Rolla Mattsvart på en 142...

volvo_powerrr
12 november 2007 · 9 Inlägg

Hade tänkt rolla min 142 då pengarna inte räcker till en riktig lack...Undrar om någon har nån bild på en mattsvart rollad 142? Har tänkt vit annars men vill se någon 142 som är rollad i mattsvart först wink

LillNaisarn
12 november 2007 ·

Visserligen inte ngn 142:a utan en gammal 244:a jag haft som fick sig lite "mattsvart" färg på sig...

http://www.garaget.org/gallery/archive/21914/2162/21914-9262.jpg
hoppas detta var till ngn hjälp

volvo_powerrr
12 november 2007 · 9 Inlägg

Okej...Fick en liten glimt av hur 142:an kan se ut...men är 240 rollad eller sprutmålad?

LillNaisarn
13 november 2007 ·

volvo_powerrr skrev:
Okej...Fick en liten glimt av hur 142:an kan se ut...men är 240 rollad eller sprutmålad?

Penslad, är ser ut så gott som samma, enda skillnaden mellan "pensla" och "rolla" är att med rollning får man mer "knottrig yta" nästan samma yta som då man torrsprutar/apelsin skal, men är så gott som samma som sagt smile

vart ändå helt okey resultat för att pensla, dock inget för den seriösa wink

Fraden Lastbilschaufför
13 november 2007 · 30 Inlägg

Om det är den blå 142:an så skall du låta bli att rolla eller pensellacka (snarare måla) den.
Verkar ju vara hyfsat fin.
Spara pengar till riktig lack.

Förstöra gamla klassiker genom att rolla. Nää fy.

Mvh
Andreas
CarbonLoader Team Carkings
13 november 2007 · 2 300 Inlägg

Hade en gammal Celica för hundra år sedan som jag köpte 8 sprayburkar & spraymålade hela bilen svart! Blev helt OK tills jag skulle klarlacka=) Men innan dess va det ganska snyggt, gäller & ha lite rytm i handen dock....hehe

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
volvo_powerrr
16 november 2007 · 9 Inlägg

LillNaisarn skrev:

volvo_powerrr skrev:
Okej...Fick en liten glimt av hur 142:an kan se ut...men är 240 rollad eller sprutmålad?

Penslad, är ser ut så gott som samma, enda skillnaden mellan "pensla" och "rolla" är att med rollning får man mer "knottrig yta" nästan samma yta som då man torrsprutar/apelsin skal, men är så gott som samma som sagt smile

vart ändå helt okey resultat för att pensla, dock inget för den seriösa wink

Okej...men ser man inte pensel-dragen? :S

volvo_powerrr
16 november 2007 · 9 Inlägg

Fraden skrev:
Om det är den blå 142:an så skall du låta bli att rolla eller pensellacka (snarare måla) den.
Verkar ju vara hyfsat fin.
Spara pengar till riktig lack.

Förstöra gamla klassiker genom att rolla. Nää fy.

Ända anledningen till att jag ska rolla/pensla bilen är för att jag inte har pengar till riktig lackering, men det blir bara en lack jag ska ha tills jag har råd med en riktig lack...då ska det bli riktigt seriöst ;D

LillNaisarn
16 november 2007 ·

Varför ens då rolla? det är ju bara onödigt att kasta pengar på ngt som iaf inte blir 100%igt, och bara extra mkt underarbete då du ska förbereda dig inför nästa lack, ja man ser mer eller mindre "penselstrån", dock så vart det rätt så bra därav så skrev jag INGET för den seriösa, skulle inte göra det på ngn annan bil förutom pilsner / lek bil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang