Montering saab 9-5kombi vinge?

_saab
21 september 2007 · 91 Inlägg

Hur gör man .. e de massa borrning och skit som behövs i plåten?

Eat my shorts!
Stefan Elg Saab Viggen MC Yellow
21 september 2007 · 329 Inlägg

Hej!!

Vad är det för vinge du har tänkt montera??

Saab orginal vingarna och Realcar vingen skall man borra hål i luckan för bästa resultat.
Det finns ju starka lim som kan hålla vingen på plats utan att borra, men jag skulle nog inte själv göra annat än att borra och limma!

/Stefan

_saab
21 september 2007 · 91 Inlägg

ja hade tänkt mig realcars den som bara har 2 st fästpunkter. inte 3 som finns med en i mitten av vingen oxå... jaa lim låter lite väl klent kanske.. svårighetsgrad? ska ja läman in den eller e de nått att göra sj'älv?

Eat my shorts!
Naglfar
21 september 2007 · 8 Inlägg

Du kan göra det själv det är inte så svårt. Det ska följa med instruktioner och små plastbitar somhjälp medel. Jag monterade speedparts vinge på min Saab 9-5 själv och det va inte alls svårt.

Slår Alla Andra Bilar
S A A B
Stefan Elg Saab Viggen MC Yellow
21 september 2007 · 329 Inlägg

Som ovanstående skriver är det inte alls svårt, bara följ instruktionerna så är det inga problem. Tror Realcar kan vara till hjälp via telefon om du behöver.

Förslag 1 ,Kolla om du har någon polare som kanske har lite mer erfarenhet och kan hjälpa dig, blir billigt oftast.

Förslag 2, Det finns stylingfirmor som inte gör något annat än monterar styling för dom tar det kanske 20-40 min att göra det. Räkna med ca 300-600 för att få den monterad av någon som "kan".

/Stefan

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
21 september 2007 · 548 Inlägg

Brukar följa med plastbitar med tejp på! De monterar du i hålen på vingen sedan drar du bort tejpen sätter vingen där den skall vara, då åkerplastbitarna bort! borrar på pluggarna sitter och svruvar dit vingn! Busenkelt! Men ta gärna hjälp av ett par extra händer! Underlättar!Lycka Till

-Mike-
BMW 320i (2003)
_saab
22 september 2007 · 91 Inlägg

tack så mycke för hjälpen.. lite surt om man gör de själv å de blir fel =P men ja ska ge de ett försök.

Eat my shorts!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang