va gör ni arbetslösa om dagarna?

ConfuseD
24 oktober 2007 · 57 Inlägg

richardoo290 skrev:

ConfuseD skrev:
Synd bara att det är så svårt att få något jobb. Ringer hela tiden och ska fortsätta göra det tills man få något. Nä kanske ta C körkort, då har man jobb sen iallfall

yikes

asså, det tar mig 2 dagar att få tag på ett jobb? okey ett skitjobb kanske.. men det är ju alltid nått medans man letar efter ett bättre... tror du har stora möjligheter att få jobb nästan direkt.. men du kanske är lite för åpen? börja långt ner och jobba uppåt!

Jag skrev aldrig att jag ska få det bästa jobbet på engång. Jag kan ta nästan vad som helst bara jag kan få inkomst igen. Jag gillar att jobba, är sååå less att inte göra något på dagarna. Jag har respekt till alla jobb som finns,från städare till VD till något stort företag.

Men men nu handlar trådan vad man gör på dagarna som är arbetlösa.
Själv så söker jag efter jobb, annars så fota jag en del och lär mig nå låtar på gitarren och se på tv.

Senast redigerat av ConfuseD (24 oktober 2007)

Sushikocken Sleeper
24 oktober 2007 · 3 084 Inlägg

när jag var arbetslös ett halvår (från i julas till sommarn) så levde jag på morsan och farsan och satt på gorg 24 timmar om dygnet big_smile okej man byggde faktiskt också lite på deras stuga med men.

man blev redigt less då man läst typ allt som skrevs på forumet :F

Senast redigerat av Sushikocken (24 oktober 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
richardoo290 VOLVO for life..
24 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

ConfuseD skrev:

richardoo290 skrev:

ConfuseD skrev:
Synd bara att det är så svårt att få något jobb. Ringer hela tiden och ska fortsätta göra det tills man få något. Nä kanske ta C körkort, då har man jobb sen iallfall

yikes

asså, det tar mig 2 dagar att få tag på ett jobb? okey ett skitjobb kanske.. men det är ju alltid nått medans man letar efter ett bättre... tror du har stora möjligheter att få jobb nästan direkt.. men du kanske är lite för åpen? börja långt ner och jobba uppåt!

Jag skrev aldrig att jag ska få det bästa jobbet på engång. Jag kan ta nästan vad som helst bara jag kan få inkomst igen. Jag gillar att jobba, är sååå less att inte göra något på dagarna. Jag har respekt till alla jobb som finns,från städare till VD till något stort företag.

ja kan fixa jobb åt dig, .. har ett par olika på lager.. men det kan innebära att du måste stå ut med 2 veckors praktik...  jobben finns i gbg området isåfall... svartjobb kanske kan fixas.. om du är intresserad så kan ja kolla runt lite för dig.. ?

terazzi
24 oktober 2007 ·

richardoo290 skrev:
nått är ju fel nånstans om man söker jobb i ett halvår och inte kan få tag på ett enda!
det är faktiskt bättre att stå på MCdonalds än att leva på soss..

kan jag få jobb på bara några dar kan ni med, ut o jobba nu grabbar!

Vem säger man vart arbetslös i 6 mån?
Har max vart arbetslös 3 mån.. men då tog jag det lungt i 2 månader o fixade lite andra saker i stället smile sen sökte jag jobb i början på den 3e månaden o hade ett jobb på 2 dagar så ^^
hahaha jobba på McDonald's?
nej tack.. jobba i sverige är bara skit.. bättre jobba i DK än här på det skitjobbet!!
Lite kräsen måste man va, kan ju inte ta vilket skitjobb som helst.. man vill ju ha ngt man kommer trivas med också.. o va glad o gå dit varje dag wink

richardoo290 VOLVO for life..
24 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

terazzi skrev:

richardoo290 skrev:
nått är ju fel nånstans om man söker jobb i ett halvår och inte kan få tag på ett enda!
det är faktiskt bättre att stå på MCdonalds än att leva på soss..

kan jag få jobb på bara några dar kan ni med, ut o jobba nu grabbar!

Vem säger man vart arbetslös i 6 mån?
Har max vart arbetslös 3 mån.. men då tog jag det lungt i 2 månader o fixade lite andra saker i stället smile sen sökte jag jobb i början på den 3e månaden o hade ett jobb på 2 dagar så ^^
hahaha jobba på McDonald's?
nej tack.. jobba i sverige är bara skit.. bättre jobba i DK än här på det skitjobbet!!
Lite kräsen måste man va, kan ju inte ta vilket skitjobb som helst.. man vill ju ha ngt man kommer trivas med också.. o va glad o gå dit varje dag wink

nu mena ja dem som inte lyckats få jobb på ett halvår.. och sökt dagligen.. då kan man faktiskt ställa sig på mcdonalds eller nått istället... och samtidigt söka annat jobb,

Ramrod
24 oktober 2007 · 674 Inlägg

bmx skrev:
eller gö som jag och greja en praktikplats iaf

Det är ingen dumm ide alls!  Komma in på ett ställe visa framfötterna, & hur skåpet ska stå.....

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
niclas_swe bitter besserwisser
24 oktober 2007 · 644 Inlägg

terazzi skrev:
Lite kräsen måste man va, kan ju inte ta vilket skitjobb som helst.. man vill ju ha ngt man kommer trivas med också.. o va glad o gå dit varje dag wink

Helt fel inställning, men det är klart i det här landet ska man ju leva på andra och sedan förvänta sig att få en VD position med en lön på 50lax med en gymnasieutbildning..
Ta ett skit jobb och ta tag i era liv för fan! vem vet ni kanske trivs skitbra.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Germax
24 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

Pillar navel

terazzi
24 oktober 2007 ·

niclas_swe skrev:

terazzi skrev:
Lite kräsen måste man va, kan ju inte ta vilket skitjobb som helst.. man vill ju ha ngt man kommer trivas med också.. o va glad o gå dit varje dag wink

Helt fel inställning, men det är klart i det här landet ska man ju leva på andra och sedan förvänta sig att få en VD position med en lön på 50lax med en gymnasieutbildning..
Ta ett skit jobb och ta tag i era liv för fan! vem vet ni kanske trivs skitbra.

Nej inte alls så jag menade, men redan haft sånna skitjobb så..
Ska jag ta ett jobb jag totalt vantrivs med och vill sluta efter en dag?
Nej då söker jag hellre ett annat där det inte händer!!
Dem som lever på andra är dem som går på soc,aldrig gått på det o jag vill tjäna mina egna pengar o inte via nåt skit som heter soc!!

richardoo290 VOLVO for life..
24 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

terazzi skrev:
Har max vart arbetslös 3 mån.. men då tog jag det lungt i 2 månader o fixade lite andra saker i stället smile sen sökte jag jobb i början på den 3e månaden o hade ett jobb på 2 dagar så ^^

usch, ..  du vet att det var våra skattepengar du använda till "ta de lungt o fixa annat"
de pengarna skall bara vara ett skydd som gör att du får pengar medans du söker arbete..
kan du få ett arbete på 2 dar så skall du inte ha 3 månaders bidrag..

men sen å andra sidan så tänker ju jävligt många svenskar precis som du där och det gör våra skatte ännu högre..

jag tycker bara det är lite fel att göra så och utnyttja systemet. hmm

terazzi
24 oktober 2007 ·

richardoo290 skrev:

terazzi skrev:
Har max vart arbetslös 3 mån.. men då tog jag det lungt i 2 månader o fixade lite andra saker i stället smile sen sökte jag jobb i början på den 3e månaden o hade ett jobb på 2 dagar så ^^

usch, ..  du vet att det var våra skattepengar du använda till "ta de lungt o fixa annat"
de pengarna skall bara vara ett skydd som gör att du får pengar medans du söker arbete..
kan du få ett arbete på 2 dar så skall du inte ha 3 månaders bidrag..

men sen å andra sidan så tänker ju jävligt många svenskar precis som du där och det gör våra skatte ännu högre..

jag tycker bara det är lite fel att göra så och utnyttja systemet. hmm

hahaha du missade det jag sa nyss va?
Jag tjänade inte en jävla krona dem 2 månaderna... men som jag sa ovan,ALDRIG SATT MIN FOT inne PÅ SOC eller fått ett jävla bidrag av dem!!!
Sökte inte ens om nåt bidrag heller,..levde på dem pengarna ja hade från jobbet innan så håll käft innan du yttrar dig om nåt du inte har en jävla aning om!!!

Senast redigerat av terazzi (24 oktober 2007)

richardoo290 VOLVO for life..
24 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

terazzi skrev:

richardoo290 skrev:

terazzi skrev:
Har max vart arbetslös 3 mån.. men då tog jag det lungt i 2 månader o fixade lite andra saker i stället smile sen sökte jag jobb i början på den 3e månaden o hade ett jobb på 2 dagar så ^^

usch, ..  du vet att det var våra skattepengar du använda till "ta de lungt o fixa annat"
de pengarna skall bara vara ett skydd som gör att du får pengar medans du söker arbete..
kan du få ett arbete på 2 dar så skall du inte ha 3 månaders bidrag..

men sen å andra sidan så tänker ju jävligt många svenskar precis som du där och det gör våra skatte ännu högre..

jag tycker bara det är lite fel att göra så och utnyttja systemet. hmm

hahaha du missade det jag sa nyss va?
Jag tjänade inte en jävla krona dem 2 månaderna... men som jag sa ovan,ALDRIG SATT MIN FOT inne PÅ SOC eller fått ett jävla bidrag av dem!!!
Sökte inte ens om nåt bidrag heller,..levde på dem pengarna ja hade från jobbet innan så håll käft innan du yttrar dig om nåt du inte har en jävla aning om!!!

sorry missa de,  du behöver inte bli uppkäftig för de?

Germax
24 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

Nu tar vi de lugnt! smile

terazzi
24 oktober 2007 ·

richardoo290 skrev:

terazzi skrev:

richardoo290 skrev:

usch, ..  du vet att det var våra skattepengar du använda till "ta de lungt o fixa annat"
de pengarna skall bara vara ett skydd som gör att du får pengar medans du söker arbete..
kan du få ett arbete på 2 dar så skall du inte ha 3 månaders bidrag..

men sen å andra sidan så tänker ju jävligt många svenskar precis som du där och det gör våra skatte ännu högre..

jag tycker bara det är lite fel att göra så och utnyttja systemet. hmm

hahaha du missade det jag sa nyss va?
Jag tjänade inte en jävla krona dem 2 månaderna... men som jag sa ovan,ALDRIG SATT MIN FOT inne PÅ SOC eller fått ett jävla bidrag av dem!!!
Sökte inte ens om nåt bidrag heller,..levde på dem pengarna ja hade från jobbet innan så håll käft innan du yttrar dig om nåt du inte har en jävla aning om!!!

sorry missa de,  du behöver inte bli uppkäftig för de?

svårt låta bli när 2 st gör personliga påhopp..
men visst jag kan låta det gå,aldrig bra dra förhastade slutsatser ok?

Hee-Maan
24 oktober 2007 · 3 113 Inlägg

chilli dill.. chilli dill big_smile

Semper Fi
richardoo290 VOLVO for life..
24 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

terazzi skrev:

richardoo290 skrev:

terazzi skrev:

hahaha du missade det jag sa nyss va?
Jag tjänade inte en jävla krona dem 2 månaderna... men som jag sa ovan,ALDRIG SATT MIN FOT inne PÅ SOC eller fått ett jävla bidrag av dem!!!
Sökte inte ens om nåt bidrag heller,..levde på dem pengarna ja hade från jobbet innan så håll käft innan du yttrar dig om nåt du inte har en jävla aning om!!!

sorry missa de,  du behöver inte bli uppkäftig för de?

svårt låta bli när 2 st gör personliga påhopp..
men visst jag kan låta det gå,aldrig bra dra förhastade slutsatser ok?

nerå klart man inte ska,  men det var inte menat som personligt påhopp, missupfatta bara när du sa att du inte jobba och levde lungt i två månader innan du satte igång.. 99% av de som säger så i sverige skulle levt på soss...  sorry dårå tongue

terazzi
24 oktober 2007 ·

richardoo290 skrev:

terazzi skrev:

richardoo290 skrev:

sorry missa de,  du behöver inte bli uppkäftig för de?

svårt låta bli när 2 st gör personliga påhopp..
men visst jag kan låta det gå,aldrig bra dra förhastade slutsatser ok?

nerå klart man inte ska,  men det var inte menat som personligt påhopp, missupfatta bara när du sa att du inte jobba och levde lungt i två månader innan du satte igång.. 99% av de som säger så i sverige skulle levt på soss...  sorry dårå tongue

ne det tar jag som en ursäkt smile
ja det kan jag hålla med om,tur man inte är en svensson då ^^ haha smile

klimpan
24 oktober 2007 · 2 600 Inlägg

jag ska nog söka pratik plats. för är man 18 år och arbeslös så får man ju inte ett öre. måste ha pengar.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
24 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

terazzi skrev:

richardoo290 skrev:

terazzi skrev:

svårt låta bli när 2 st gör personliga påhopp..
men visst jag kan låta det gå,aldrig bra dra förhastade slutsatser ok?

nerå klart man inte ska,  men det var inte menat som personligt påhopp, missupfatta bara när du sa att du inte jobba och levde lungt i två månader innan du satte igång.. 99% av de som säger så i sverige skulle levt på soss...  sorry dårå tongue

ne det tar jag som en ursäkt smile
ja det kan jag hålla med om,tur man inte är en svensson då ^^ haha smile

En Svensson..?

I do it my way
twin_cam Smålänning
24 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Praktiserar nu, genom "kommunala programmet" som jag blev påtvingad mer eller mindre.
Men idag ringde chefen från mitt gamla sommarjobb och sa att dom behöver förstärkning nästa vecka, så då blir det jobb big_smile tjänar lika mycket på den veckan som jag tjänar i månaden på praktiken.
BTW: Jag praktiserar hos konkurrenten till mitt gamla jobb wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang