David "Mr Fun" Persson

knarkaru
2 oktober 2007 · 1 Inlägg

Hej. undrar om någo vet vad som hände med David "Mr Fun" Persson. blev det jobb på WCC eller vad hände eftersom han inte har vissat sig på träffar eller dyligt

ErskPersk Svindåre
2 oktober 2007 · 1 433 Inlägg

ingenaning... har inte hört eller sett ett knyst av han.

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
GurraG INGET ANNAT!!
2 oktober 2007 · 1 725 Inlägg

vad jag fått höra så kommer han med ett nytt bygge som premiärvisas på elmia 08

Rally86 Skåne
2 oktober 2007 · 269 Inlägg

mm, också nyfiken

Man lever bara en gång......
ScottaN Medlem 5280
2 oktober 2007 · 552 Inlägg

vad jag hörde så va han över till amerika o byggde lite. vet ej hur länge. Sen hörde jag även att hans nissan 350 crasha i tyskland o va tydligen inte så mycket kvar av den bilen. Men som sagt bara saker jag hört o läst.

GurraG INGET ANNAT!!
2 oktober 2007 · 1 725 Inlägg

det stämmer att han va över och jobbade i amerika och hans 350 kraschades tyvärr i tyskland också.. sad men sen har jag även hört att han kommer med ett nytt bygge till nästa säsong

g60Racing
2 oktober 2007 · 76 Inlägg

snackade med hans gamla polare,, han sa att det aldrig blev nåt av amerika resan och att han tydligen körde oförsäkrat med 350in så nu står han i skuld till sponsorerna, och han har typ inga vänner kvar och han har även hela ansiktet fullt med tatueringar tongue hehe Och någon ny bil bygger han inte,, han har inga sponsorer kvar.

Senast redigerat av g60Racing (2 oktober 2007)

Muttley
2 oktober 2007 ·

blev bara en jävla massa skitsnack här ju.

mr fun Byggde showbilar extrema sådana och gillar man inte de så kan man väl hålla käften och blunda när man ser dem ?

de finns de som inte gillar s2000 eller amerikanare, men vad ska man gnälla över de ?

bil som bil, den tar en från a - b och sen hur de ser ut de kvittar.



dock var de rätt korkat om han körde oförsäkrat med värdet på den bilen. hoppas han inte kommer ha råd att köpa fler bilar att försäkra de svinet om de stämmer.

peegee Forummoderator
2 oktober 2007 · 2 924 Inlägg

Angående oförsäkrat så kan jag gissa på att det berodde på att bilen inte gick att besiktiga (pga den lär ju varit helbilsgodkänd) och därmed inte gick att trafikförsäkra och då inte för får framföras i trafik såklart...som han då kanske dumt nog gjorde ändå.. och därmed misste han sponsorerna efter olyckan pga de inte vill representera något olagligt..?
Iaf många showbyggare som har det problemet pga helbilsgodkända bilar...men en gissning som sagt.. och ingen start på vidare diskussion ang helbilsgodkända bilar! mad


En sak är säker, den killen vågade göra något eget, han vågade skilja sig från mängden och sticka ut, beundransvärt tycker jag! big_smile
Go with the flow är det alldeles för många som tråkigt nog gör (även jag) roll

Senast redigerat av peegee (3 oktober 2007)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
evilaudio
2 oktober 2007 · 16 195 Inlägg

peegee skrev:
Angående oförsäkrat så kan jag gissa på att det berodde på att bilen inte gick att besiktiga (pga den lär ju varit helbilsgodkänd) och därmed inte gick att trafikförsäkra och då inte för får framföras i trafik såklart...som han då kanske dumt nog gjorde ändå.. och därmed misste han sponsorerna efter olyckan..? roll
Iaf många showbyggare som har det problemet pga helbilsgodkända bilar...men en gissning som sagt.. och ingen start på vidare diskussion ang helbilsgodkända bilar! mad

skulle tippa på de me.. de där me besikting e inga bra saker..haha.



sen e de rätt kul me folk som klagar på andras byggen, tycker man ska hålla *PIIIP* tills den dan man själv byggt nåt som får uppmärksamhet. sen e de ju OMÖJIGT å bygga en bilar som alla tycker om.

inte för att ja själv kanske tyckte om hans bilar men de ett jävla hantverk å många timmar bakom, sen om man bygger "plastbilar" elle orginal renoverar nån gammal jänkare så kvitta de så länge man gör ett bra jobb.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Cruizr
2 oktober 2007 · 417 Inlägg

peegee skrev:
Angående oförsäkrat så kan jag gissa på att det berodde på att bilen inte gick att besiktiga (pga den lär ju varit helbilsgodkänd) och därmed inte gick att trafikförsäkra och då inte för får framföras i trafik såklart...som han då kanske dumt nog gjorde ändå.. och därmed misste han sponsorerna efter olyckan..?
Iaf många showbyggare som har det problemet pga helbilsgodkända bilar...men en gissning som sagt.. och ingen start på vidare diskussion ang helbilsgodkända bilar! mad


En sak är säker, den killen vågade göra något eget, han vågade skilja sig från mängden och sticka ut, beundransvärt tycker jag! big_smile
Go with the flow är det alldeles för många som tråkigt nog gör (även jag) roll

Håller med! Klockren byggstil som låg rätt i tiden smile Är det förresten ingen som vet vad som hände med han å hans byggen? Kraschen snackar ju alla om, men få verkar veta. Ingen som kan bring out some facts?

mvh/jC

båge montör och hobby mekaniker
2 oktober 2007 · 2 672 Inlägg

någon som har bilder på hans byggen!? så man får se om dom är så överdrivna!! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
beathacker Amatör
2 oktober 2007 · 444 Inlägg

Ja bilder o även om nån liten bekräftelse på det om han ska ställa ut på elmia 08 gillade verkligen hans byggen =0)

BMW 320d (2006)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
3 oktober 2007 · 1 313 Inlägg

finns det några fakta på uppgifterna om att bilen är krockad??

sen skulle de ju va kul å se en bild på hans tattos yikes lol

Senast redigerat av Moser (3 oktober 2007)

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
FluGan Sideways.nu
3 oktober 2007 · 873 Inlägg

http://www.maxpower.dk/static/images/maxpower/artikel350z/350z4.jpg
Mr Funs omtalade 350z


Edit:

kom på att det fanns några bilder i evenemang
http://www.garaget.org/events/?e=53& … age=174282
där kan ni klicka fram er smile (undrar med var han är nu..)

Senast redigerat av FluGan (3 oktober 2007)

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Nissan 200sx "Sideways.nu" (1992)
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
3 oktober 2007 · 2 009 Inlägg

Hittade bild http://img527.imageshack.us/img527/8899/fundi3.jpg

Senast redigerat av BMTech (3 oktober 2007)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
peegee Forummoderator
3 oktober 2007 · 2 924 Inlägg

Gujen skrev:

g60Racing skrev:
snackade med hans gamla polare,, han sa att det aldrig blev nåt av amerika resan och att han tydligen körde oförsäkrat med 350in så nu står han i skuld till sponsorerna, och han har typ inga vänner kvar och han har även hela ansiktet fullt med tatueringar tongue hehe Och någon ny bil bygger han inte,, han har inga sponsorer kvar.

Varför kör man en sådan fin bil utan försäkringar?! tror ja inte ett smack på!!!

För att den inte gick att försäkra pga den inte gick att besiktiga? ;-)
...men förhoppningsvis var den iaf besiktigad och trafikförsäkrad men saknade vagnskadeförsäkring..?


EDIT:
Med spekulationen "För att den inte gick att försäkra pga den inte gick att besiktiga?" menade jag mer ordagrant: "För att den inte gick att TRAFIKförsäkra pga underkänd besiktning pga HELBILSGODKÄNNANDET?" ...som jag skrev i ett inlägg tidigare i denna tråd....förvisso kanske denna bilen ej var äldre än 3 år och hans bil ej besiktigats ännu och då faller den teorin, svar ja smile

...men nu var det ju tydligen inte det utan min andra spekulation "avsaknad vagnskadeförsäkring" verkade stämma bättre...

Senast redigerat av peegee (3 oktober 2007)

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Eisenhut
3 oktober 2007 · 1 827 Inlägg

Det går att försäkra en obesiktigad bil killar... Så av den anledningen kan vi nog stryka.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Tessan s2
3 oktober 2007 · 58 Inlägg

en ny bil behöver man väl inte bes på 2 år så den ska väl inte va problemet?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang