Ang Solfilm!?

krossa
25 oktober 2007 · 167 Inlägg

Hur mörk solfilm får man ha på rutorna på bilen enligt svensk lag? %?
Är det olika på fram och bakrutorna?

Ingen minns en fegis
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
25 oktober 2007 · 548 Inlägg

Ingen solfilm fram överhuvudtaget!Rutorna är fabrikstonade till det som är lagligt. Hur svart som helst på bakdörrarna och bakåt! Du kan mer eller mindre lacka rutorna svart om du gör en tittglugg i bakrutan!

Senast redigerat av MikeAero (25 oktober 2007)

-Mike-
BMW 320i (2003)
beemern .......
25 oktober 2007 · 2 655 Inlägg

eller så gör man som jag, köp film och 2st dörrar i samma färg eller lacka några i samma färg åså tonar du ena dörrarna å har dom andra vid bes big_smile. lättare att bara slänga om dörrarna me 4st bultar än att hålla på att byta ruta tongue, ska montera toningen nu efter helgen smile.

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
25 oktober 2007 · 548 Inlägg

beemern skrev:
eller så gör man som jag, köp film och 2st dörrar i samma färg eller lacka några i samma färg åså tonar du ena dörrarna å har dom andra vid bes big_smile. lättare att bara slänga om dörrarna me 4st bultar än att hålla på att byta ruta tongue, ska montera toningen nu efter helgen smile.

Beror på vilken bil man har ju!Hade nog kört med rutbytet på de flesta! Mycket el i dörrarna numera! Ljud och dylikt! Men ha ett par rutor liggandes till besiktning är ju alltid bra att ha! Man får in snitsen på att byta rutor efter ett par gånger och gör det utan solfilm tills du är säker på hur man gör!

-Mike-
BMW 320i (2003)
krossa
25 oktober 2007 · 167 Inlägg

MikeAero skrev:
Ingen solfilm fram överhuvudtaget!Rutorna är fabrikstonade till det som är lagligt. Hur svart som helst på bakdörrarna och bakåt! Du kan mer eller mindre lacka rutorna svart om du gör en tittglugg i bakrutan!

Vad säger dom på besiktningen om jag skulle komma med solfilm på alla rutor bakanför förar och passagerar rutorna som har "Mörkhet 95%"?
Skulle dom bli arga då eller är det helt OK? cool

Ingen minns en fegis
Lindberg88
25 oktober 2007 · 1 418 Inlägg

helt okej, du får måla dom svart om du så vill bakåt!

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
krossa
25 oktober 2007 · 167 Inlägg

Lindberg88 skrev:
helt okej, du får måla dom svart om du så vill bakåt!

Okejokej tack så mycket för svar! big_smile

Ingen minns en fegis
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang