dumpad!! en fråga som måste uppmärksammas!!!!

znurv
11 november 2007 · 136 Inlägg

Wezzli skrev:

znurv skrev:
Man har sitt intresse för man älskar det, har man inte sin tjej av samma anledning? wink

Jag försöker hålla en balans i förhållandet till min. De gångerna hon tycker det är för mycket, drar jag ner lite på tiden med bilen och ägnar mig åt hennes intressen och umgås med henne.

På det sättet tycker jag liksom att bägge får ut det mesta av varandra :p


Men om hon skulle ställa att det är hon eller bilen.
Svår fråga, är ju fan bara 18 bast big_smile
Skulle nog tänka "Bilar finns det fler av, men hur många finns det av henne?"

Ditt inlägg inlägg var mycket bra, förutom smileys och sista stycket. Så skriver ett äkta toffeldjur. Fortsätter ditt förhållande med henne så är du ju låst från bilintresset.

Jag skulle ljuga om jag inte medger att jag är ett "toffeldjur"
Men mig gör det inget, henne gör det ännu mindre och det fungerar ypperligt. Har varit tillsammans i snart ett år och jag sysslar lika mycket med min bil och motorsporten idag som före .

Kan ju flika in med att, det är ganska lätt att bli en sådan när man har ett liv som mitt.
Bor 8a mil från henne för jag studerar i Örebro, spelar ishockey i två lag och tränar 5-6 gånger och spelar 3 matcher i veckan, sedan ska man umgås med sina polare och förverkliga små drömmar med bilen.
Så låst från något av mina intressen, nja hon tycker mest det är bra jag leker med andra saker så hon får umgås och göra det hon vill. Så träffas vi så ofta vi bägge har tid över.

Och bilen betyder mycket, men inte allt.

Senast redigerat av znurv (11 november 2007)

Jag kör "svenskt" och jag gillar det!
Wezzli Sidledesförare
11 november 2007 · 268 Inlägg

znurv skrev:

Wezzli skrev:

znurv skrev:
Man har sitt intresse för man älskar det, har man inte sin tjej av samma anledning? wink

Jag försöker hålla en balans i förhållandet till min. De gångerna hon tycker det är för mycket, drar jag ner lite på tiden med bilen och ägnar mig åt hennes intressen och umgås med henne.

På det sättet tycker jag liksom att bägge får ut det mesta av varandra :p


Men om hon skulle ställa att det är hon eller bilen.
Svår fråga, är ju fan bara 18 bast big_smile
Skulle nog tänka "Bilar finns det fler av, men hur många finns det av henne?"

Ditt inlägg inlägg var mycket bra, förutom smileys och sista stycket. Så skriver ett äkta toffeldjur. Fortsätter ditt förhållande med henne så är du ju låst från bilintresset.

Jag skulle ljuga om jag inte medger att jag är ett "toffeldjur"
Men mig gör det inget, henne gör det ännu mindre och det fungerar ypperligt. Har varit tillsammans i snart ett år och jag sysslar lika mycket med min bil och motorsporten idag som före .

Jag har inte kommenterat nuvarande läget, utan mer inställningen till ett sådant ultimatum.

Man vet aldrig, före man vet
Efterlyst
11 november 2007 · 70 Inlägg

Då har jag det bra då min flickvän har hästar och det tar mycket tid. Och på så vis får jag mycket tid att hålla på i garaget.
Att ha en partner som inte kan sysselsätta sig själv måste vara rena döden. Då är man nog ta mej fan hellre själv. Tack för mig!

Pikey
11 november 2007 · 2 283 Inlägg

evilaudio skrev:

Pikey skrev:
Min tjej tycker att jag snackar mer bil än vad jag är och pillar med den, då det inte är något att pilla med den.

Men hon förstår att jag har ett stort intresse för det och hon har faktiskt lärt sig en massa om Audi pga allt tjat men det är väl bra? smile

Nae men hon har ju intresse och det har jag med.

inget att pilla me??   knaaas alla bilar har nåt man kan pilla me..big_smile  allt går å bygga om.. å när man byggt om hela bilen så kan man börja om..hehe

Det kommer att behöva pilla med den i vinter då den ska byggas om en del men inte just nu. Väntar på kjolpaketet hmm

R.I.P. Michael Jackson!
HEATSEEKER
11 november 2007 · 198 Inlägg

Är i garaget så mycke ja behöver/krävs, passar de inte så e de bara att dra! smile

mickefixare when ever - were ever
11 november 2007 · 513 Inlägg

Hmmm. en faktor som borde spela in är om man HAR en tjej eller BOR IHOP med sin tjej. Bor man ihop ser hon varenda minut du lägger i garaget. Har inte hon någon egen hobby eller ännu värre, inte delar ditt intresse, dröjer det i regel inte länge förren hon börjar bli otålig.

Bor man inte ihop blir det ju lite annat...

Har själv fått sälja projekt för att behålla husfriden. Hon blev sotis på bilen....

Sen finns det faktiskt ett liv utanför garaget oxå...wink

Josse
11 november 2007 · 38 Inlägg

Man ska inte behöva ge upp sitt intresse. Som någon annan skrev, ett sånt förhållande fungerar nog inte i längden. Självklart måste man ha tid att umgås med sin partner också, annars funkar ju inte förhållandet. Men det viktigaste är ju att man inte ska behöva ändra på sig själv och sitt intresse.

Att vara sig själv kommer man nog längst med, och då hittar man den rätta smile

wimhed
11 november 2007 · 510 Inlägg

HEATSEEKER skrev:
Är i garaget så mycke ja behöver/krävs, passar de inte så e de bara att dra! smile

Bästa inlägget hitills .. Bilen behöver man för att komma till jobbet .. Annars tjänar man inga pengar = Inget flickan kan roa sig med .. haha .. Så antingen får hon gå med på att man "lagar" bilen, eller så kan hon gå till någon annan .. Så hittar ja en annan som respekterar mig för den ja är och mina intressen ..

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
volvonisse440 yrkeschaufför
13 november 2007 · 709 Inlägg

det du just förklarade för oss alla.. kan jag tycka "inte för att vara dum" men du måste ju vara en riktig toffel och svärmors dröm ..
kanske klagar jag för att jag inte är något av dom men ändå puss på dej tongue


znurv skrev:
Man har sitt intresse för man älskar det, har man inte sin tjej av samma anledning? wink

Jag försöker hålla en balans i förhållandet till min. De gångerna hon tycker det är för mycket, drar jag ner lite på tiden med bilen och ägnar mig åt hennes intressen och umgås med henne.

På det sättet tycker jag liksom att bägge får ut det mesta av varandra :p


Men om hon skulle ställa att det är hon eller bilen.
Svår fråga, är ju fan bara 18 bast big_smile
Skulle nog tänka "Bilar finns det fler av, men hur många finns det av henne?"

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
neckwomen_88
14 november 2007 ·

Haha, skulle aldrig vara så korkad att jag ställde ett ultimatum till killen om bilarna eller mig!


.....vet precis hur svaret skulle bli!  tongue


Har man gett sig in i leken får man leken tåla, lite så är det ju... Nevars, men med respekt, hänsyn och acceptans kommer man långt.
Brukar säga "först till kvarn" ...dvs har killens intresse för bilar funnits sen barnsben och man varit tillsammans några månader, ja då får man helt enkelt acceptera att bilarna varit med längst, och som vi vet är gammal äldst!
Blev lite flummigt, så natti natti!

JBlom Skogenracing.com
14 november 2007 · 154 Inlägg

Verkar vara ett stort problem det här egentligen.
Men mycket baseras nog på att dagens unga tjejer bara har 1 intresse, Alkohol (gäller inte alla).
Har dom ett vanligt intresse som hästar, fotboll, simning, pingis... Ja vad som helst som tar upp tid så är det ju inga problem.
Då kan man göra sitt när den andra gör sitt.

Den som börjar följa order vad gäller sitt bilintresse får det inte lätt i förhållandet. Det kommer bara sluta med att den personen sitter i en söt röd lupo för tjejen gillar dom och själv undra var i helvete Audi S8 tog vägen. Gå på stan på lördagar och handla allt möjligt jävla skit som sedan ska in i den där röda söta lupon så att man får dra fram stolen och hissa ryggstödet så att man sitter som skadenskjuten björn.
Men men, vill man ha det så så varsegod...

Wezzli Sidledesförare
14 november 2007 · 268 Inlägg

JBlom skrev:
Verkar vara ett stort problem det här egentligen.
Men mycket baseras nog på att dagens unga tjejer bara har 1 intresse, Alkohol (gäller inte alla).
Har dom ett vanligt intresse som hästar, fotboll, simning, pingis... Ja vad som helst som tar upp tid så är det ju inga problem.
Då kan man göra sitt när den andra gör sitt.

Den som börjar följa order vad gäller sitt bilintresse får det inte lätt i förhållandet. Det kommer bara sluta med att den personen sitter i en söt röd lupo för tjejen gillar dom och själv undra var i helvete Audi S8 tog vägen. Gå på stan på lördagar och handla allt möjligt jävla skit som sedan ska in i den där röda söta lupon så att man får dra fram stolen och hissa ryggstödet så att man sitter som skadenskjuten björn.
Men men, vill man ha det så så varsegod...

Börjar det med att bestämma partnerns intressen så kan man ju fråga sig vart det slutar? Bestämma när partnern får andas?

Man vet aldrig, före man vet
v8rickard Gammelbilsnörd
14 november 2007 · 450 Inlägg

Jag o tanten har vart ihop i över 2 år nu o vi ahr alltid sagt att det e jävligt viktigt att båda måste få leva sitt eget liv så som man alltid gjort. det betyder att jag får dra ut med polarna lördagkväll om jag vill, eller skruva hela helgen. Det förstår hon o det e jäkligt skönt/viktigt. På samma sätt får hon dra ut på sina dans o bugg grejor på helgerna om hon vill. Om man inte kan tillåta varandra ha ett eget liv utan har komntrollbehov tror ja aldrig det kan funka i längden!

R_fused There is no replacement for displacement
14 november 2007 · 630 Inlägg

Självklart ska man ha sina intressen kvar som många skriver. Får man ett sånt ultimatum är ju förhållandet inte mycket att ha...
Men lägger man 90% av sin lediga tid i garaget är man nog inte lätt att ha ett förhållande med och då är det ju inte så konstigt om tjejen sticker, hade jag med gjort om min tjrj hade lagt så mycket tid på sin hobby, för då är det ingen hobby utan en livsstil

J-P-R DO IT LOW STYLE
15 november 2007 · 1 342 Inlägg

Mitt problem är väl egentligen inte bilen, utan mitt jobb. Då jag jobbar borta hela veckorna och oftast är hemma över helgerna är det mycket som skall hinnas med.
Det är oftast en svår balansgång med kompromisser till både för och nackdelar.
Men jag tror inte att resonemanget att välja något helt före det andra håller i längden.
Bäst är väl att hitta en som delar ens intresse eller har egna intressen som tar upp en hel del tid.
Att involvera flickvännen i ens projekt med bilen har jag funnit som en bra lösning, hon känner sig således inte bortglömd och man hinner pyssla om båda sina kärestan.
Kanske tar det något längre tid när man ska vara pedagogisk med flickvännen, men bättre det än sura miner och inget gjort på bilen.

rallycrosstjej22
15 november 2007 · 363 Inlägg

har träffat massa killar som man sedan dumpat för dom ej har förstått sig på mitt intresse:/

She Devil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang