volvo 240 läcker bränsle. men vart vet jag inte..

jim123
24 september 2007 · 35 Inlägg

Jag har ett problem med min 240. den luktar riktigt mkt bensin när man sladdar.. hittar inte vart det kommer ifrån nån som har någon ide?

och nån som vet vart returslangen går?

Markus_MR2
24 september 2007 · 761 Inlägg

Påminner mig om en kille som skrev att han tappat en skruv bakom instrumentpanelen på en saab 9000 och undrar om den är svår att få tag i..

Kan ju vara nästan var som helst, kan ju vara tanken som har hål på ovansidan, rör som läcker, det vrider ju en del i chassiet vid buskörning.. Luktar det där fram eller bak, inne i bilen, utanför??? Vi kan gissa en hel dag, men utan mer info så kommer vi nog inte längre..

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
jim123
25 september 2007 · 35 Inlägg

jo det luktar i bilen. men jag tänlte bara om det var nått som kanske var vanligt på just dessa bilar? det luktar iaf inne i bilen och inte utanför..

High_Tower Leg. Volvo Nerd
25 september 2007 · 143 Inlägg

jim123 skrev:
jo det luktar i bilen. men jag tänlte bara om det var nått som kanske var vanligt på just dessa bilar? det luktar iaf inne i bilen och inte utanför..

Hm inne i bilen men inte utanför?:S NU kommer inte jag ihåg om 240 har en "in-tank" pump, men isåf kolla i bagageutrymmet under mattan och öppna luckan där. Har inte sysslat med 240 så jäkla ofta!:S

Det är inte så att du har en reservdunk där bak som har läckt..wink

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
Drönirettab
25 september 2007 · 21 761 Inlägg

Jo, 240 med insprut har tankpump.

jim123
25 september 2007 · 35 Inlägg

reservdunk nä det har jag inte men skall kika på det med pumpen i tanken men e det nån som vet vart returen till tanken går?

JakeDevilson
25 september 2007 · 152 Inlägg

returen går så vitt jag vet ned igenom tankmätaren, just intill tillförseln...

It´s Better to burn out than fade away
Opel kadett 1,2 "green lightning" (1973)
GMC syclone (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang