Motorproblem Polo GTI -98: Svårstartad mm

Scratchen Brandman
28 december 2007 · 51 Inlägg

Blev inte så bra ändå utan den där kontakten inkopplad. När motorn är kall har jag NOLL tomgång, men perfekt när en är varm...

Scratchen Brandman
29 januari 2008 · 51 Inlägg

UPPDATERING 4:
Har haft ett större läckage på avgassystemet, vilket bilprovningen inte tyckte om.
Det var en skarvhylsa mellan främre och bakre avgasdelarna (efter katten, innan sista burken) som rostat isär totalt, vilket gjorde att det läckte utav bara fan.

Har nu satt dit en ny skarvhylsa och monterat med en ansenlig mängd monteringspasta = tätt. Håller man för utblåset nu så byggs det upp ett ordentligt tryck (förr pyste det ut i skarvhylsan).

Vad jag har märkt nu är att tomgången är MYCKET bättre, knappt några dippar alls! Har på 3 dagar varit med om att den dött en enda gång, förr var det flera gånger om dagen!

Så mina tankar går direkt till Lambdan. Frågan är - var sitter lambdan på Polo GTI 6N? En förklaring vore ju att det stora läckaget fått lambdan helt ur spel. Men jag har för mig att lambdan sitter innan katten?

Någon som kan strö lite ljus över detta?

Blida
30 januari 2008 · 654 Inlägg

sitter före katten typ på "ovansidan" av avgasröret som löper direkt från grenröret...Bökigt och drygt att plocka bort den tyckte ja.
Finns en fin lambda för billig peng om intresse finns!

astrakalle VVS-Montör
27 augusti 2012 · 231 Inlägg

har samma problem med min polo gti 6n -97 :p kom du fram till nåt?

PÅ min har jag bytt olja filter tändstift, men de jag upp lever är att den går som du beskriver ibland, tycker dom den går bättre på 98okt faktiskt, har kört sånt där renings program STP silvergrå flaska den blev bättre när jag hade STP i tanken men blev lika dålig och köra när jag tankade 95okt :p har inte bytt rotor fördelare än, men får kanske göra de :9 vad kom du fram till annars? fick höra från verkstaden att de sitter en backventil på tilllopp på bensinen vet inte om de stämmer men men

Senast redigerat av astrakalle (27 augusti 2012)

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang