Frågor volvo 960

dojdoj
24 oktober 2007 · 2 Inlägg

Hej jag har köpt en volvo 960 -92, 3.0 204hp
Den är i bra skick nästan ingen rost. Fin å ren motor gått 30.000
jag har betalat 15.000 kr

nu har jag ett par frågor som den nybörjare jag är.

1. Var det ett bra pris?
2. Om kamremmen skulle gå av, slår det sönder hela motorn då?
3. Hur kan man göra en sådan bil lite fetare? Stylingtips tack! Dock enklare saker.
4. Vart krävs för typ av underhåll på en sådan bil? Hur ofta osv.

Snälla inget OT

//Glenn

Mortalis VW-nörd?
24 oktober 2007 · 4 332 Inlägg

Om du inte har någon historik på när kamremmen är bytt senast så råder jag dig att göra detta omedelbart utan att passera gå då ett kamremsbrott KAN betyda rejäla kostnader i motorhaveri! Om du inte har ngn servicehistorik alls bör du ju självklart byta olja och tändstift, filter (göra en grundläggande service framförallt) t.ex.
Resten av frågorna får nog de andra svara på tongue

Men underhållet står det ju i instruktionsboken med serviceintervaller och tvätt av bilen står även där, men tvätta bilen så ofta det bara går och vaxa så ofta det går (minst 2 gånger per år, en för vintern och en för sommaren)

Johan_leet
24 oktober 2007 · 62 Inlägg

Lägg in en bild på bilen så kommer vi med förslag på vad du kan göra med bilen för att få den lite "fetarre" wink

Volvo 940 Turbo "R-Design" (1994)
Saabmuppen
9 december 2007 ·

Det är som Mortalis säger har du ingen historik när kamremmen är bytt så byt den med en gång det kan bli jävligt dyrt annars. Och när du ändå byter kamremmen passa på att byta vattenpumpen. Kamremmen skall bytas var 5000 mil på volvo 960 extremt kort intervall varför vet jag inte men. Vil du ha lite styling till den så gå in på hova eller relcar. Du bör ju kolla upp din växellådsolja med så inte automat lådan tar stryk inte billigt det heller. 15000:- för en 960 91 är bra pris om bilen är fin får ju mycket för pengarna jag har med haft en 92:a den köpte jag för 10000:- den hade gått 24000 mil finns under mitt galleri

http://www.garaget.org/gallery/archive/47554/205123_k7xfdm.jpg
min 960 92:a jag hade

Senast redigerat av Biffen79 (9 december 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang