Hur får man ner antennen på saab?

hansii
22 oktober 2007 ·

Har en anteen på min saab 93, som jag inte vet hur man får ner, direkt när man sätter på sterion så reser sig antennen, hur får man antennen att vara nere fast du har igång sterion?

Tacksam för svar smile

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
22 oktober 2007 · 2 933 Inlägg

klipp av remotekabeln så kommer den aldrig åka upp igen wink

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Lozinmust "Unloaded"
22 oktober 2007 · 1 557 Inlägg

Använd dig av hederlig, old-fashioned craftmanship: Bryt av den. big_smile Fast du kanske vill att den bara ska vara nere iofs. Säkringar? någon borde gå till den funktionen, frågan är om den säkringen endast styr antenn-höjning eller något mera. Annars kan du säkert kapa någon kabel. Tyvärr inte så het på ämnet, har inte sådana flashiga grejer på 9-5an..

"When innovation meets passion!"
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 318is "Class II" (1994)
hansii
22 oktober 2007 ·

Så det finns inget sätt att få den nere utan att klippa nått? hmm

Lozinmust "Unloaded"
22 oktober 2007 · 1 557 Inlägg

Åka till Saab/Biva och be dem göra något. För priset av en halv miljon, där i krokarna. Ursäkta överdriften. En sådan kabel går säkert att klippa av för att i framtiden(försäljning eller liknande) koppla ihop igen/sätta i ny kabel.

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
22 oktober 2007 · 2 933 Inlägg

De e väl inte så allvarligt å klippa av en kabel ?
Bara ta ur stereon, klippa kabeln som troligen är blå där det troligen sitter nån förgrening med en kabel inkopplad på som det står "antenna" eller liknande på. Bara slita fram sidavbitaren och klippa av den sen en sockerbit på remoten från stereon så den inte lägger sig mot jord smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
hansii
22 oktober 2007 ·

tänkte mer på om det fanns en knapp eller likande :p men finns inte de så får jag sitta med antennen i luften :p

ValP2k
22 oktober 2007 · 1 122 Inlägg

själv har ja kopplat min till en knapp! bara kasta den efter remoten smile

gasa nu foer faen!
Travis
22 oktober 2007 · 13 Inlägg

Jag har oxå kopplat min till en knapp, hur enkelt som helst!
Klipp av remote-kabeln o dra kablarna till en knapp, helst en snygg och ascoolt knapp som jag =P

Blir oxå fruktansvärt irriterad på det där ljudet av att den först åker upp när man drar på ON och får upp oljetrycket, sen när man startar motorn så åker den ner igen, för att sedan åka upp en andra gång. Men nu slipper man det!

Saab 900R "Sotis - EXD Custom" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang