Problem med PS2 minneskort?

mr_persiano *GULAN*
30 september 2007 · 647 Inlägg

Hej det är så att jag har problem med minneskorten till ps2:an.
När jag skall spela ett spel så kan inte spelet spara på minneskorten. Och när jag går in i browsern och kollar på innehållen på minneskorten så hittar den inget på ena kortet och på det andra kortet så fryser sig ps2:an bara.

Nån som har tips på vad man skall göra och ifall man kan formatera korten på nåt sätt. För jag kan inte formatera dom heller genom browsern.

Tipsa gärna också om sidor som man kanske kan kolla upp och hitta felet på också.

devilspath junsele
30 september 2007 · 248 Inlägg

det låter som att minneskortet är trasigt

http://psx-scene.com/forums/

mr_persiano *GULAN*
30 september 2007 · 647 Inlägg

devilspath skrev:
det låter som att minneskortet är trasigt

http://psx-scene.com/forums/

Tror du det?

Detta hände när jag höll på och skicka över save filer till minnekortet med AR Max Evo.

Och efter att jag gjorde detta så blev det så.

devilspath junsele
30 september 2007 · 248 Inlägg

då vete tusingen. det kanske går att formatera om det då, men då tappar du alla saves.
ja sitter själv och funderar på något spel typ, turbaserat strategi som hassar min gipsade onda hand (slog ner en otäck typ i fredags som sparkade på min bil)

mr_persiano *GULAN*
30 september 2007 · 647 Inlägg

devilspath skrev:
då vete tusingen. det kanske går att formatera om det då, men då tappar du alla saves.
ja sitter själv och funderar på något spel typ, turbaserat strategi som hassar min gipsade onda hand (slog ner en otäck typ i fredags som sparkade på min bil)

Då skall man inte jävlas med din bil. Hehe.

Jag försöker komma på ifall det finns något program eller något spel som man kan formatra minneskortet med. Har du någon aning om nåt sånt?

devilspath junsele
30 september 2007 · 248 Inlägg

det är till att leta på forum, det sägs att sonys orginalkort är bättre. jag kör tex sms mediaplayer från minneskortet, kunde inte få det att funka från 2b flashminnet i chippet.
console.se är ett bra forum

det är idiotiskt att sparka på andras bilar tycker jag. jag skulle helst inte slå någon överhuvudtaget om jag fick välja , det är så onödigt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang