Nån mer än jag som förlorat flick/pojkvän pga jobbet?

e55boy
17 september 2007 · 164 Inlägg

Jobbar med kraftförsörjningen till järnvägen, och reser runt i hela sverige i stort sett, är bara hemma torsdag kväll till söndag kväll.
Visste att hon tyckt de va jobbigt, men nu är de slut. Hon vill inge mer nu...grejen är att vårt förhållande har vart för dåligt för lång tid för att ja ska våga säga upp mig från jobbet (och då även ge upp bilen trakt-lönen) för att ja ska våga chansa.
Jag vet vad jag borde..tror jag..kanske. Äh

De ända ja vet är att det är så jobbigt just nu. Pest eller kolera, måste ge upp något man älskar. Flickvän, eller jobb man älskar och som ger otroligt bra lön.

Är kanske ingen som läser, men skönt att skriva av sig iaf!

Sköt om er där ute

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded
Skapligt
17 september 2007 · 799 Inlägg

Jag skulle inte gett upp jobbet faktiskt. Skitsvårt att sätta sig i din situation just.

Fortsätt med det du tycker om. Speciellt om det hade varit lite halvdåligt mellan er också.

Peugeot 206 RC "Basstard" (2004)
Ford Mondeo Titanium S "Ceracoat" (2013)
e55boy
17 september 2007 · 164 Inlägg

Jag tycker ju om båda lika mycket känns det som. Kan tillägga att hon är ifrån kiruna. Och hon ska flytta hem dit i december. Då förlorar jag henne både som flickvän, OCH jag kan inte träffa henne på väldigt lång tid (om man ska va realistisk). Hon har bara pluggat här i gävle och har inte direkt nå mycke vänner, alla hennes stora vänner är ju kvar i kiruna.

Att vara olyckligt kär i någon..som man faktiskt KAN få, om man ger upp något annat man tycker om. Har aldrig varit i en jobbigare situation nånsin.

Kul att försöka sova nu, lär ju gå väldigt bra tongue.

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded
FireTraXX DFFL
17 september 2007 · 9 020 Inlägg

Svårt val, det är ju två saker som man behöver för att överleva tongue
Men jag hade nog valt jobbet. (Inte jobbet jag har nu som jag är trött på, men om jag som du hade gillat mitt jobb så)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
RumZum
17 september 2007 · 36 Inlägg

Wow.. har precis läst om ditt bekymmer. Kärlek är verkligen svårt. Men till skillnad från de andra svaren du fått så hade ja nog satsat på tjejen. Om du verkligen älskar henne så satsa på henne. Ett annat jobb kan man alltid hitta, fan gör det om man går ner lite i lön till skillnad från att förlora nån som kan VA DEN RÄTTA?? Lycka till!

Blammo!
beta
17 september 2007 · 804 Inlägg

Torsdag till söndag är ändå 4dagar/vecka ni träffas. Behöver man verkligen träffas varje dag?
Jobbar själv shift och varannan vecka är det kvällsskift då jag knappt träffar tjejen alls (hinner väl med 30min någon dag innan jag sticker iväg) och det funkar för oss, men då har ju min flickvän vänner i vår stad vilket din inte verkade ha. hmm

Jag hade iaf inte slutat ett jobb jag trivs med för ett förhållande som varit upp och ner ett tag, är inte säkert det blir bättre efteråt heller.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
17 september 2007 · 5 650 Inlägg

inte för jag ska säga nått dumt lr nått lr nått folk tycker e onödigt men

jag säger som så skulle aldrig ge upp bilen och jobbet för en brud
iof jag saknar alla tre men ändå hehe ni förstår kanske poängen

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
t0mz
17 september 2007 · 66 Inlägg

jag hade nog faktiskt satsat på bruden. Du kan kanske inte hålla på att jobba de där tiderna i hela ditt liv så förr eller senare måste du ju byta jobb sedan om du ska bilda familj för att spendera mer tid med dem. Beror på hur gammal du är också. Om du är ganska ung tycker jag du ska jobba några år till innan du byter jobb till ett mer "vanligt" för att även ha tid för att träffa flickvän/sambo osv. knivigt läge måste jag säga hmm

Mack Forum- och sitemoderator
17 september 2007 · 26 173 Inlägg

Jag kan inte "säga hur du skulle ha gjort", för där tycks jag alltid ha fel oavsett
råd eller situation. Men däremot vet jag själv hur jag själv nästan var på väg att
ge upp alla mina vänner, mitt hem och jag egentligen allt - för att flytta 120-120
mil bara för kärleken.
Jag var på vippen - tur jag blev dumpad innan så det inte hann sättas i verket..

Vad jag menar är att vissa kan ta en kula i bröstet för kärleken, medan andra
går den andra vägen, det vill säga via karriären. Och ingen av vägarna är "fel".
Ingen är säkert heller rätt.
Inget ont menat.
Men jag hade gått efter kärleken - dvs tjejen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
D-No Avstängd
17 september 2007 · 658 Inlägg

Nej men pga av bilen för 7 årsen. Hon tyckte jag va i garaget för ofta och orkade inte tillsut.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Tega Yrkesförare
17 september 2007 · 1 073 Inlägg

Väldigt svårt de där. Har själv varit i en liknande situation. Jag hade ett kanonjobb hemma i Malmö som jag trivdes skitbra med. Bra lön och kanonschema.
Jag började träffa en tjej på helgerna som bodde i Söderhamn och blev skitkär.
Efter ett tag insåg både jag och hon att det inte gick att ha ett förhållande när det skiljde nästan 90 mil.

Efter lång eftertanke gjorde jag mitt mest vågade val i livet. Jag funderade på att ge upp allt för en tjej jag knappt kännt ett halvår, det kändes bara så jävla rätt.
Sagt och gjort sa jag upp mig från jobbet och skaffade en lägenhet i Söderhamn. Packade allt jag ägde och sa hejdå till släkt och vänner. 2 veckor innan flytten fick jag jobb på ett åkeri i Söderhamn och sedan blev vi sambos. Det har vi varit i 2,5 år nu. Jag har aldrig ångrat mitt val trots att dom flesta avrådde mig från det när jag berättade om det.

Kan tilägga att jag alltid fram tills då hävdat att jag aldrig skulle ge upp vare sig hemstad, bil eller jobb för en tjej... men man ska aldrig säga aldrig...

Så jag förstår ditt dilemma, men fundera noga över det innan du fattar beslut!

Datsuntok Datsunfrälst
17 september 2007 · 65 Inlägg

Äh om hon stack å skyllde på ditt jobb var det bara en undanflykt.. ses ni 4 dar i veckan ska det inte vara några problem om ni älskar varann tycker jag..

själv är jag ute mycket och jobbar, är ibland borta månader utan att komma hem, och visst stack tjejen å de kändes skitdåligt i några månader.. men nu känns det skitbra igen, faktiskt jävligt skönt att alltid göra som man vill..
att stå på nåt 7-4 kneg å svetsa eller dyl känns inte som nån höjdare.. (för mig iaf) Det är perfekt att jobba nån månad här och där, mycket fest och man träffar massa kul folk. Nä är ni unga så ut och jobba å tjäna pengar, sitta vid en cnc-maskin hinner ni göra ändå...wink

e55boy
17 september 2007 · 164 Inlägg

Tack för alla tankar och ideér! Är alltid skönt att höra andras åsikter smile! Natten gick bra iaf, kunde sova bättre än ja trodde tongue!

Hare bra!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded
Bjork OEM <3
17 september 2007 · 6 957 Inlägg

Är förvisso bara 20 år, men ja har ett förhållande sen 2.5 år tillbaka, vi träffas
på helgerna ca 2 heldagar med varandra, i somras så åkte ja ju på bilträffar,
så då dröjde de ju 2 veckor emellan,

Om nu din flickvän inte kan acceptera detta med ditt jobb, e hon då den rätta?
Kanske?kanske inte?

Tkr du ska tala med henne, se o de finns ngn lösning? 4 dagar e ju mkt tid tillsammans,
å man behöver väl inte vara med varandra hela tiden?

Mvh Björk

OEM <3
e55boy
17 september 2007 · 164 Inlägg

Alltså ja kommer hem på torsdag kväll, oftast inte före 18:00. Och åker oftast runt kl 18:00 på söndag kväll. Så 4 dagar är de inte, 2,5 dag och en kväll typ.

Jag får nog skylla mig själv lite som valt ett sånt jobb. Blev varnad redan på skolan att jobbet inte gynnar familjelivet tongue!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded
JonasPLind
17 september 2007 · 820 Inlägg

BEATNIK skrev:
Nej men pga av bilen för 7 årsen. Hon tyckte jag va i garaget för ofta och orkade inte tillsut.

USCH?

Det där är ungefär lika hög status som att bli dumpad av en brud för att man sitter vid datorn för mycket. haha! wink


Topicskaparen:
Förstår tjejen lite... smile hade jag varit med en flicka och bara fått somna bredvid henne en kväll i veckan hade jag tyckt det var lite tråkigt.

Senast redigerat av wh0re (17 september 2007)

GurraG INGET ANNAT!!
17 september 2007 · 1 725 Inlägg

hur gammal är du?? är du fortfarande ung så.. satsa på karriären nu i några år tycker jag allt

e55boy
17 september 2007 · 164 Inlägg

jag är 23. Hade oxå tänkt jobba och tjäna kosing nu när man är ung, köpa bilar och hembio å sånt!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded
Nordh ><((((º>
17 september 2007 · 115 Inlägg

Lyckades med båda. Flickvännen lämnade mig. Några veckor senare fick jag sparken för att jag var för deprimerad på jobbet. Blev inget bra jobb när man inte kunde koncentrera sig på det.

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.
DLS
17 september 2007 · 258 Inlägg

Om du tycker om ditt jobb så tycker jag att du gjorde rätt smile
Varför ska du offra allt för henne, man är 2 om ett förhållande.
Hon måste ju ha förståelse för ditt jobb också.
Hade hon älskat dig ordentligt så hade det inte varit nått problem överhuvudtaget tror jag.
Mister du en finns det tusen andra säger dom ju wink
Du kanske träffar den rätta genom jobbet istället vem vet smile

"She said its just a car, I said you're just a girl"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang