Bmw e36 turbokonvertering, Hur göra?

Micke754 Diktator
20 oktober 2007 · 433 Inlägg

Tja! Läste precis precision's FAQ om hur man turbokonverterar en 325 E30. (M20B25 motorn) Och undrar om man kan gå till väga på samma sätt på Bmw 325 e36? med M50B25 motorn? Eller är det någon som har något tips på hur man kan gå till väga på dom bilarna? Tacksam för all hjälp jag kan få. big_smile
/Micke

Varför köra sakta när man kan köra fort?
Bmwjonte
20 oktober 2007 · 114 Inlägg

det första jag undrar är hur mycket hästar är du ute efter och till vilken budget?
om du satsar på under 500hkr så är tjockare MLS packning (sänker komp) och till det måste du använda arp bult . svetsa oljeretur i tråget ,ett grenrör, turbo
sen finns det chip du kan köpa istället för ett helt motorstryningssytem men det är alltid bättre med ett riktigt sprut!!!!

///BMW 325 Turbo///
När Holset talar ,lyssnar man!
Micke754 Diktator
20 oktober 2007 · 433 Inlägg

under 500hk räcker defenetivt.. är nöjd om jag får ca 300hk. Tack för svaret. big_smile

Varför köra sakta när man kan köra fort?
bumpe Lastbilsmekaniker
20 oktober 2007 · 3 878 Inlägg

Hej, ppf har mjukvara för deras LMM och spridare. Sen är det bara att skicka på MLS-kit, trevlig turbo, nytt grenrör, nytt insug, soppapump och en massa småplock.

Har vid ett tillfälle bromsat 402 hk, spridarna borde klara ett par hk till sen är det stopp.

Det är ju ganska så smidigt iaf. Man slipper mappa och göra nytt elsystem.

MVH Hampus

gorre
20 oktober 2007 · 250 Inlägg

läs i forumet på www.pure-pf.com
där finns det hur mycket som helst i detta ämne.
deras mjukvara har jag för mig bara finns till vanos motorena men det skadar inte att fråga.

Micke754 Diktator
21 oktober 2007 · 433 Inlägg

Tack för alla svar, big_smile Blir till att köpa en 325a och börja turbokonvertera nu i vinter, big_smile

Varför köra sakta när man kan köra fort?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang