Påbackning av bil

Golf3
15 oktober 2007 · 198 Inlägg

Har en liten fråga, Jag backade på en bil för en vecka sen vi kom överens om att det inte blev någon skada, nu kommer han o kräver att jag ska betala honom självrisken för att han har hittat en bula på sin bil. Han kan väll inte komma en vecka efter o kräva mig på pengar? Allt måste väll göras på plats?

BMW-328I
15 oktober 2007 ·

Om det inte fanns någon buckla då incidenten inträffade så nej, du bör ej gå med på att betala det individen kräver. Personen kan ha krockat mm och vill att du ska få på dig skulden.

Golf3
15 oktober 2007 · 198 Inlägg

tack för svar

okkar
15 oktober 2007 · 694 Inlägg

man kan inte komma i efterhand..

Hamilton
15 oktober 2007 · 8 865 Inlägg

Man ska alltid ha skriftligt på vad som sägs och inte sägs vid just sånna här "olyckor".
har han gjort en anmälan till sitt bolag så rekomenderar jag att du också gör det. Du lär bli vållande och får stå för "skadorna" han har på sin bil.

Fotograf på tierpidag.se
Golf3
15 oktober 2007 · 198 Inlägg

Hamilton skrev:
Man ska alltid ha skriftligt på vad som sägs och inte sägs vid just sånna här "olyckor".
har han gjort en anmälan till sitt bolag så rekomenderar jag att du också gör det. Du lär bli vållande och får stå för "skadorna" han har på sin bil.

precis, om man nu har skrivit ner något ja smile

Hamilton
15 oktober 2007 · 8 865 Inlägg

Golf3 skrev:

Hamilton skrev:
Man ska alltid ha skriftligt på vad som sägs och inte sägs vid just sånna här "olyckor".
har han gjort en anmälan till sitt bolag så rekomenderar jag att du också gör det. Du lär bli vållande och får stå för "skadorna" han har på sin bil.

precis, om man nu har skrivit ner något ja smile

Nu menar jag att ni skulle ha skrivit att det inte blev synliga skador och att han inte kommer att ställa några krav på dig via sin försäkring.

Uppenbarligen har han ditt namn och adress och evt regnr, mer behöver han inte.
För du har ju redan erkänt att det var du som backade in i honom.

Senast redigerat av Hamilton (15 oktober 2007)

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang