Stulen Passat -93: DHO575 Södertälje

itg
9 oktober 2007 · 4 Inlägg

som rubriken lyder: nån har stulit min passat natten till idag. tråkigt när man klev utanför dörren imorse! satte ut bilen på blocket igår.
om nån skulle råkat se bilen så är alla tips välkommna!
den stals strax utanför södertälje på håga natten mellan den 8/10 - 9/10.
antagligen runt 03:15.. då vakna en grannen och tyckte att man var tidig till jobbet.


http://img502.imageshack.us/img502/7859/bild085xo8.jpg

djRob
9 oktober 2007 · 184 Inlägg

Tråkit när idioter inte kan hålla fingarna i styr vart i södertälje bor du ska hålla ögonen öppna , en ide är ju att åka till Hovsjö och kolla i P husen bruka ofta stå stulna bilar där, Jobba som brevbärare där uppe förut annat dumpninsgställe är kvarstavägen i hovsjö lönt att ta en tripp förbi och kolla.

itg
9 oktober 2007 · 4 Inlägg

Tack och bock! Jo det känns ganska drygt faktiskt! Speciellt när man just ska sälja bilen.
Bor ju strax utanför stan vid håga. Första bilen som blir stulen just här! klart att de blir min bil de tar! Hmm ja åka bort till hovsjö en sväng kanske!

Lindberg88
9 oktober 2007 · 1 418 Inlägg

Ett tips till nästa gång du sätter ut en bil på blocket är ju att dölja reg nr, aja hoppas den kommer tillbaka!

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
itg
9 oktober 2007 · 4 Inlägg

Mjo man kanske får börja med det. Personligen gillar jag inte bilannonser där man inte ser regnr! Men för att slippa sånthär så är det väl tvunget.

christofferedil Yellow bug!
10 oktober 2007 · 1 640 Inlägg

Bara första tanken.. Att de tar just Passaten, jag menar, den såg ju rätt risig ut.. Som första intryck tongue Eller hade du ljudbygge synligt? smile

Riktig otur egentligen, måste ju stått bilar runtomkring som är värda ett antan tusenlappar mer? tongue

Och det där med att dölja regnr på Blocket, beror lite på vad det är för bil och vad för värde den har. Jag menar, en gammal Passat är väl inte värd många kronor och är nog inte särskilt eftertraktad nånstans heller roll

Till skillnad mot typ en Supra, eller nåt...


Men aja, hoppas du får tillbaka bilen! smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
itg
12 oktober 2007 · 4 Inlägg

bilen är nu åter hemma på parkeringen... fast utan topplock och lite annat div i maskinrummet.
nån har alltså snott bilen kört upp den till estlandsterminalen och slitit bort toppen!
inget annat va rört! beställnings jobb från estland säkert.
undar om man ska fixa eller skrota liket?

http://img205.imageshack.us/my.php?image=bild091sa2.jpg

Smajly
12 oktober 2007 · 3 059 Inlägg

Edil_ skrev:
Bara första tanken.. Att de tar just Passaten, jag menar, den såg ju rätt risig ut.. Som första intryck tongue Eller hade du ljudbygge synligt? smile

Risig? Så farligt va de väl inte.. Klart, alla har ju olika syn på vad risig är...




Kul att du fick tillbaka den.... synd att den inte var hel bara..

christofferedil Yellow bug!
22 oktober 2007 · 1 640 Inlägg

Smajly skrev:

Edil_ skrev:
Bara första tanken.. Att de tar just Passaten, jag menar, den såg ju rätt risig ut.. Som första intryck tongue Eller hade du ljudbygge synligt? smile

Risig? Så farligt va de väl inte.. Klart, alla har ju olika syn på vad risig är...




Kul att du fick tillbaka den.... synd att den inte var hel bara..

Jämför med en ny passat eller vad som helst så, bilar som brukar stå runt omkring tongue

Tycker du ska försöka fixa till den, är ju ändå en bil som har några mil kvar att tuffa! smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Frosted
22 oktober 2007 · 1 878 Inlägg

synd som fan sad

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Saab-Fredde
22 oktober 2007 · 285 Inlägg

´fin stad vi bor i hmm

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!
Fimpha
22 oktober 2007 · 557 Inlägg

Ska hålla koll i Rönninge/Salem... hoppas den dyker upp i gott skick.

//Jerry
kallabaz
24 oktober 2007 · 362 Inlägg

Fimpha skrev:
Ska hålla koll i Rönninge/Salem... hoppas den dyker upp i gott skick.

Hehe, lite sen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang