Burna me en automat ?!..

Edvinoo Hetast Just Nu!
25 september 2007 · 1 355 Inlägg

huuuuur ?lägger även till att den är bakhjulsdriven-...

Inspiration comes standard
Caffe
25 september 2007 · 1 436 Inlägg

Som vanligt. Fullgas (nåja) och lagom broms.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
twin_cam Smålänning
25 september 2007 · 7 877 Inlägg

1: Koppla ur altispinn eller antisladd.
2: Gasa till rejält för att få bekhjulen att släppa.
3: när dom släppt, var snabba att hålla i bilen med bromsen, tar ju mer fram än bak, men bromsa inte för mycket.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Edvinoo Hetast Just Nu!
25 september 2007 · 1 355 Inlägg

ska testa det så fort ja e påväg till jobbet ikväll har gott om plats att leka på utanför jobbet.
hoppas de funkar big_smile

Inspiration comes standard
fredda_king Fotograf
25 september 2007 · 1 319 Inlägg

hehe skoj att burna lite:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Edvinoo Hetast Just Nu!
25 september 2007 · 1 355 Inlägg

mjo de får vi ju hoppas... bara ja undviker byggnaden o grinden så tror ja de blir bra big_smile

Inspiration comes standard
Daaze Rent A Retard !
25 september 2007 · 674 Inlägg

det borde inte vara några problem med den kraften du har.. sen är det alltid lättare i uppförslutning tongue bara gasa och bromsa, men inte för mkt smile

så ut o pröva nu !! och lite film på burnisen sen då !! big_smile ;D

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Edvinoo Hetast Just Nu!
25 september 2007 · 1 355 Inlägg

tror fan ja till o me har en uppförslutning där nånstans... förresten. inte för mkt av vad, bromsen eller gasen ?

Inspiration comes standard
Masterworks
25 september 2007 ·

Edvinoo skrev:
tror fan ja till o me har en uppförslutning där nånstans... förresten. inte för mkt av vad, bromsen eller gasen ?

Kan man ha för mycket gas? hehehe... 
Plattan i botten o lite broms! big_smile

Edvinoo Hetast Just Nu!
25 september 2007 · 1 355 Inlägg

jag inser nu efter en snabb titt på min fråga om "för mkt gas eller broms" att det lät hur dumt som helst o att jag till o med ska gasa ännu mer för att kompensera en sån dum fråga..ska till me fråga nån om dom kan knuffa på lite för att öka de hela..
ännu en gång sorry o svaret på "frågan" kan man har för mkt gas är...
nej... vad nån än försöker säga emot.. såå ... helt enkelt nej...

Inspiration comes standard
Daaze Rent A Retard !
25 september 2007 · 674 Inlägg

Edvinoo skrev:
tror fan ja till o me har en uppförslutning där nånstans... förresten. inte för mkt av vad, bromsen eller gasen ?

broms. big_smile
börja med att trycka ner den till hälften, går det så går det. annars få man fäl pröva sig fram. typ som dragläge fast hitta max bromskraft utan att den börjar nypa på bakkdäcken smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Edvinoo Hetast Just Nu!
25 september 2007 · 1 355 Inlägg

upfattat.... ska gå en timme tidigare innan chefen tror att ja får för mkt betalt me tanke på att jag medvetet sliter ut däcken och har råd me nya ( vilket jag gärna vill påpeka att jag inte har ) big_smile

Inspiration comes standard
Daaze Rent A Retard !
25 september 2007 · 674 Inlägg

haha, kräv lönehöjning big_smilebig_smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
MilleN
25 september 2007 · 9 108 Inlägg

Klart man kan ha för mycket gas, du ska ju inte ligga på varvstopp då det låter skit wink Men gasa så mycket som det behövs för att hålla hjulen i spinn. Med automatare är det nog bra att hålla vänsterfoten på bromsen redan innan man börjar gasa. Lås lådan på ettans växel också. Sedan känner du hur mycket du behöver laborera mellan bromsen och gasen för att inte bilen ska röra sig.

DasAuto
25 september 2007 · 2 751 Inlägg

ja du har ju rätt virke o burna med big_smile

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Edvinoo Hetast Just Nu!
25 september 2007 · 1 355 Inlägg

det vore ju som att be om att säga upp sig...
min chef har en bil från 94 som ja inte kommer på va de e för nån just nu men ja ska fan kolla ikväll.. o kvällen när ja kom inte me min bil så stod han o kolla på den så sa ja
"fan de kanske e dags att vi byter jobb me varran, de verkar mer lönsamt att göra de ja gör"
han sa inte mkt men han vart ju inte glad, nu när ja tänker efter så va de nog därför den jäveln satte mig på 12 timmars skift den veckan... big_smile

Inspiration comes standard
Edvinoo Hetast Just Nu!
25 september 2007 · 1 355 Inlägg

MilleN skrev:
Klart man kan ha för mycket gas, du ska ju inte ligga på varvstopp då det låter skit wink Men gasa så mycket som det behövs för att hålla hjulen i spinn. Med automatare är det nog bra att hålla vänsterfoten på bromsen redan innan man börjar gasa. Lås lådan på ettans växel också. Sedan känner du hur mycket du behöver laborera mellan bromsen och gasen för att inte bilen ska röra sig.

att du skulle komplicera det hela da big_smile ja tänkte bromsa lite halvt sen full gas, men nu ska ja låsa växlar o laborera oxå... tack för inget tongue hajade de me laboreringen men låsningen va nått annat... förresten tror inte att ja har nått varvstopp för min växlar vid fullt varv me "kick-down"

Inspiration comes standard
Daaze Rent A Retard !
25 september 2007 · 674 Inlägg

Edvinoo skrev:

MilleN skrev:
Klart man kan ha för mycket gas, du ska ju inte ligga på varvstopp då det låter skit wink Men gasa så mycket som det behövs för att hålla hjulen i spinn. Med automatare är det nog bra att hålla vänsterfoten på bromsen redan innan man börjar gasa. Lås lådan på ettans växel också. Sedan känner du hur mycket du behöver laborera mellan bromsen och gasen för att inte bilen ska röra sig.

att du skulle komplicera det hela da big_smile ja tänkte bromsa lite halvt sen full gas, men nu ska ja låsa växlar o laborera oxå... tack för inget tongue hajade de me laboreringen men låsningen va nått annat... förresten tror inte att ja har nått varvstopp för min växlar vid fullt varv me "kick-down"

hehe tongue gör så här, ena foten på bromsen (inte för mkt) dra ner växeln i L läge. sen bara gasa tills det rycker big_smile tongue borde inte vara svårare än så tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
MilleN
25 september 2007 · 9 108 Inlägg

Komplicerat? Ha växelspaken på L istället för D wink Du vill inte att den ska växla upp när du burnar, därför 'låser' man växellådan smile

Daaze Rent A Retard !
25 september 2007 · 674 Inlägg

MilleN skrev:
Komplicerat? Ha växelspaken på L istället för D wink Du vill inte att den ska växla upp när du burnar, därför 'låser' man växellådan smile

precis.. nu går det nog inte att förklara enklare.. kanske får åka och demonstrera för dig tongue wink hehe

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang