Bilolycka, vem får skulden?

klinder ...
24 oktober 2007 · 227 Inlägg

alain skrev:
ett körfält genom korsningen

VÄGVERKET SÄGER!!!:
DET ÄR FÖRBJUDET!!! att köra om strax före och i vägkorsning därför att man då inte kan ser trafiken från höger och därför att det finns risk för att den man kör om svänger till vänster.
det är presis det som hände i ditt fall, när det gäller blinkers, det är ord mot ord.
vad säger din försäkring?

OCH VEM FAN HAR SKRIVIT ATT HAN HAR KÖRT OM?! fan läs innan du postar...
orkar du inte läsa igenom hela tråden kan du väl iaf läsa första inlägget. madrollhmmneutral



Bara för att spekulera lite...

anpassade snubben farten något även om han inte blinkade och la sig fel?
för iaf borde du anpassat lika mycket...

Fast det är lag på att man ska blinka när man svänger så han åker nog garanterat på det...

"Ej givit tecken vid sväng

    * Motorfordon, ej moped klass II, 500 kronor."

http://www.polisen.se/inter/nodeid=8913 … sion=1.jsp

Senast redigerat av klinder (24 oktober 2007)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
THEBADGUY Gorgilus addictus
27 oktober 2007 · 4 736 Inlägg

Update:

Fick ett brev från Försäkringsbolaget igår, och i det stod det att bilen ska lämnas in på närmsta lokala Volvo verkstad för lagning! big_smile
Det stod även att självrisken skulle minska pga att min Morsa(bilen står på henne) inte har varit med om någon olycka på väldigt länge.

Ha det fint alla gorgare! Trevlig helg på er!  smile

MVh/ Nicklas

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
John87 Stolt Volvoägare
27 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Update:

Fick ett brev från Försäkringsbolaget igår, och i det stod det att bilen ska lämnas in på närmsta lokala Volvo verkstad för lagning! big_smile
Det stod även att självrisken skulle minska pga att min Morsa(bilen står på henne) inte har varit med om någon olycka på väldigt länge.

Ha det fint alla gorgare! Trevlig helg på er!  smile

MVh/ Nicklas

Så försäkringsbolaget ersätter skadorna?

Grattis isåfall smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Miklen
27 oktober 2007 ·

THEBADGUY skrev:
Update:

Fick ett brev från Försäkringsbolaget igår, och i det stod det att bilen ska lämnas in på närmsta lokala Volvo verkstad för lagning! big_smile
Det stod även att självrisken skulle minska pga att min Morsa(bilen står på henne) inte har varit med om någon olycka på väldigt länge.

Ha det fint alla gorgare! Trevlig helg på er!  smile

MVh/ Nicklas

Så bra då fast d verkar konstigt om självrisken minskar.. Om du är under 24 så är det ju automatiskt den högre självrisken 2000 .. om det nu är trafiksjälvrisken.. Om d inte är så så är det försäkringsbedrägeri utav försäkringsbolaget big_smile. Har inte läst tråden så noga men du blev allså vållande ? annars ska du väl inte betala nån självrisk alls..

THEBADGUY Gorgilus addictus
27 oktober 2007 · 4 736 Inlägg

John87: Ja dom ersätter skadorna  smile.


Miklen: Försäkringsbolaget sa bara vad som kommer hända med självrisken nu. Det kan ändra sig sa dom. Kommer med största sannolikhet bli att hon betalar allt eller att vi bara betalar våra egna. tongue

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Tobijas
27 oktober 2007 · 34 Inlägg

Som jag fått lära mig så spelar det i stort sett inte någon roll vad bilen framför har gjort då du väl körde honom i röven? Och då är det alltid bakomvarande som får skiten. Sen så skulle jag mer än gärna villja se vart ni hittar att man inte får svänga vänster och dyl. För jag har då inte sovit på några teorilektioner men känner inte igen det alls.

EDIT: Dock kvarstår faktum att mäniskan framför är idiot. Och inte har en aning om hur man ska ligga placerad i trafiken.

Senast redigerat av Tobijas (27 oktober 2007)

För Skåne och friheten!
Batta
27 oktober 2007 · 1 353 Inlägg

jag tog körkortet i somras, och körde på körskola, och min lärare sa att man skulle vara jättenoga vid vänstersväng. hade man bilar bakom så skulle man fortsätta en bit och vända på lämpligt ställe.
just för att om man skulle krocka vid vänstersväng oavsett vilket håll trafiken kommer ifrån så skulle man själv bli vållande..

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang