2 frågor angående lack & primer

liquisole
9 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

var och köpte nytt klarlack  (MOTiP acryl) samt MOTiP Plastic primer då jag ska lacka om bakkofångaren. har nu 2 frågor.

1) skulle vilja testa lacka med den nya klarlacken på vingen, dock har jag redan klarlackat med den annan lack, är det lugnt att lacka på nya lager bara, eller bör jag typ sandpappra med  ett typ 600 papper först?

2) angående plastic primern, den är ju genomskilnig, ska man lacka vanlig (grå) primer ovanpå det eller direkt färglacken?

//MVH

InZZanE Bilvårdstekniker
9 oktober 2007 · 253 Inlägg

ja måla mina kofångare på min bil själv.. o ja använde genomskinlig plastprimer först o sen lacka ja över de bara o de funka fint... körde inte med nån annan primer!

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı
liquisole
9 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

InZZanE skrev:
ja måla mina kofångare på min bil själv.. o ja använde genomskinlig plastprimer först o sen lacka ja över de bara o de funka fint... körde inte med nån annan primer!

ok, vilken av dina bilar? vill gärna se bild på det heh tongue

fler svar tack!

Senast redigerat av liquisole (9 oktober 2007)

InZZanE Bilvårdstekniker
9 oktober 2007 · 253 Inlägg

liquisole skrev:

InZZanE skrev:
ja måla mina kofångare på min bil själv.. o ja använde genomskinlig plastprimer först o sen lacka ja över de bara o de funka fint... körde inte med nån annan primer!

ok, vilken av dina bilar? vill gärna se bild på det heh tongue

fler svar tack!

den svarte golfen.. lite svårt o se o få med det på bild imed bilen är svart..

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı
liquisole
9 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

hmm mjo man såg inte så mycket tongue

Snejl
9 oktober 2007 · 4 Inlägg

jag som ändå har jobbat som lackerare o även lackar mycket än ida skulle rekomendera o lägga slipgrund/grå primer på plast primern det håller bättre i längden+att slipgrunden isolerar plasten ifa det finns lite släppmedel eller liknande kvar.
jag skulle nog rugga upp klarlacken lite innan du lägger på ny annars så kommer den flagna snart.

jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker
liquisole
9 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

Snejl skrev:
jag som ändå har jobbat som lackerare o även lackar mycket än ida skulle rekomendera o lägga slipgrund/grå primer på plast primern det håller bättre i längden+att slipgrunden isolerar plasten ifa det finns lite släppmedel eller liknande kvar.
jag skulle nog rugga upp klarlacken lite innan du lägger på ny annars så kommer den flagna snart.

HÄRLIGT! mycket tacksam för ditt svar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang