Irriterande bilister bakom

falloutboy
6 november 2007 · 1 723 Inlägg

FireTraXX skrev:
[Men bromsar man med avsikt att bli påkörd eller att störa trafiken bakom och då faktiskt blir påkörd så är man själv skyldig till olyckan.

ja bevisa det?

jag flyttar alltid på mig då det är möjligt. undantag i mörker, då går jag aldrig ut på vägrenen för jag har upptäckt vad som kan finnas där (t ex skräp, övergivna bilar och människor utan reflexer). I dess två fall då mupparna ville förbi och låg ungefär 1 meter bakom då var det refuger och korsningar hela vägen. Lätt att flytta sig då. fortsätter de att hetsa en då blir jag bara förbannad.

alain www.bimmerpower.org
6 november 2007 · 3 995 Inlägg

Bilist skrev:
När jag övningskör och det hamnar ett sånt as bakom så bromsar jag bara ner hastigheten ännu mer, allt för att djävlas.....

jag tror inte att det är så smart att göra det på grund av att den som kör bakom kan blir agressivare och det kan sluta mycket värre för dig än vad du tror. ex: köra efter dig, ge sig på dig, skada din bil på ett sätt att det blir ditt fel, m.m. alla förare är inte så trevliga och kan blir mycket arga. alla är inte svensk svensson.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Mortalis VW-nörd?
6 november 2007 · 4 332 Inlägg

Bilist skrev:
När jag övningskör och det hamnar ett sånt as bakom så bromsar jag bara ner hastigheten ännu mer, allt för att djävlas.....

Gjorde jag med en gång, för mkt, slutade med en biljakt  i en timme mitt på ljusa dan där en tokig skinnskalle tänkte slå ihjäl mig. Så lägg ner den taktiken för helvete.

Senast redigerat av Mortalis (6 november 2007)

blacken
6 november 2007 ·

När det kommer en mupp och börjar att trycka en i häcken, så brukar jag "dutta" till på bromsen. Sedan så håller dom avståndet rejält. Eller  så blir jag väldigt "laglydig" och långsamt sänker farten, efter ett tag så får idioten råspunk och eldar om så det så det visslar. Och ibland så ligger dom i diket lite längre fram smile Då är det svårt att låta bli och visa "lite" skadeglädje.

FireTraXX DFFL
6 november 2007 · 9 020 Inlägg

falloutboy skrev:

FireTraXX skrev:
[Men bromsar man med avsikt att bli påkörd eller att störa trafiken bakom och då faktiskt blir påkörd så är man själv skyldig till olyckan.

ja bevisa det?

En kö på 20 bilar bakom en borde väl räcka som bevis.
Ifall någon sett "tillräckligt" d.v.s.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
6 november 2007 ·

FireTraXX skrev:

falloutboy skrev:

FireTraXX skrev:
[Men bromsar man med avsikt att bli påkörd eller att störa trafiken bakom och då faktiskt blir påkörd så är man själv skyldig till olyckan.

ja bevisa det?

En kö på 20 bilar bakom en borde väl räcka som bevis.
Ifall någon sett "tillräckligt" d.v.s.

Det spelar inte så stor roll i det hela ,man ska ha ett så pass stort avstånd till framförvarande så att man kan stanna på ett betryggande sett.

FireTraXX DFFL
6 november 2007 · 9 020 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

falloutboy skrev:

ja bevisa det?

En kö på 20 bilar bakom en borde väl räcka som bevis.
Ifall någon sett "tillräckligt" d.v.s.

Det spelar inte så stor roll i det hela ,man ska ha ett så pass stort avstånd till framförvarande så att man kan stanna på ett betryggande sett.

Ja, men man får fortfarande inte bromsa utan anledning.
För då är inte personen bakom vållande...

Ska jag säga det igen?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Ansiktet
6 november 2007 · 49 Inlägg

Vilken disskusion det blev big_smile ingen idé att jag säger något mer det var bara en liten tanke jag hade. Men det var många bra svar kul att läsa!

Kirre
6 november 2007 · 2 122 Inlägg

en kompis har ett märke där de står Håll avstånd vi känner ju inte varandra

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
blacken
6 november 2007 ·

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

FireTraXX skrev:
En kö på 20 bilar bakom en borde väl räcka som bevis.
Ifall någon sett "tillräckligt" d.v.s.

Det spelar inte så stor roll i det hela ,man ska ha ett så pass stort avstånd till framförvarande så att man kan stanna på ett betryggande sett.

Ja, men man får fortfarande inte bromsa utan anledning.
För då är inte personen bakom vållande...

Ska jag säga det igen?

Visserligen så "torskar" man ifall man gör ett sådant stunt. Men bakomvarande "torskar" också. Och moraliskt sett så är det den idiot som vet att man ska inte göra så. Ändå utför en sådan manöver trots att han vet att någonting sådant kan hända, är defenetift att anse som vållande.

Senast redigerat av blacken (6 november 2007)

beemern .......
6 november 2007 · 2 655 Inlägg

diamond_ skrev:

beemern skrev:
ligg å tryck för nära mej så nitar jag till, gjort flera gånger, håller alltid hastigheten ligger över så anledning å ligga å trycka finns inte. men ligg nära och ja nitar...

moget..

Om det händer nån riktig olycka där nån skadas, då är det du som blir skyldig! Då du tvärnitar utan anledning.!!!!!

Asså, det är folk som du som inte borde köra på vägarna!

moget? ja hur jävla moget e de å ligga å trycka folk i röven, de e sånna som DU som borde hålla dej borta från vägen, antingen kör man om eller så ger man blanka faan i de å håller avstånd, kommer du fortare fram för att du ligger å pressar nån i röven? nej skulle inte tro de. och skulle ja åka på de så får ja väl skylla mej själv men hoppas den bakom får jävligt ont då dom inte verkar förstå trafikregler å riskerar att en olycka kan hända.

de är just fler "sånna som mej" som behövs ute på vägarna som läxar upp er som ska va så mogna som trycker en i röven...

Android
6 november 2007 · 892 Inlägg

Men alltså, visst är det irriterande, men varför bry sig? Det är väl bara att skita i den som ligger bakom och blinkar/hetsar/gör utsvängningar. Man kan lika gärna passa på att sitta och mysa lite över att man håller på att reta tuppjuck på bilisten bakom. Uppenbarligen har denne inte mer bråttom/vett att köra om på ett säkert sätt.
När/om denne sedan passerar i 170 på 70 väg, pekar finger och bränner iväg så vadå då, du slipper säkert se hans fula nylle nått mer och slipper dessutom ha honom i röven, samt kan sitta och svära över vilka idioter det finns i trafiken och tänka gott om dig själv. roll

Btw, är det inte det här ett rätt bra exempel på "grundregeln", att inte försöka lära personen bakom lite trafikvett genom att på olika sätt läxa upp honom? Han lär sig nog ändå när han sitter som en väl fastklistrad skylt på baksidan av en långtradare...

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
billy IT-Tekniker
6 november 2007 · 376 Inlägg

Nee, det är inte så irriterande, inte så ofta det händer och händer det så är det inne i stan/centrum där hastigheten ofta inte överstiger 30 km/h.

Mer irriterande är när man kör om någon på kvällen och de inte bländar av sitt heljus, händer väldigt ofta =/

Volvo V70 "Greyline" (1999)
Hmm.
6 november 2007 ·

MM usch så irriterande..

Övn körde igår. 90 väg utan väggren. Kraftigt med regn, bländande mötande trafik. Dålig siktsträcka. Och det samlas lite bilar bakom(30 meters mellanrum som MAX, och ändå höll jag 90-100). Om jag nu skulle behövt bromsa kraftigt?, ja du.

thomsen Nothing
6 november 2007 · 60 Inlägg

släng på dimljuset bakåt wink eller sätt foten på bromsen så att bakljusen tänds så håller de nog avståndet sen, brukar fungera!

Mortalis VW-nörd?
6 november 2007 · 4 332 Inlägg

Fast det hade la en hel del med att de stod övningskörning på bilen också. Det är nästan som att ha: Kick me på ryggen...visar alltid god respekt för övningskörare, de har de svårt nog att hålla koll på allt utan att ngn sur kille i 25 års åldern ska peka finger å köra om i 70 på 50 vägar i dold kurva (ja de hände inte sällan alltså...)

Lady_Milla Alecci's fästmö
6 november 2007 · 708 Inlägg

hm jag få la erkänna att jag gjort liknande mot en idiot i lastbil...låg så nära så jag trodde fn han låg på mitt tak å körde å fram å tillbaka å hit å dit for han för att han ville jag skulle öka min hastighet å jag blev så jäkla irreterad att jag tände mitt dimljus...å jag kan säga dimljuset p åen celica e inte å leka med om alla 3 e på plats vilket jag har...han vågade inte närma sig mig igen ha ha ha ha

ingen ska fn tvinga upp mig i fart om inte jag vill:mad:

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
moose46019 study
7 november 2007 · 772 Inlägg

Lady_Milla skrev:
hm jag få la erkänna att jag gjort liknande mot en idiot i lastbil...låg så nära så jag trodde fn han låg på mitt tak å körde å fram å tillbaka å hit å dit for han för att han ville jag skulle öka min hastighet å jag blev så jäkla irreterad att jag tände mitt dimljus...å jag kan säga dimljuset p åen celica e inte å leka med om alla 3 e på plats vilket jag har...han vågade inte närma sig mig igen ha ha ha ha

ingen ska fn tvinga upp mig i fart om inte jag vill:mad:

se upp så de inte slår på helljust då blir det inte så skoj.

Lady_Milla Alecci's fästmö
7 november 2007 · 708 Inlägg

moose46019 skrev:

Lady_Milla skrev:
hm jag få la erkänna att jag gjort liknande mot en idiot i lastbil...låg så nära så jag trodde fn han låg på mitt tak å körde å fram å tillbaka å hit å dit for han för att han ville jag skulle öka min hastighet å jag blev så jäkla irreterad att jag tände mitt dimljus...å jag kan säga dimljuset p åen celica e inte å leka med om alla 3 e på plats vilket jag har...han vågade inte närma sig mig igen ha ha ha ha

ingen ska fn tvinga upp mig i fart om inte jag vill:mad:

se upp så de inte slår på helljust då blir det inte så skoj.

hehe gör inget jag har alla speglar vända upp i taket tongue de har jag jämt på kvällarna

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Ena Colaberoende
7 november 2007 · 1 219 Inlägg

Brukar dutta på lite med bromsljuset om någon ligger för nära. Hjälper inte det så trycker jag bara en längre stund på bromsen.

Brukar sällan vara bilar som ligger for nära här hemma men en satans massa mopedister ligger så nära så det känns som dom åker snålskjuts efter bilen.

Inte så kul att få en mopedist flugandes över bilen pg.a att en boll, ett barn eller något djur är på väg ut framför bilen.

/Ena

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang