Photoshop-tävling

AntrE
5 februari 2014 · 2 140 Inlägg

http://i.imgur.com/NpY06E2.jpg
Hittade en gnutta inspiration och knåpade ihop en sportkupé, hade valt andra fälgar om inspirationen hade varat tillräckligt länge för att orka hitta en donor. smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Neos34 Garaget vän, igen.
9 februari 2014 · 5 687 Inlägg

Mitt bidrag. "Redline Edition!"
https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21122/21122-0c1b9c4563d67ee5dc46e7dd3d0d6917.jpg

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
AVC
12 februari 2014 · 401 Inlägg

Rösten går till MagganW..

Senast redigerat av Correadde (12 februari 2014)

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34
Skoda Octavia 1,6 "AVU" (2002)
BmwJimmy Tüsk / JDM
13 februari 2014 · 262 Inlägg

http://i61.tinypic.com/2n865cn.jpg

BMW E91 320D "Diesel Doris" (2009)
Neos34 Garaget vän, igen.
13 februari 2014 · 5 687 Inlägg

Min röst går till: AntrE

Postas på fb, för att se vilken smak folk har. (1 dag).
Photoshop cafe kommer att skratta ihäl sig...

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
sleepless Hård skalle
24 februari 2014 · 229 Inlägg

Tog en time out från detta i två månader och kollade in nu. Verkar som det hela mer eller mindre dött ut? Finns det intresse för att fortsätta med veckotävlingarna eller?

All on... ...full out!
BmwJimmy Tüsk / JDM
24 februari 2014 · 262 Inlägg

sleepless skrev:
Tog en time out från detta i två månader och kollade in nu. Verkar som det hela mer eller mindre dött ut? Finns det intresse för att fortsätta med veckotävlingarna eller?

Håller med! Hoppas det blir lite liv i tråden!

BMW E91 320D "Diesel Doris" (2009)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
25 februari 2014 · 1 705 Inlägg

Jag tror nog inte det kommer bli såpass bra som det va för något år sen tyvärr.
Jag skrev en liten text i forumstråden "photoshoppat - här kan du lägga dina moddade bilar" eller vad tråden nu heter... jag skrev det för att JAG har tröttnat på situationen som är i dessa photoshop trådarna, men jag är säker på att jag inte är ensam om att känna så. Eftersom att det inte blev någon ändring så har jag bestämt på obestämd tid att jag inte lägger ner någon energi i dessa trådarna, men eftersom jag inte tror att alla här prenumererar på den andra tråden så skriver jag även lite här men anvisar jag till den andra tråden! 

Hoppas trådarna kommer igång igen så vi får bättre stämning igen, men troligtvis inte! Tack och hej!

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Neos34 Garaget vän, igen.
26 februari 2014 · 5 687 Inlägg

figge_stunter skrev:
Jag tror nog inte det kommer bli såpass bra som det va för något år sen tyvärr.
Jag skrev en liten text i forumstråden "photoshoppat - här kan du lägga dina moddade bilar" eller vad tråden nu heter... jag skrev det för att JAG har tröttnat på situationen som är i dessa photoshop trådarna, men jag är säker på att jag inte är ensam om att känna så. Eftersom att det inte blev någon ändring så har jag bestämt på obestämd tid att jag inte lägger ner någon energi i dessa trådarna, men eftersom jag inte tror att alla här prenumererar på den andra tråden så skriver jag även lite här men anvisar jag till den andra tråden! 

Hoppas trådarna kommer igång igen så vi får bättre stämning igen, men troligtvis inte! Tack och hej!

Vart är "Gilla" knappen när man behöver den!?

Alltid den sämste modden som vinner, därför är det ett nerköp att vara här.
Citat ifrån 2 som slutade att vara här: Mycket därför jag slutade modda, dom kom helt bort från verkligheten där. och: Japp stämmer nog rätt så bra det. Själv har jag hållit på med beställningar till några olika kunder både i Sverige och USA för folk som uppskattar mina idéer bättre och ger ju lite klirr i kassan också.

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
998cc
26 februari 2014 · 872 Inlägg

hinner inte göra något på en vecka, kul med en snabb slarvig ibland men en vecka är inte lång tid nog för att göra något intresant

If its too loud you are too old!
Knugcab
26 februari 2014 · 5 111 Inlägg

Lite kul åsikt det faktiskt.

Lade man för ett par år sedan upp en bild och bestämde deadline till en vecka så blev det genast en massa gnäll på hur oerhört lång tid det var och att tråden skulle hinna dö på den tiden....

Men jag håller faktiskt med. När jag jobbade halvtid så kanske det gick men nu med ett heltidsjobb, vilket jag får hoppas och gissa att de flesta har, då blir det kanske max någon timme per kväll man har tid om man verkligen går all in för det...vilket man oftast inte gör. Och stress och press gör ofta det hela halvdant när man inte får ägna sig åt att pilla med det i lugn och ro...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
sleepless Hård skalle
27 februari 2014 · 229 Inlägg

Intressant med alla åsikter. Jag håller mestadels med.

Men om vi ställer oss frågan. Skulle det finnas intresse för det igen om vi gör upp klara regler och rutiner för hur det ska gå till. Gemensamt bestämmer vi hur lång tid som ska vara lagom för att få kvalitetsmoddar. Det får inte bli en massa "hade inte ork eller tid så slängde ihop en snabbt".

Om det finns klara regler, mer tid och högre krav. Är ni då intresserade av det här?

Finns det någon moderator i den här kategorin?

Tycker det är synd om allt ska rinna ut i sanden men är det det enda sättet så är det.

All on... ...full out!
Knas-n
27 februari 2014 · 172 Inlägg

Jag har inte vart med så länge men jag tycker det är kul att vara med om tiden finns och bilen är någorlunda intressant. Ett bra sätt att hålla photoshopandet igång på också. Vore tråkigt om tråden dog.

Angående tiden så tycker jag nog att den är rätt bra. Jag brukar göra det mesta jobbet på fredagen eller lördagen.
En punkt som jag tror dödar tråden är att den nya bilden kan vara sen. Jag tycker vem som helst får lägga upp en bild om vinnaren inte gjort det inom 24h eller dylikt. Bara det kommer upp en ny bild.

Volvo Amazon "666" (1966)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
27 februari 2014 · 1 705 Inlägg

På lite mer avacerade ps sidor så brukar tiden vara 1 månad mellan startdatum och sista inlämningsdagen, alltså blir det 12 tävlingar per år (vilket gör det lättare att bestämma "årets bästa". Dessutom så passar man på att rösta när man är inne och hämtar den nya utgångsbilden tongue jag vet inte vad ni tycker ang såpass lång tid att modda, men jag tycker det känns vettigt eftersom dom flesta har heltidsjobb, andra måsten och övriga hobbys osv.

Jag tycker som sagt tidigare att det är otroligt VIKTIGT att varje person tar sitt ansvar och skriver Konstruktiv kritik ( att man förklarar vad som man kunde gjort bättre OCH vad som personen har gjort bra) detta är viktigt enligt min mening för att deltagarna ska kunna utvecklas så att denna tävlingen tillslut kommer bli en riktigt jämn och intressant tävling! Så ju mer tid ni lägger ner på att kritisera andras moddar, ju roligare kommer tävlingen att bli tillslut. Ännu viktigare är nog faktiskt att deltagarna ska kunna ta kritik utan att ta åt sig på ett negativt sett.
Kritiken ska inte handla om deltagarens/deltagarnas design utan pm deras tillvägagångssätt.

Ett bra datum för start/inlämning skulle kunna vara till exempel den 25e eftersom det är ett jämnt datum, som inte har några speciella helgdagar (förutom juldagen) eller?

Sen kommer min fundering på hur vi ska kunna bestämma ny bild för varje gång!? Någon form av forumsmoderator skulle kunna bestämma bild för varje gång?

Regler och bestämmelser om hur mycket som är minsta kravet på ett bidrag känner jag personligen just ni är;
- Alla som deltar måste göra sitt yttersta för att göra sitt bästa utav modden.
- Byta bakgrund
- Göra "seriösa" moddar med realistiska lösningar, självklart får det finnas humor.. men till en viss gräns.
- INTE ta delar från någon annan artists  bilder eller kopiera något annat bidrags idéer! Dock så är det helt okej att inspireras av andras moddar.

Finns säkert fler saker att tillägga, men detta var det jag kom på nu.

Det borde gå att fjäska för dom som har hand om garaget.org så man på något vis kan fixa så vinnaren av varje deltävling alt. Hela året får någon logga/text under sitt namn eller något liknande.

Nu orkar jag inte skriva mer från mobilen för det krånglar som f*n, så ni får ha överséende med diverse stavfel och knepiga meningar.

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
sleepless Hård skalle
27 februari 2014 · 229 Inlägg

Figge det låter jättebra tycker jag, allt du skriver.

Viktiga punkter enligt mig!

- Något som alla får tänka på är att kunna ta kritik utan att ta det negativt.

- Ge kritik när man röstar. Konstruktiv kritik ska det vara. Något som kan få folk att utvecklas och inte tryckas ner.

- Realism! Modden ska vara så realistisk som möjligt. Ja humor är bra men realism och kvalitet ska väga tungt.

- Tema. Varje bild ska ha ett klart tema. Roligare när alla tävlar på mer eller mindre samma villkor.

Överlag så får jag bra vibbar nu och det känns som att hjälps vi åt så kan vi göra nått riktigt bra och givande av det här. Det hela kanske skulle få en start i en ny tråd helt enkelt. Med ett första inlägg där reglerna står skrivna klart och tydligt. I första inlägget borde man även alltid kunna hitta månadens utgångsbild. Enkelt att bara uppdatera det trådinlägget i så fall. 12 bidrag per år tycker jag låter alldeles lagom.

Hur bestämmer vi utgångsbilder då? Ska månadsvinnaren få välja bild och tema eller ska det vara någon utom tävlan som bestämmer?

All on... ...full out!
Fredrik_F11 Member of LowMotion
27 februari 2014 · 1 705 Inlägg

Kul att du gillar mina idéer! 

Om vinnaren ska bestämma bild så kommer modd tiden och röstning vara inom 1 månad vilket eventuellt blir rörigt,  då är det bättre att alla utser en person som väljer bild,  tema osv så man vet att mellan x datum till samma datum nästa månad så har man på sig att slutföra sin bild och lämna in.

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
998cc
1 mars 2014 · 872 Inlägg

och snälla inga kompisröster. så surt att se ett bra grejjer som förlorar för att någon har fler kompisar,

If its too loud you are too old!
Fredrik_F11 Member of LowMotion
1 mars 2014 · 1 705 Inlägg

Exakt! Håller med 998cc! Det är just därför det är bra att man ger konstruktiv kritik till minst det bidrahet man röstar på eftersom det då blir lättare att se om det är kompisröst eller inte smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Knugcab
1 mars 2014 · 5 111 Inlägg

Vet inte om jag tjatar nu...för jag har sagt detta förut.

Jag är själv mycket enig i att man bör ge en motivering till vad som var bra eller dåligt på bidraget man röstade på, speciellt för att det hjälper alla att utvecklas.

Vi provade det också en gång för några år sedan.

Problemet var bara det att det blev ett sådant liv över "du är inte bättre själv" och "man ska inte ge kritik när man inte har nog med kött på benen" och att det bara var töntigt osv. från vissa håll.

Jag är med på att vi kan köra det, men då skall också ALLA som röstar göra det, och med en motivering som det ligger något bakom, inte bara "snygg" eller "fin färg".

Och, jag tycker också att man kan ge f... i att lägga upp sitt bidrag här om man är så himla känslig att man inte tål att höra när någon ser vad som behöver förbättras. Men som sagt, då skall ju kritiken vara konstruktiv, "skitful, för jävla dåligt jobb" hjälper ju inte direkt någon att bli bättre.

Och skulle vi se lite längre tid att arbeta på kanske vi skulle slippa bidragen som kommer in efter 10 minuter med ursäkten "hinner inte mer, ska se TV så det blev en halvkass mod"......

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
1 mars 2014 · 1 705 Inlägg

Det verkar som att alla eller iaf dom flesta verkar vara positiva till detta, så när ska vi blrja sätta regler, tider osv?

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang