Om bilen blivit stulen, ägarbeviset borta...

Nordmark *.*
29 september 2007 · 54 Inlägg

Go'kväll allihop. Jag bara undrar hur man gör för att sälja en bil vars ägarbevis-papper är borta? Bilen blev stulen, med papprena i (jag vet att dem inte skall vara det) och nu vill jag bara bli av med eländet snabbt som satan. Går det att lösa under helgen?
Tacksam för svar // Joachim Nordmark.

Gó?
NilsG
29 september 2007 · 101 Inlägg

Beställ nytt på www.vv.se, dock tar det ju någon/några dag/ar innan papperet kommer.

Mvh Nisse
BMW635_Robban
29 september 2007 · 1 277 Inlägg

Har du otur har tjuven redan gjort ägarbytet åt dig utan att du får några pengar....men du verkar ju ha fått tillbaka bilen igen, eller? annars kan du väl inte sälja den? "bli av med" vad menar du då? bilen eller pappers-görat?

Tror du får beställa nya papper eller gå via försäkringsbolaget på nåt vis..

alain www.bimmerpower.org
29 september 2007 · 3 995 Inlägg

du har säkert gjort en polis anmälan att bilen är stulen, att beställa nytt ägarbevis måste du vänta tills på måndad om VV inte är öppet på lördagar. medela VV att bilen är stulen, det kommer att står i deras registrer. den som vill köpa bilen och tittar i bilregistret kan ser att den är stulen, det är också därfår man kan gå i derras system och kolla allting om bilar, och kanske kan ringa till polisen och medela att någon vill sälja en stulen bil.
om bilen är såld vidare, får du en automatisk en papper från VV som visar att du har såld bilen, där har du 10 dagar eller mer (fråga VV) för att bestrida försäljning och kanske får tillbaka bilen.
jag önskar dig lycka till
MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Hamilton
29 september 2007 · 8 864 Inlägg

Kanske en dum fråga men vad ska du med ägar papprena till om bilen är stulen?
Ja menar du kan ju inte göra ett ägarbyte på en bil som inte finns och vem skulle i såfall köpa en sådan ...? många frågor blev de:rolleyes:

Senast redigerat av Hamilton (29 september 2007)

Fotograf på tierpidag.se
Fordofilen
29 september 2007 · 519 Inlägg

Hamilton skrev:
Kanske en dum fråga men vad ska du med ägar papprena till om bilen är stulen?
Ja menar du kan ju inte göra ett ägarbyte på en bil som inte finns och vem skulle i såfall köpa en sådan ...? många frågor blev de:rolleyes:

Trött lr? Läs första inlägget så ser du att han har fått tillbaka den...

Nordmark *.*
29 september 2007 · 54 Inlägg

Hehe jo självklart har jag fått tillbaka bilen, förstår att man inte kan sälja en bil som man inte har alltså... Okej, kontaktar VV så får de fixa röran, tackar!

Gó?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang