Photoshop-tävling

Knas-n
1 mars 2014 · 172 Inlägg

Jag tycker en bild/månad låter intressant. Men då krävs att dom 12 bilder som blir har kvalitet och mångsidighet.
Men det löser sig garanterat.

Senast redigerat av Knas-n (1 mars 2014)

Volvo Amazon "666" (1966)
Knugcab
2 mars 2014 · 5 111 Inlägg

Jo, mångsidighet är viktigt, inte bara nytt, bara gammalt, bara japanskt, bara USA, bara sportbilar, bara Audi osv....jag vet att många inte gillar "det, och det, och det utan bara vill modda det", men då får man också tänka på att det finns de som tycker tvärt om och att det är viktigt att det blir så brett som möjligt...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
998cc
2 mars 2014 · 872 Inlägg

jag startar igång detta då.
Röst skall motiveras för att räknas . vinnare väljer bild av god kvalitet, är detta inte gjort inom 24 timmar gör tvåan det osv tills ny bild är uppe.

Tävlingarna pågår en månad. röstning den första varje månad under hela den dagen 00:00 till 24:00

Detta är en photoshop tävling så när man väljer vad man röstar på så ska man ta hänsyn hur bra gjort bilden är och inte bara hur snygg bilen är. 1 hur snyggt blev det, 2 finns det många fel 3 svårighetsgrad på bild.
dessa 3 punkter skall tas hänsyn till när du röstar

välj storlek själv här http://wallpapertube.com/cars/toyota-tr … -wallpaper

http://wallpapertube.com/file/31686/600x338/16:9/toyota-trd-aurion-3500s-2007-wallpaper.jpg

Senast redigerat av 998cc (2 mars 2014)

If its too loud you are too old!
998cc
2 mars 2014 · 872 Inlägg

att byta bakrund eller inte som tvång tog jag ej med, men jag tycker den täcks av punkt 3, byter man inte så gör man det lätt för sej och det ska ge avdrag

Senast redigerat av 998cc (2 mars 2014)

If its too loud you are too old!
Fredrik_F11 Member of LowMotion
2 mars 2014 · 1 705 Inlägg

Är det något tema? I'm in! big_smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
998cc
2 mars 2014 · 872 Inlägg

nä inge tema jag föredrar variation personligen

If its too loud you are too old!
Knugcab
2 mars 2014 · 5 111 Inlägg

Jag har börjat.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
2 mars 2014 · 1 705 Inlägg

Okej okej (Y)

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
BlownT23
2 mars 2014 · 640 Inlägg

Var ett tag sedan man var inne här. Låter bra med en månad, så man hinner med ev. kundjobb som ju går före även om man kör på hobbybasis. smile
Ska ladda hem bilden nu och se vad det kan vara för nå´t.

Ford Kustom "Lady Bondo" (1946)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
3 mars 2014 · 1 705 Inlägg

Är det bara jag som inte kan ladda ner någon högupplöst bild? Har laddat ner "2560x1600" men när jag zoomar så blir bilden pixlig som satan!

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
998cc
3 mars 2014 · 872 Inlägg

jag har ej haft problem. men jag hittar ej så jag kan länka dem

If its too loud you are too old!
Fredrik_F11 Member of LowMotion
3 mars 2014 · 1 705 Inlägg

Okej okej, för detta kallar inte jag för speciellt bra upplösning tongue
http://oijoij-hd.com/images/2014/03/03/toyota-trd-aurion-omltfg.jpg

Ursäkta att jag klagar på bilden och skriver OT tongue

Jag kommer inte vara med denna omgången då jag anser det vara kass upplösning på bilden, men jag önskar er andra lycka till och ger er fett med cred om ni fixar något snyggt med denna utgångbilden! smile
Kommer dock att vara med och rösta (Y)

Edit: Såg nu att det är mitt photoshop som gör att bilden ser kass ut, men jag tycker fortfarande att det är lite väl kass upplösning tongue

Senast redigerat av figge_stunter (3 mars 2014)

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
998cc
3 mars 2014 · 872 Inlägg

ska jag ladda uppp bilden så du kan ta den i en annan upplösning på något viss  eller? eller maila?

If its too loud you are too old!
Fredrik_F11 Member of LowMotion
3 mars 2014 · 1 705 Inlägg

Om du har lust med det så får du gärna göra det!
Fredrikankarskiold@hotmail.com
(Inga nakenbilder eller kärleks-mail tack) wink

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
BmwJimmy Tüsk / JDM
4 mars 2014 · 262 Inlägg

figge_stunter skrev:
Okej okej, för detta kallar inte jag för speciellt bra upplösning tongue
http://oijoij-hd.com/images/2014/03/03/ … omltfg.jpg

Ursäkta att jag klagar på bilden och skriver OT tongue

Jag kommer inte vara med denna omgången då jag anser det vara kass upplösning på bilden, men jag önskar er andra lycka till och ger er fett med cred om ni fixar något snyggt med denna utgångbilden! smile
Kommer dock att vara med och rösta (Y)

Edit: Såg nu att det är mitt photoshop som gör att bilden ser kass ut, men jag tycker fortfarande att det är lite väl kass upplösning tongue

Håller med, Jag är också ute isåfall.. Rktigt kass upplösning även om man väljer att ladda ner de högre upplösningarna..

BMW E91 320D "Diesel Doris" (2009)
muuns
4 mars 2014 · 471 Inlägg

BmwJimmy skrev:

figge_stunter skrev:
Okej okej, för detta kallar inte jag för speciellt bra upplösning tongue
http://oijoij-hd.com/images/2014/03/03/ … omltfg.jpg

Ursäkta att jag klagar på bilden och skriver OT tongue

Jag kommer inte vara med denna omgången då jag anser det vara kass upplösning på bilden, men jag önskar er andra lycka till och ger er fett med cred om ni fixar något snyggt med denna utgångbilden! smile
Kommer dock att vara med och rösta (Y)

Edit: Såg nu att det är mitt photoshop som gör att bilden ser kass ut, men jag tycker fortfarande att det är lite väl kass upplösning tongue

Håller med, Jag är också ute isåfall.. Rktigt kass upplösning även om man väljer att ladda ner de högre upplösningarna..

jag kollade lite och originalet verkar va 1280x960 så de har nog bara förstorat bilden så de blir dålig upplösning tongue

Senast redigerat av muuns (4 mars 2014)

Volvo 244 GL "Jubileum" (1980)
Volkswagen Golf R "20 Years edition" (2024)
998cc
4 mars 2014 · 872 Inlägg

jag har märkt detta med, mitt misstag. så tråkigt att jag pajjat tävlingen så fort det satte igång. vissa har ju redan starta så det går ju inte byta. därimot kan vi lägga upp en till bil å så får man välja vilken man vill modda. skulle det va något?

If its too loud you are too old!
Knugcab
4 mars 2014 · 5 111 Inlägg

Precis, jag tog 1280x960-bilden till sist och då var den inte pixlig, dock ganska hårt komprimerad skulle jag tro. sad

Men kanske vi kör den här bilden den här omgången och så granskar vi det lite mer noga när vi väljer bilder framöver?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
4 mars 2014 · 1 705 Inlägg

Du behöver inte känna att du paja tävlingen pga detta! smile dock lite synd att bilden va kass eftersom det enligt min mening var en rolig bil att modda hmm
att ha 2 olika bilar denna gången hafe funkat för mig, men det beror på er andra? smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
BmwJimmy Tüsk / JDM
5 mars 2014 · 262 Inlägg

figge_stunter skrev:
Du behöver inte känna att du paja tävlingen pga detta! smile dock lite synd att bilden va kass eftersom det enligt min mening var en rolig bil att modda hmm
att ha 2 olika bilar denna gången hafe funkat för mig, men det beror på er andra? smile

Absolut! för jag vill inte ens försöka PS'a denna, på tog för låg upplösning.

Senast redigerat av BmwJimmy (5 mars 2014)

BMW E91 320D "Diesel Doris" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang