Byta insprutning på en b21et

Heffaklumpen
24 oktober 2005 · 23 Inlägg

Hej!!

Jag funderar på att byta från k-jet till motronic i min 240 Turbo och undrar om det är något speciellt som jag ska tänka på.... Tack på förhand!

Heffaklumpen
24 oktober 2005 · 23 Inlägg

Eller finns det något annat sätt att få lite mer soppa?
Har redan en bränsleregulator...

TurboToffi
24 oktober 2005 · 50 Inlägg

Varför vill du att den ska få mer bränsle???

Tuffhaggman
24 oktober 2005 · 864 Inlägg

kan ju köpa en bränsle trycksregulator, kostar drygt 800:- där får du med instruktion om hur du ska höja bränsletrycket, för det är insprutare redan nu va?
BTW varför vill du att den ska få mer soppa?

Sharky
25 oktober 2005 · 10 287 Inlägg

Guldspridarna ger mera soppa. problemet är dock att luften tar slut först på din K-jet.
Bränslehuvud från Porsche eller Merca V8 brukar vara det vanliga om man vill ha kvar K-jet men har mycket pulver.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Heffaklumpen
25 oktober 2005 · 23 Inlägg

Så att jag kan ladda mer utan att den börjar spika... JO det är insprutning nu..

Heffaklumpen
25 oktober 2005 · 23 Inlägg

Tack Sharky!! ska kolla upp det...

Sharky
25 oktober 2005 · 10 287 Inlägg

Standardproblemet med 240Turbo med orginal turboaggregat är att man försöker ladda för mycket. Lillen på Magnum Racing (som var med och byggde Volvo´s Grupp A på 80-talet) brukar få skruva ner laddtrycket. Då får man dels mindre problem med spikningar och MERA effekt. (man pumpar bara varmluft med orginalaggregatet annars).

"Patrick P931" (inte här på garaget) kör en 240T med K-jet där han har med en massa tricks lyckats få "orginal" K-jet att lira upp till bromsade (rototest) 280Hkr om jag inte minns fel.

/Göran


Heffaklumpen skrev:
Så att jag kan ladda mer utan att den börjar spika... JO det är insprutning nu..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Heffaklumpen
25 oktober 2005 · 23 Inlägg

okey, skulle bara kolla om det fanns andra förslag till att byta insprutning.. blir nog ett framtida projekt. men tack för visat intresse! smile

vullen Mr White
26 oktober 2005 · 1 072 Inlägg

Allternativet är å byta till gnistrat sprut

Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang