shortshift till 740? hur gör man?

Sluskk
11 oktober 2007 · 778 Inlägg

shortshift till 740? hur gör man?  bilder och text tack big_smile

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
11 oktober 2007 · 2 933 Inlägg

Vet inte va de heter och kanske inte klarar förklara bra.
MEN, går det inte kapa ur en bit av spaken där den lilla korta stumpen är och sen svetsa ihop? Från kulan och där den vinklar sig . .. . . . bla bla, kommer inte ihåg hur växelspakarna ser ut under damasken.. men hoppas du fattar ? smile 

Mvh

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Manne Jajjemen!
11 oktober 2007 · 1 512 Inlägg

dj_aggwa skrev:
Vet inte va de heter och kanske inte klarar förklara bra.
MEN, går det inte kapa ur en bit av spaken där den lilla korta stumpen är och sen svetsa ihop? Från kulan och där den vinklar sig . .. . . . bla bla, kommer inte ihåg hur växelspakarna ser ut under damasken.. men hoppas du fattar ? smile 

Mvh

Jo de är så dom brukar göra.
Kapa mellan kulan å infästningen till växelföraren å förlänga med typ 1 cm. Då får du lite kortare lägen.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Rooth07 Lindahls Gräv AB
11 oktober 2007 · 716 Inlägg

Manne skrev:

dj_aggwa skrev:
Vet inte va de heter och kanske inte klarar förklara bra.
MEN, går det inte kapa ur en bit av spaken där den lilla korta stumpen är och sen svetsa ihop? Från kulan och där den vinklar sig . .. . . . bla bla, kommer inte ihåg hur växelspakarna ser ut under damasken.. men hoppas du fattar ? smile 

Mvh

Jo de är så dom brukar göra.
Kapa mellan kulan å infästningen till växelföraren å förlänga med typ 1 cm. Då får du lite kortare lägen.

Stämmer bra det, men har du en M46 OD låda så går det inte har jag för mej

turboforssen Telge Drifting Team
11 oktober 2007 · 5 398 Inlägg

det gå hur bra som helst men od låda åsså förläng 2cm det har jag å det är as skönt

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
alias_kladde
11 oktober 2007 ·

Rooth07 skrev:

Manne skrev:

dj_aggwa skrev:
Vet inte va de heter och kanske inte klarar förklara bra.
MEN, går det inte kapa ur en bit av spaken där den lilla korta stumpen är och sen svetsa ihop? Från kulan och där den vinklar sig . .. . . . bla bla, kommer inte ihåg hur växelspakarna ser ut under damasken.. men hoppas du fattar ? smile 

Mvh

Jo de är så dom brukar göra.
Kapa mellan kulan å infästningen till växelföraren å förlänga med typ 1 cm. Då får du lite kortare lägen.

Stämmer bra det, men har du en M46 OD låda så går det inte har jag för mej

Jodå det går fint i dem. Hade det i min a-trakor jag hade. shortshift lite jobbigt ibland men växlarna flög verkligen i. tyvärr så var det inte jag som hade gjort det utan förra ägaren så vet inte hur man gör men kan intyga att det går.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang