Sälja volvon och köpa diesel

marcusjj
16 oktober 2007 · 173 Inlägg

Halloj!

Har nu bestämmt mig för att sälja min volvo och köpa en diesel. Kör såpass mycket så att det kommer tjäna sig.
Har kollat runt på olika modeller. och hittat endel interesanta. Men vilka är bra? Vill hällst inte ha någon som drar mer än 0.5-0.6l/milen.
Prisklassen som jag letar i är 20-40k, kan sträcka mig till 50k men då måste det finnas argument för det.

Något som har några tips ang. dieselköp?

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
16 oktober 2007 · 741 Inlägg

bmw 3 eller 5 serie diesel, min tog 06 i 110 roliga och pigga för att vara gamla dieslar

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
marcusjj
16 oktober 2007 · 173 Inlägg

Hertigen skrev:
bmw 3 eller 5 serie diesel, min tog 06 i 110 roliga och pigga för att vara gamla dieslar

Ok. Vet inte vilka du menar riktigt, är inte så insatt i BMWs modeller. Kan du länka någon tror du?
Hur är priset på försäkring på sådana?

Senast redigerat av marcusjj (16 oktober 2007)

good_year
16 oktober 2007 · 755 Inlägg

golf diesel..

twin_cam Smålänning
16 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Volvo diesel? Om du är nöjd med bilen du har DVS

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
marcusjj
16 oktober 2007 · 173 Inlägg

twin_cam skrev:
Volvo diesel? Om du är nöjd med bilen du har DVS

Är jättenöjd med bilen jag har. Men volvo diesel drar 0.7 läste jag, vilket känns lite mycket, då kan jag lika gärna behålla den jag har.

Golf är fin. 3orna har oftast rullat rätt långt och 4orna är ofta lite dyra känner jag.

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
16 oktober 2007 · 741 Inlägg

du har ju en diesel på min användare, men de du ska kolla efter är 318 tds 325 tds och 525 tds
alla finns i touring, dvs kombi, finns även som 320 d och 525 d men de är de nyare karroserna och därav dyrare i pris.

försäkringen är dock inte den billigaste, i allafall på 325an=/

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
alias_kladde
16 oktober 2007 ·

En som jag känner har en liten sån där lupo diesel vet inte vad de kostar men han tjänar på att ha den. den drar väl ca 0.3 - 0,6 säger han hehe.. billigt att äga för det är nån ny beskattning på den så det blir billigare än vanliga dieselskatten

marcusjj
16 oktober 2007 · 173 Inlägg

Hertigen skrev:
du har ju en diesel på min användare, men de du ska kolla efter är 318 tds 325 tds och 525 tds
alla finns i touring, dvs kombi, finns även som 320 d och 525 d men de är de nyare karroserna och därav dyrare i pris.

försäkringen är dock inte den billigaste, i allafall på 325an=/

Ok.
http://www.blocket.se/vi/13767435.htm?ca=20_s
Den var rätt läcker. Du vet inte hurm ycket de kostar i försäkring? tycker alla säger att bmw är snordyra.

Lupo är fina. Men jag får inte in barnvagnen i en sådan, annars skulle jag haft en sådan smile

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
16 oktober 2007 · 741 Inlägg

regnummret syns så det är ju bara att kolla på olika bolag smile

den såg ju fin ut, men hör med han om han har bytt pump, när de börjar gå så långt så kan pumpen torka och då är det som man har tom tank med 20 liter kvar i den

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
marcusjj
16 oktober 2007 · 173 Inlägg

Hertigen skrev:
regnummret syns så det är ju bara att kolla på olika bolag smile

den såg ju fin ut, men hör med han om han har bytt pump, när de börjar gå så långt så kan pumpen torka och då är det som man har tom tank med 20 liter kvar i den

den var ungefär lika dyr som volvon jag har idag smile 4800 i trafikförsäkring.
Får se om jag kan få sålt min volvo först bara. sen kan jag börja leta.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang