Din har 420hk och väger ????

Den väger nog ca 1700kg. Men du ska veta att han har ca 380nm och jag har väl 5-600nm.
Som jag sade, det va mkt jämt och jag kom ifall tillslut. Båda släppte för att det smällde i bilarna, han släppte nog mer, men jag vann?!?
Det är ju försten fram som räknas.

D-No Avstängd
13 september 2007 · 658 Inlägg

Jonni skrev:
Ni är för sköna allihop..

En Ferarri 360 Challenge:
ca 1160kg
ca 400hk

En standardbil som kostar 2,1 mkr

Det är inga problem att skaffa en turboladdad bil som kan "dra" den, men vem fan bryr sig.. Han som äger 360:in bryr sig inte ett SKIT om en gammal mitsu åker ifrån honom.. Han kan köpa med all säkerhet köpa sig något värre som lämnar en 360 Challenge



Tillägger:
Jag vet hur bra en 360 går eftersom jag har kört både 360 Challenge och 430 F1

tillägger, men inte en CGT wink Där har du riktig bil smile

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
D-No Avstängd
13 september 2007 · 658 Inlägg

Kungen-EssE skrev:

BEATNIK skrev:
MEN ALLA SER NI INTE ATT NÄR FERRARIN KÖR OM SÅ FÖRSVINNER DEN NÄSTAN, HUR KAN VISSA VA SKEPTISKA FORTF TROTS VIDEON ?

För att ligga bakom 50-100m bakom en såpass snabb bil , så krävs det enorm kraft för att först komma ikapp sen förbi, och det har inte en 3000 GT. END of story.

fan va du ska klaga....
vad har du själv för fattig gul-påsk ägg?
ställ upp din bil mot hans 3000gt, sen ska vi se...
du snackar när du inte ens har nåt  o komma med...

snygg video, gillar omkörningarna.. det är stake!

ursäkta ? Vilket språk talar du ?

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
NiKeMaN Entreprenör
13 september 2007 · 1 286 Inlägg

Hardjim: Haha vilken jävla drömmare du är.
Man ser på VARJE omkörning hur DU blir ägd av Ferrarin. Du har ju inte en chans.

// Niklas Johansson
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang