Xenon 8000k eller 6000k - vilket ska jag ha?

kohler
13 oktober 2007 · 671 Inlägg

Koop skrev:
8000K kan bli lite som att leka ambulansförare, det blir väldigt blått.
I dimljusen har jag haft 8000k, riktigt snyggt, i halvljusen vill jag hellre ha 6000k för mer dagsljusliknande ljud, men samtidigt ett blått stick i det.
Är du missnöjd med färgtemperaturen är det bara lampan som skiljer, så det är inte överdyrt att byta vid ett senare tillfälle.

ambulans/polis blått e ju inget man vill ha direkt =/ nu blev jag tveksam när så många tycker att det blir för blått. Men så mörk-blått som du menar blir det väl mer av 10000-12000k ?

Second is the first loser
Wee
13 oktober 2007 · 501 Inlägg

kohler skrev:

Koop skrev:
8000K kan bli lite som att leka ambulansförare, det blir väldigt blått.
I dimljusen har jag haft 8000k, riktigt snyggt, i halvljusen vill jag hellre ha 6000k för mer dagsljusliknande ljud, men samtidigt ett blått stick i det.
Är du missnöjd med färgtemperaturen är det bara lampan som skiljer, så det är inte överdyrt att byta vid ett senare tillfälle.

ambulans/polis blått e ju inget man vill ha direkt =/ nu blev jag tveksam när så många tycker att det blir för blått. Men så mörk-blått som du menar blir det väl mer av 10000-12000k ?

Det är INTE så blått som dom flesta säger, inte i mina ögon iaf. Men det är en smaksak.
Personligen så tycker jag att det blir ett riktigt "skönt" ljus..

OBS: Ironi
kohler
13 oktober 2007 · 671 Inlägg

Wee skrev:

kohler skrev:

Koop skrev:
8000K kan bli lite som att leka ambulansförare, det blir väldigt blått.
I dimljusen har jag haft 8000k, riktigt snyggt, i halvljusen vill jag hellre ha 6000k för mer dagsljusliknande ljud, men samtidigt ett blått stick i det.
Är du missnöjd med färgtemperaturen är det bara lampan som skiljer, så det är inte överdyrt att byta vid ett senare tillfälle.

ambulans/polis blått e ju inget man vill ha direkt =/ nu blev jag tveksam när så många tycker att det blir för blått. Men så mörk-blått som du menar blir det väl mer av 10000-12000k ?

Det är INTE så blått som dom flesta säger, inte i mina ögon iaf. Men det är en smaksak.
Personligen så tycker jag att det blir ett riktigt "skönt" ljus..

Ok. Betänk att jag (trådskaparen) vill ha snyggt ljus. kan väl säga att 80% av syftet med min xenonkonvertering är för att det e snyggt! Och snyggt för mej är inte polisblått men inte heller vit/blått. Svårt att förklara som sagt men bomba på med åsikter!!

Second is the first loser
Roadkiller Bredbands Tekniker
13 oktober 2007 · 176 Inlägg

Jag hade valt 8k...big_smile

BMW kör med 10k!!cool

Lycka till med att hitta ett vettigt xenonkit!

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...
PeBo
13 oktober 2007 · 6 Inlägg

jag har 10 000 k på min merca! kolla på den å se vad du tkr! jag tkr iaf att 8000 är de minsta man kan ha!

kohler
13 oktober 2007 · 671 Inlägg

PeBo skrev:
jag har 10 000 k på min merca! kolla på den å se vad du tkr! jag tkr iaf att 8000 är de minsta man kan ha!

shit 10000k? hade du skrivit att det var 6000k hade jag trott dej utan att tveka!

Second is the first loser
crimson
13 oktober 2007 · 6 Inlägg

8000k utan tvekan. Brorsan har det på sin Bmw och det är riktigt snyggt blått sken!!

Volkswagen Caddy "HundracerN" (2005)
Koop
13 oktober 2007 · 1 867 Inlägg

Ska du bara ha det för att det är snyggt så köp 8000k, skitsnyggt!
Vill du ha skitmycket ljud, köp 4300, mellanting, köp 6000k.
En smaksak helt enkelt, välj det du tror blir bra!

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
kohler
13 oktober 2007 · 671 Inlägg

bojboj skrev:
hoppas ni alla far boter!! hatar nar det e for blatt ljus speciellt dom som eftermonterar i gamla bilar utan klarglas det blandar som fan. Jag haller tummarna iaf

hahaha lol det e lugnt jag har klarglas smile

Second is the first loser
NiKeMaN Entreprenör
23 oktober 2007 · 1 286 Inlägg

Hej!

< Här hade Niklas lagt in lite egen marknadsföring, vilket är förjudet på garaget. Suddat/Moderatorerna >

MVH
NIklas Johansson

// Niklas Johansson
street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
23 oktober 2007 · 426 Inlägg

PeBo skrev:
jag har 10 000 k på min merca! kolla på den å se vad du tkr! jag tkr iaf att 8000 är de minsta man kan ha!

jag har 10.000 Kelvin på min 9-3.

/Street
Nordh ><((((º>
23 oktober 2007 · 115 Inlägg

Har 8000k i min. Det blir inte så blått som många bilder säger, mer vitt med blåa inslag.
Vet inte hur 6000k ser ut i verkligheten, men jag är nöjd med mina.

förresten. H7 eller H7r? vad är egentligen skillnaden? Har fått för mig att H7r tar bort konstiga reflektioner i bilar med reflektorer.  Har själv H7r i min fastän jag har projektorlins. Har inte märkt nått speciellt.  Någon som vet om det stämmer?

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.
D2-Jonsson
23 oktober 2007 · 93 Inlägg

Jag tycker 6000K e lagom!
Jag har orginal xenon på min volvo, men eftermont i helljus samt dimljus, rekomenderar starkt att montera xenon i helljusen!! satan vilket ljus! behövs inga eftermonterade fjärrstrålkastare!!

TURBO -forever!
Thorssa
24 oktober 2007 ·

Nordh skrev:
Har 8000k i min. Det blir inte så blått som många bilder säger, mer vitt med blåa inslag.
Vet inte hur 6000k ser ut i verkligheten, men jag är nöjd med mina.

förresten. H7 eller H7r? vad är egentligen skillnaden? Har fått för mig att H7r tar bort konstiga reflektioner i bilar med reflektorer.  Har själv H7r i min fastän jag har projektorlins. Har inte märkt nått speciellt.  Någon som vet om det stämmer?

H7r har ett litet grått fält på lampan som gör att de bländar mindre när man har reflektorer. Du kan skrapa bort det fältet på dina eftersom du ska ha vanliga H7, du kommer märka skillnad i ljusstyrka.

ghost_boy83 CREW
24 oktober 2007 · 2 594 Inlägg

prova grön eller rosa xenon från radicast  cool

Gujen
24 oktober 2007 · 406 Inlägg

i got 12000K ;D

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
24 oktober 2007 · 586 Inlägg

det volva har i sina xenonförsedda personbilar tycker jag är lagom, någon som har koll på hur många k dom kör med?

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
Waho Allmänt Jobbig
24 oktober 2007 · 1 200 Inlägg

Jag skulle satsa på så mkt som möjligt, älskar den blå violetta färgen wink

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
MrTurbo Better than God \o/
24 oktober 2007 · 1 882 Inlägg

Ta det som är lagligt.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
midnightmike
24 oktober 2007 · 97 Inlägg

kohler skrev:
Hej!

xenon måste man ju ha smile men vilken färgtempratur?

Jag vet att 6000k ger mer ljus än 8000k, men det är inte viktigt - jag vill att det ska vara snyggt! Har kollat på en del medlemsbilar som har xenon men tycker inte att man får så bra uppfattning om hur det ser ut i verkligheten.

Jag vill ju att det ska synas att man har xenon! Just nu lutar jag mot 8000k!

Så vad säger ni som har eftermonterad xenon - blir 8000k för blått? blir 6000k för vitt?

du ska lätt ha 8000 K

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang