Kuggad Pga för mycket uppsikt?

Taggo1
20 september 2007 · 67 Inlägg

Jag hade uppkörning idag och kuggade pga att jag kollade för mycket :S är det ens möjligt?

nån mer som varit med om det?

RedEyeMS3
20 september 2007 · 355 Inlägg

Antar att du menar i backspeglarna? sikten framåt får ju inte bli lidande

Volkswagen Passat 1.8T "Greyhound Taxin" (2000)
christofferedil Yellow bug!
20 september 2007 · 1 640 Inlägg

Haha, är trafikskolan så noga med sånt? Frågade min lärare för ett tag sen hur de tar på det där med backspegeltittande. Ordningen man ska kolla, och hur ofta man ska göra det och så. Han sa typ "att huvudsaken är att man känner sig naturlig. Man ska titta när man känner att det behövs, slänga en glutta då och då så man ser vad man har bakom sig, och likaså där situationen kräver uppsikt bakåt" tongue

Senast redigerat av Edil_ (20 september 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
DasAuto
20 september 2007 · 2 751 Inlägg

första gången ja körde med trafikskolan sa de att jag skulle minst ta 25 lektioner till... Körde typ 5 gånger till o klarade uppkörningen på första försöket

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Taggo1
20 september 2007 · 67 Inlägg

"Antar att du menar i backspeglarna? sikten framåt får ju inte bli lidande"

Nej inte backspeglarna överhuvetaget tittade för mycket i korsningar när jag passerade fast jag låg på huvudled man vafan det kan ju komma nån iallafall så jag kuggade pga av omotiverat mycket uppsikt och att jag släpte på gasen i några sekunder i korsningarna helt otroligt !

Smajly
20 september 2007 · 3 059 Inlägg

hehe.. knepigt att dom kuggar på en sån sak..

När jag körde upp behövde jag bara köra 25 minuter av dom normalt 40 minuter det skulle vara.. vet inte om hon hade brått hem eller behövde gå på skithuset men dom 25 minuterna gick snabbt.. när vi var klara och tillbaka där vi startade sa hon att jag klarade det.. jag frågade om det inte var nått hon hade att anmärka på eftersom hon inte sa nått själva och hon sa bara till svar: -Nä, inget förutom att du kanske skulle kolla lite mera i backspegeln.."

aenfors
20 september 2007 · 375 Inlägg

hehe ja ibland fattar man inte så mkt vad dom menar. När jag körde upp klagade dom på att jag tog det för lugnt i korsningar där högeregeln gällde hmm ska tillägga att det var små korsningar med skymd sikt. rätt skönt att man har sitt körkort utan prövotid nu så man förhoppningsvis slipper göra om det där.

Taggo1
20 september 2007 · 67 Inlägg

Ja jag förstår inte, funderar på att ringa upp den där jäveln och fråga om han fick sitt körkort i ett frosties paket, För han verkar inte ha en anning om vad passiv körning betyder

Thorssa
20 september 2007 ·

Antar att personen tyckte att du gav ett osäkert intryck och därmed inte ansåg att du var redo för körkort.

Taggo1
20 september 2007 · 67 Inlägg

Thorssa skrev:
Antar att personen tyckte att du gav ett osäkert intryck och därmed inte ansåg att du var redo för körkort.

Nej det var ju inte så att jag låg och kröp i 30 där det var 50 det handlade om att sakta ner till 45 i korsningarna menmen

alain www.bimmerpower.org
20 september 2007 · 3 995 Inlägg

jag har haft körkort i 37 år då den tid var det mycket enklare, hella det kosta det mig 50:-
nu,för tre månader sen, köpte jag en husvagn som krävde BE körkort på grund att bilen har en total vikt 2,5t och husvagn 1,4t. jag bestämde mig att sitta på skolbänk och läsa BE. efter en månad väntetid för teorieprov klarade jag detta direkt. jag blev mycket glad på grund att jag inte visst om jag kunde klara av dagens teori. sen kom då uppkörning med tungsläpp, att klara av olika manöver, baka vänstersväng, baka 30 m rak. allt detta i deras gård i säve, därefter var det körning med släpp ut på gator. under tiden, vi pratade om allt utom uppkörning, berätade olika historier och skattade jämt. jag var mig själv men jag visst att jag hade en tung släpp bakom mig, tittade ofta i utespeglar, körde på motorvägen, olika platser där det är mycket trång, göra omkörningar och allt detta med en marginal säkerhet.
När vi kom tillbaka i gården och stanna det motor, han sa till mej att jag klara det utan problem. ni kan tänkar hur mycket glad jag blev och är.
till slut, jag är mycket glad att jag gick till en som man kan kalla körkort uppgradering, att lära mig nyheter innom dagens teori, det var inte självklart för mig men det gick.
jag gratulerar mig själv.
MVH.

Senast redigerat av alain (20 september 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
bound
20 september 2007 · 55 Inlägg

Dem vill att du ska slänga ner mer pengar på utbildning.

Living life sideways!
darkwizard Fordonstekniker
20 september 2007 · 1 740 Inlägg

Verkar som en från VV som inte fick nåt av kärringen imorse.  tongue

Annars ska man ta det lungt, och om du blir stressad av att han pratar, be honom snällt att vara tyst så du kan tänka.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
JonasPLind
20 september 2007 · 820 Inlägg

När jag körde upp tyckte kontrollanten att jag var för försiktig smile

Tall3n Nätverkstekniker(snart)
20 september 2007 · 164 Inlägg

n0b0dy_ skrev:
första gången ja körde med trafikskolan sa de att jag skulle minst ta 25 lektioner till... Körde typ 5 gånger till o klarade uppkörningen på första försöket

Trafikskolorna överdriver så hårt.. när jag hade kört 4 lektioner så ville dom att jag skulle ta 15 till, 70 minuters lektioner också yikes Aldrig att jag pungar ut 10.000 på de... så jag körde upp istället, kugga visserligen första, men klarade det andra gången, om man jämför 10.000 med 2200 så äre en jävla skillnad!

Men för att hålla sig till ämnet så är de bra om man kollar lagom mkt, kolla innerspegeln och vänsterspegeln då och då, sen högerspegeln också såklart, men dom vill ju se att du har koll framåt också, så de är nog rätt logiskt att de går att bli kuggad för att kolla bakåt för mkt, kan även tänka mig att du vred kanske på huvudet lite för många gånger i korsningar och så? Bara att ringa på sista minuten tider och kolla "lagom" mkt, nästa gång klarar du de smile

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)
Taggo1
21 september 2007 · 67 Inlägg

wh0re skrev:
När jag körde upp tyckte kontrollanten att jag var för försiktig smile

Det är helt sjukt, Först lär man sig hur mycket smhelst hur försiktig man ska vara sen kuggar man på det?

Majk_ Öhh
21 september 2007 · 272 Inlägg

när jag kom tillbaka till vägverket så sa inspektörn att han inte skulle bli förvånad om han fick se mej igen big_smile

kan bero på att jag höll på att köra över en gubbe som bokstavligen sprang ut ur en buske vid ett övergångsställe

BMC Mini 1000 Saloon "Purple Haze" (1970)
Taggo1
24 september 2007 · 67 Inlägg

Jahappdå kuggade man i västerås för andra gången då hmm

darkwizard Fordonstekniker
24 september 2007 · 1 740 Inlägg

Taggo1 skrev:
Jahappdå kuggade man i västerås för andra gången då hmm

Varför det?? Kom inte och säg att du fick Kugg-Britt??? Annars, kör upp i Köping, där du bor.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
JonasPLind
24 september 2007 · 820 Inlägg

Taggo1 skrev:

wh0re skrev:
När jag körde upp tyckte kontrollanten att jag var för försiktig smile

Det är helt sjukt, Först lär man sig hur mycket smhelst hur försiktig man ska vara sen kuggar man på det?

Han som kontrollerade mig var inte kontrollant för bil egentligen ju.
Han var Mc-kontrollant annars så han tyckte väl om fart antar jag smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang