Automatlåda??

forsberg1
19 oktober 2007 · 14 Inlägg

Min automatlåda rycker när man lägger i D eller R från N eller P vad kan det vara? volvo säger att det är central enheten. vad är det? bilen har ju inte gått mycket hu???? den är full med olja.

Senast redigerat av forsberg1 (19 oktober 2007)

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
19 oktober 2007 · 1 660 Inlägg

forsberg1 skrev:
Min automatlåda ryker ...

Menar du ryker, eller rycker?
Är det rycker, så gör min (mina, har 2 automatbilar.)också det, tror det är ganska vanligt och behöver inte betyda att nåt är fel.

John87 Stolt Volvoägare
19 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

Min gör det lite grann också.

Grejen är att bilen driver lite på D och R-läget och då rycker det lite när man lägger i nåt av dom eftersom N och P inte har någon drivning.

Men sen kan det rycka för mycket också. Ett litet ryck är ingen ovanligt iaf smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
19 oktober 2007 · 1 660 Inlägg

John87 skrev:
Min gör det lite grann också.

Grejen är att bilen driver lite på D och R-läget och då rycker det lite när man lägger i nåt av dom eftersom N och P inte har någon drivning.

Men sen kan det rycka för mycket också. Ett litet ryck är ingen ovanligt iaf smile

Bra förklaring!  cool

forsberg1
19 oktober 2007 · 14 Inlägg

Ok. tack för alla svar men den rycker mycket säger även volvo ju och vad är det för central enhet de pratar om kostar ca 20-25.000?? sa de.

// EVA

John87 Stolt Volvoägare
19 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

forsberg1 skrev:
Ok. tack för alla svar men den rycker mycket säger även volvo ju och vad är det för central enhet de pratar om kostar ca 20-25.000?? sa de.

// EVA

Om det rycker för mycket, vilket Volvo borde veta vart gränsen går, så kan det blir dyrt.
Automatlådor är otroligt dyra att fixa när de går sönder och en ny automatlåda kostar massor.

Du kan kolla med andra verkstäder som är lite mindre och se vad de tar för ett sådant jobb.
Det blir inte billigt, men ofta billigare.

Det man kan börja med som egentligen är det enda man kan göra själv är att byta oljan.
Det kanske är mycket olja i, men den kanske är dålig.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
forsberg1
19 oktober 2007 · 14 Inlägg

Ok, och är oljan dålig så funkar lådan dåligt då? då kanske vi hittade felet. är det svårt att byta oljan och vart köper jag den till bra pris??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang