Vibrationer från Reggskylt.

Drönirettab
24 oktober 2005 · 21 761 Inlägg

pwilhelm skrev:
Om du tar tvättsvamp ta en med shampoo då så skummar det när du poppar i regn+att du håller kofångaren ren wink

Hahaha, den var bra.

FugitivE BMW Power
24 oktober 2005 · 2 362 Inlägg

eller så tar man bort den irreterade reggen o sätter i fönstret tongue

BMW, bogsering med wire :/
and1 The Power Of Dreams
24 oktober 2005 · 65 Inlägg

dubbelhäftande tejp ^^

Honda Accord Type-S "K24A" (2006)
frewib
25 oktober 2005 · 31 Inlägg

Vanlig tvättsvamp som man tvättar bilen med funkar utmärkt! Bara att sätta fast den mellan plåten och regskylten..

loudness
25 oktober 2005 · 4 554 Inlägg

svampen drar till sej fukt å så rostar de bakom...dessutom samlas grys å grejer bakom som skaver repor i lacken..

timpan_87
26 oktober 2005 · 781 Inlägg

haha fler som har roliga nummerplåtar:P hehe ja har även en hel bil i plast som skramlar å vibererar:P gäller å ha fönstrena stängda haha!

Tuffhaggman
26 oktober 2005 · 864 Inlägg

men ta nåt material i vanligt gummi/silicon som du klämmer fast mellan regplåt o bilen(se till att det kläms fast ordentligt bara), det lär ju knappast dra till sig fukt o är desutom rätt simpelt ingrepp

fyrdell Hertige af Västra Götaland
27 oktober 2005 · 3 Inlägg

Det verkar vettigast att använda sig av silikon. En strimma runt hela nummerplåten, låt torka å skruva tillbaka. Borde funka kanon. Svampar å annat intryckt mellan skylt och plåt funkar säkert alldeles utmärkt men verkar vara en för simpel lösning och det kommer näst intill aldrig vara torrt eller rent där.

Live to win, Dare to fail, Eat the dirt, Bite the nail.
Draw lead, Piss wine, Sink teeth, All mine!
So wash your face away with dirt,
It don't feel good until it hurts!
tiimey
27 oktober 2005 · 16 Inlägg

Jag har en tun dämp matta bakom min skylt och det vibrerar inget men sen så har ja Reflexramp så då behöver ja inte oroa mej för rost. Så Silikon ska jag nog fixa också det var en smart idë

328 Turbo E36
635whp 890wnm
BMW E36 328 Turbo Touring "Team ARG" (1996)
855 300 hk
30 oktober 2005 · 126 Inlägg

slit bort skylten å skriv reggnummret på bakrutan     hohohohoho

Bahuba Team Plåtskrammel Fårö
1 november 2005 · 53 Inlägg

Ta en distansbricka på ca 2-4mm som är gjord i plast/gummi ... Då kommer nrplåten ut en bit och då ligger den inte och skrammlar emot...

Skjut inte upp till i morgon det din hustru kan göra idag.
Saab 9-3 SC Vector 1.9tid "293 parchment silver" (2007)
Vince_McTruck
1 november 2005 · 18 Inlägg

Motormatta är det lättare sånt man har under maskiner å så lät som smör att klippa till och dämpar allt i virationsväg utan att vara fukt eller smuts tilldragande...

Kirre
1 november 2005 · 2 122 Inlägg

Ta inget som kan dra åt sig vatten bilen börjar rosta har själv haft tvättsvamp och de va inte så smart kom massa grus, salt och vatten en riktigt bra kombination smile samma gäller förnsterlist och dubbelhäftande tejp då är det bättre att lägga dit lite silikon eller sätta en distans så att plåten hamnar längre ut smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
nthyrsson
1 november 2005 · 257 Inlägg

Kirre skrev:
Ta inget som kan dra åt sig vatten bilen börjar rosta har själv haft tvättsvamp och de va inte så smart kom massa grus, salt och vatten en riktigt bra kombination smile samma gäller förnsterlist och dubbelhäftande tejp då är det bättre att lägga dit lite silikon eller sätta en distans så att plåten hamnar längre ut smile

Satte silikon på min igår. Kanon bra!!

novaland
1 november 2005 · 99 Inlägg

Saibot skrev:
vanlig tvättsvamp, i delar funkar kanon wink

Jag kör med tvättsvamp i motorrummet där insuget låg och slog emot karossen. ska dock ändras i vår med ett nytt konat sportluftsfilter smile

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?
Kexor
2 november 2005 · 8 Inlägg

jag tog en form av gummi bit (såna som man har som knäskydd på jobba brallorna) och lima fast på baksidan av regskylten funka skit bra!

BMW 525 (1993)
Malmoe SSS -12
2 november 2005 · 3 217 Inlägg

Jag skar sönder en gammal golfbag och la lite sånt fejkläder mellan skylten och bilen, visar sig bara hur det blir sen tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
timpan_87
11 november 2005 · 781 Inlägg

någon gummigmatta på hela plåten eller nån annan skumgrej med dubbelhäftande tejp på baksidan sen fler skrivar sitter 2 orginal.. ja satte en extra i mitten längst ner å nu skramlar min inget hehe! fast resten gör ju de ioförsig:P

Malmoe SSS -12
11 november 2005 · 3 217 Inlägg

Mina torkarblad är det enda som låter nu sad Och det är av basen...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Stefan1973
11 november 2005 · 305 Inlägg

Fuckface skrev:
Mina torkarblad är det enda som låter nu sad Och det är av basen...

hehe 

Byt ut dom mot 2 tvättsvampar kanske ? wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang