Volvo 850 går skit..

Hodin
22 september 2007 · 140 Inlägg

Tjena !
Jag har nyss haft bort insuget på 850:in då jag har gjort ren vevhusventilationen.. När jag satt dit allt och provade starta så hoppade den igång på en gång men den gick hur kasst som helst, och efter ett tag så började lampan för "fel på emissionsystemet" att lysa på instrumentpanelen.. Den misständer inte eller något men jag tror den går på typ 4 burkar elr nåt bara.. Vad beror detta på ? Jag har inte hittat någon vakuumslang som jag satt fel, och ingen kontakt heller till olika givare.. Försökte även läsa av felkoder från den men det var helt dött.. Någon som har nått bra förslag på vad man ska prova att göra ?

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
22 september 2007 · 1 660 Inlägg

Hmm, låter bekant.
Bytte tänddelar på *våran* 850, o efter det ville den knappt ens starta. >jäkligt mysko>
Hade en himla massa huvudbry okom sedan på att det lät som ett helsikes ventilspel till 2 cylindrar.
Bytte motorolja o filter, sen gick den klockrent.
*Nåja nästan iaf. nog dax att byta ventiltryckarna vid nästa kamremsbyte*

Marlboroman
23 september 2007 · 8 234 Inlägg

Bytte du insugspackning, spridartätningar och o-ringarna till spridarna med? Satt i alla kontakterna rätt?

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Hodin
23 september 2007 · 140 Inlägg

Självklart på allt utom med kontakterna, kontakten till femmans spridare hade åkt av när jag tog bort spridarna.. På felkoderna så stod det att det var felaktig signal till TVÅANS spridare, men men, nu funkar det iallafall smile Fick även nollställa datorn för att varningslampan skulle sluta lysa.. Tack för svaren smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang