Rakställd b21et i volvo 142?

VispA
15 oktober 2007 · 54 Inlägg

Funkar det att sätta i en b21et rakställd i en 142:a utan att flytta bromsservo eller liknande? eller måste jag sneställa den och göra eget grenrör för att turbon ska få plats?
Om det går att ha de rakställd hur gör man då med växellådan/sprängkåpan? Växellådan kommer juh komma snett?
Väldigt tacksam för svar och hjälp!
Mvh vispen

Hakan_J
15 oktober 2007 · 380 Inlägg

Blir väldigt trånt för bromsservon,hade en 142 med "rakställd" b21 et i å på den så var bromsservon förlängd,ang växellådan så får du göra om spakstället,alltså låt lådan sitta snett.

Senast redigerat av Hakan_J (15 oktober 2007)

VispA
15 oktober 2007 · 54 Inlägg

Okej.. hur förlänger man den?
du har inga bilder på hur det såg ut? och spakstället?
För jag tänkte jag skulle slippa göra eget grenrör.

Hakan_J
15 oktober 2007 · 380 Inlägg

Har tyvär inga bilder,förlängningen var gjord när jag köpte bilen så vet faktist inte hur det var gjort men såg ut som dom bara förlänt det man ett vanligt rör,såg faktist ganska "tattert" ut,Spakstället gjorde jag om,har för mig att ja gjorde om fästena på lådan så spakstället hamnade i rätt vinkel.

VispA
15 oktober 2007 · 54 Inlägg

Hakan_J skrev:
Har tyvär inga bilder,förlängningen var gjord när jag köpte bilen så vet faktist inte hur det var gjort men såg ut som dom bara förlänt det man ett vanligt rör,såg faktist ganska "tattert" ut,Spakstället gjorde jag om,har för mig att ja gjorde om fästena på lådan så spakstället hamnade i rätt vinkel.

Vet du hur bromssaken ser ut innanför "röret"?
Och fick du plats med turbon med orginal grenrör när den var rakställd?
Är lite intresserad om du vet hur man ska göra motor fästena också.

Hakan_J
15 oktober 2007 · 380 Inlägg

Har ingen aning om hur "röret" ser ut innuti,hade orginalgrenrör å orginalturbo men det var jävligt trångt, kommer inte ihåg hur motorfästena var gjorda,var trots allt några år sen jag ägde bilen.

VispA
15 oktober 2007 · 54 Inlägg

Hakan_J skrev:
Har ingen aning om hur "röret" ser ut innuti,hade orginalgrenrör å orginalturbo men det var jävligt trångt, kommer inte ihåg hur motorfästena var gjorda,var trots allt några år sen jag ägde bilen.

Okej..
Jag är också osäker:D Skulle grna vilja ha ritningar på hur man gör med fästen, spakställ och bromshuvudcyl.

VispA
15 oktober 2007 · 54 Inlägg

Ni som är erfarna av detta eller har en 142 med b21et kan gärna skriva ett Gb till mig och mkt gärna skicka bilder m,m.! vill veta vilket sätt som är lättast att göra på!.

R_uda
15 oktober 2007 · 57 Inlägg

de e lite mer än att bara sätta motorn rakt... ring mej så ska ja berätta hur du ska göra
0738357279

RT MOTOR.SE
motor byggen , renoveringar och om byggnader
TIG svetsning, tillverkning av grenrör omsvetsning av insug och tryckrör
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang