Inkoppling mätare?

herrsiba Move Your Mind
28 september 2007 · 164 Inlägg

Hej!
Ska koppla in oljetrycks och oljetemp-mätare tänkte jag. Har dock ett litet problem, hur ska jag koppla in givarna? Den ena tråden ska in på mätaren, det är inget krångel, men den andra, är det 12 Volt över tändingslåset som ska kopplas in på den eller?

/Simon

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
Mack Forum- och sitemoderator
28 september 2007 · 26 164 Inlägg

herrsiba skrev:
Hej!
Ska koppla in oljetrycks och oljetemp-mätare tänkte jag. Har dock ett litet problem, hur ska jag koppla in givarna? Den ena tråden ska in på mätaren, det är inget krångel, men den andra, är det 12 Volt över tändingslåset som ska kopplas in på den eller?

/Simon

Jag har kopplat till tändningen, det vill säga att mätaren går igång då jag startar.
En annan är jord och en tredje funderade jag länge på då jag inte kunde byta färgen
på mätarna...så jag kopplade den på strömmen och vipps funkade det också big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
herrsiba Move Your Mind
28 september 2007 · 164 Inlägg

Själva belysningen i mätaren är inga problem, det är hur jag ska koppla in oljetryck och oljetemp-givarna som sitter i adaptern på oljefiltret som jag inte riktigt får rätt på. Ska det bara gå 12 volt igenom dem eller hur ska det fungera?

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
Mack Forum- och sitemoderator
28 september 2007 · 26 164 Inlägg

herrsiba skrev:
Själva belysningen i mätaren är inga problem, det är hur jag ska koppla in oljetryck och oljetemp-givarna som sitter i adaptern på oljefiltret som jag inte riktigt får rätt på. Ska det bara gå 12 volt igenom dem eller hur ska det fungera?

Nu har jag bara oljetryck men jag drog bara en sladd till givaren med en kabelsko på.
Thats it. Och det funkar.
Sen att själva adaptern mellan filtret och motorn läker olja är en annan punkt jag
inte kommer i underfund med hur jag ska göra...nån ide? tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang