4000kr böter!

TTTTT
7 december 2007 · 945 Inlägg

Plutten19 skrev:
har snuten inga bevis på att du kört för fort så kan dom inte göra nått egentilgen men de e ju grisar så dom kan ju göra va dom vill men. ja körde 90 på 50 väg å blev stoppad av snuten men han gjorde inget för dom kolla ba nykterhet och körkort så han hade inga bevis på att ja kört för fort men han va inte glad kan ja lova:P

tyvärr så e re så att snutar e tjänstemän och kan därför backa upp varandras stories utan att verka jäviga!
Tex så kan dom läsa av hastigheten på en laserpicka, skriva upp den på handen och sen ta en ny tid med pistolen. Det här räknas som bevis det vet jag. har en polare som råkade ut för det. Han erkände inte på plats. Fick brev hem om att det bara var att erkänna eller ställa sig inför tingsrätt. I det faller hade mc-snuten hans hastighet uppskriven på en lapp med en massa andras hastigheter på åxå. Han ifrågasatte hur snuten kunde vet vilken hastighet som va hans bland alla siffror som stog på lappen. Snuten sa.Antingen så skriver du på och får boten på en gång, annars så får vi ta det i rätten. Han erkände inte. Åkte hem och kollade allt med en jurist. Juristen sa dirket. betala boten blir billigare. Dom är tjänstemän som backar upp varandra, du kopmmer aldrig att kunna vinna.

men va då Zander, har du erkänt fortkörningen, skrev du under och fick en böteslapp?
Då vet ifan om du kan överklaga. Du har ju redan erkännt, känner mig lite osäker, men det låter mysko.

blinka blått om du vill rejsa!
jonesono Personal- och beteendevetare
7 december 2007 · 1 082 Inlägg

Minitruckern skrev:
Blir inte klok på dom ibland. Lättare att jävlas med bilentusiaster än att gripa palmemördaren.....

...glöm inte heller all barn- och kvinnomisshandel, rån, mord i övrigt osv... Eller, så kör man inte så förbannat fort, så att polisens resurser måste läggas på att jaga idioter på vägarna. På så sätt (om folk förstod bättre), kunde man lägga mer resurser på andra områden inom polisväsendet..right?

För övrigt är väl detta tråd #357 om "hej-jag-är-18-år-och-körde-för-fort-men-behöver-slippa-undan-boten-och-jävlar-vad-jag-hatar-poliser-och-fan-vad-dyrt-det-var-och-börja-leta-mördare-istället-så-jag-kan-köra-hur-fan-jag-vill"-trådar!

Kör bil. Åker du fast, betala och knip! Även om det var nedförsbacke och fan å hans moster.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
TTTTT
7 december 2007 · 945 Inlägg

jonesono skrev:

Minitruckern skrev:
Blir inte klok på dom ibland. Lättare att jävlas med bilentusiaster än att gripa palmemördaren.....

...glöm inte heller all barn- och kvinnomisshandel, rån, mord i övrigt osv... Eller, så kör man inte så förbannat fort, så att polisens resurser måste läggas på att jaga idioter på vägarna. På så sätt (om folk förstod bättre), kunde man lägga mer resurser på andra områden inom polisväsendet..right?

För övrigt är väl detta tråd #357 om "hej-jag-är-18-år-och-körde-för-fort-men-behöver-slippa-undan-boten-och-jävlar-vad-jag-hatar-poliser-och-fan-vad-dyrt-det-var-och-börja-leta-mördare-istället-så-jag-kan-köra-hur-fan-jag-vill"-trådar!

Kör bil. Åker du fast, betala och knip! Även om det var nedförsbacke och fan å hans moster.

hehehe...vad du säger är alltså....dont roll the dice if u cant pay the price.........det finns på nåt sätt en glimrande logik i det du säger. Vad man kanske missar är att killen känner sig orolig i själen för att han kanske loosar lappen (har ångest helt enkelt). Och som humanist så måste jag säga att det är väl bra om båda han och andra passar på att "pesta" av sig lite i ämnet smile smile smile

blinka blått om du vill rejsa!
alminjo SLK
7 december 2007 · 610 Inlägg

Min kompis rejsade mot sin kompis på E45an, båda körde i ca 250kmh och man kan säga att de inte hade turen med sig den kvällen. De körde om en civilsnut i den farten, och fortsatte köra och (häng me nu) polisen körde ikapp de! Undra om polisens bil var trimmad?! tongue

Sen var det inget o snacka om, polisen hade spelat in hela förloppen och tog hans körkort på plats. Han skrev under och misste körkortet i över 6mån, 4000 kr i böter osv.

alminjo SLK
7 december 2007 · 610 Inlägg

Sen sa polisen oxå att om han överklagade, och förlorade i domstolen skulle han själv stå för alla kostnader. Så det bästa är ändå att hålla käft och skriva under.

jonesono Personal- och beteendevetare
7 december 2007 · 1 082 Inlägg

TTTTT skrev:

jonesono skrev:

Minitruckern skrev:
Blir inte klok på dom ibland. Lättare att jävlas med bilentusiaster än att gripa palmemördaren.....

...glöm inte heller all barn- och kvinnomisshandel, rån, mord i övrigt osv... Eller, så kör man inte så förbannat fort, så att polisens resurser måste läggas på att jaga idioter på vägarna. På så sätt (om folk förstod bättre), kunde man lägga mer resurser på andra områden inom polisväsendet..right?

För övrigt är väl detta tråd #357 om "hej-jag-är-18-år-och-körde-för-fort-men-behöver-slippa-undan-boten-och-jävlar-vad-jag-hatar-poliser-och-fan-vad-dyrt-det-var-och-börja-leta-mördare-istället-så-jag-kan-köra-hur-fan-jag-vill"-trådar!

Kör bil. Åker du fast, betala och knip! Även om det var nedförsbacke och fan å hans moster.

hehehe...vad du säger är alltså....dont roll the dice if u cant pay the price.........det finns på nåt sätt en glimrande logik i det du säger. Vad man kanske missar är att killen känner sig orolig i själen för att han kanske loosar lappen (har ångest helt enkelt). Och som humanist så måste jag säga att det är väl bra om båda han och andra passar på att "pesta" av sig lite i ämnet smile smile smile

Klart det är logiskt...

Men, varför inte göra en klistrad tråd om fortkörningar så det slipper skapas 7 nya varje vecka som innehåller samma meningslösa innehåll?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
TTTTT
7 december 2007 · 945 Inlägg

OT: svaret är väl ganska så givet på den frågan. Man tror och hoppas att man ska få större uppmärksamhet om man drar igång sin egen tråd. Det är väl inget problem med d, är det?

blinka blått om du vill rejsa!
Supratok Toker
7 december 2007 · 491 Inlägg

TTTTT skrev:
hehehe...vad du säger är alltså....dont roll the dice if u cant pay the price.........det finns på nåt sätt en glimrande logik i det du säger. Vad man kanske missar är att killen känner sig orolig i själen för att han kanske loosar lappen (har ångest helt enkelt). Och som humanist så måste jag säga att det är väl bra om båda han och andra passar på att "pesta" av sig lite i ämnet smile smile smile

Kör man för fort och riskerar så mycket saker kan priset att bli av med körkortet vara jävligt billigt..
Kör man för fort så får man fan ta smällen att förlora körkortet.. 

Varför försöka smita undan ett brott som man blivit påkommen om ?

Toker Jr 081102
zander
7 december 2007 · 371 Inlägg

Nä jag har inte erkänt något, inte heller skrivit på något!

Life is a bitch, then u die
Supratok Toker
7 december 2007 · 491 Inlägg

Tydligen så körde du för fort... Annars hade dom inte stoppat dig väl ?
Du skulle väl ha dividerat om hastigheten där isåfall..

Hade du inte kört för fort så hade inget brott begåtts heller...

Senast redigerat av Supratok (7 december 2007)

Toker Jr 081102
Germax
7 december 2007 · 12 086 Inlägg

Dom kommer ingen vart utan bevis.
Om dom hade varit smarta hade som tagit dig
för vårdslöshet i trafik.

Germax
7 december 2007 · 12 086 Inlägg

alminjo skrev:
Sen sa polisen oxå att om han överklagade, och förlorade i domstolen skulle han själv stå för alla kostnader. Så det bästa är ändå att hålla käft och skriva under.

Så är de ju aldrig annars ?
Låter som ett fulknep från polisen.
Det som kostar är civilrättsliga mål, vilket de här inte är.

Germax
7 december 2007 · 12 086 Inlägg

Supratok skrev:

TTTTT skrev:
hehehe...vad du säger är alltså....dont roll the dice if u cant pay the price.........det finns på nåt sätt en glimrande logik i det du säger. Vad man kanske missar är att killen känner sig orolig i själen för att han kanske loosar lappen (har ångest helt enkelt). Och som humanist så måste jag säga att det är väl bra om båda han och andra passar på att "pesta" av sig lite i ämnet smile smile smile

Kör man för fort och riskerar så mycket saker kan priset att bli av med körkortet vara jävligt billigt..
Kör man för fort så får man fan ta smällen att förlora körkortet.. 

Varför försöka smita undan ett brott som man blivit påkommen om ?

För att man kan slippa betala 4000kr plus att man slipper bli av med körkortet ett kvartal lr halvår. Jag ser verkligen ogiken i att försöka komma undan.

jonesono Personal- och beteendevetare
7 december 2007 · 1 082 Inlägg

TTTTT skrev:
OT: svaret är väl ganska så givet på den frågan. Man tror och hoppas att man ska få större uppmärksamhet om man drar igång sin egen tråd. Det är väl inget problem med d, är det?

Klart man gör. Men varför inte samla alla fakta och historier på ett och samma ställe?
Blir väl bra mycket lättare för användarna att finna sitt svar och om det redan nämnts tidigare, samtidigt som det blir enklare för administratörerna att hålla koll på.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
jonesono Personal- och beteendevetare
7 december 2007 · 1 082 Inlägg

JapMax skrev:

Supratok skrev:

TTTTT skrev:
hehehe...vad du säger är alltså....dont roll the dice if u cant pay the price.........det finns på nåt sätt en glimrande logik i det du säger. Vad man kanske missar är att killen känner sig orolig i själen för att han kanske loosar lappen (har ångest helt enkelt). Och som humanist så måste jag säga att det är väl bra om båda han och andra passar på att "pesta" av sig lite i ämnet smile smile smile

Kör man för fort och riskerar så mycket saker kan priset att bli av med körkortet vara jävligt billigt..
Kör man för fort så får man fan ta smällen att förlora körkortet.. 

Varför försöka smita undan ett brott som man blivit påkommen om ?

För att man kan slippa betala 4000kr plus att man slipper bli av med körkortet ett kvartal lr halvår. Jag ser verkligen ogiken i att försöka komma undan.

Jag slipper gärna att möta någon som egentligen bevisats ej bör inneha ett körkort.
Ju färre dess bättre.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Supratok Toker
7 december 2007 · 491 Inlägg

Ska garaget bli ett forum hur man kan komma undan med fortkörningsböter och slippa bli av med körkortet när man gjort sig skyldig till det?

Kontakta en jurist och kolla om det är möjligt elr. inte.. 

Börja inte en tråd nu hur man kan/ska/försöka komma undan med brott som begåtts..

Har man kört fort och blir stoppad så får man stå för det..
Åker jag fast av en civilare och jag kört tokfort så står jag för det..

Söker man info om hur man ska göra i en sån situation så räknas väl "stå för det du gjort" som ett tips väl ?

Toker Jr 081102
Dastas
8 december 2007 · 25 Inlägg

Ja tycker så klart att du ska erkänna fast så klart vill du ha körkortet kvar så då går du ju till rätten och säger som de e jag körde 130 på 110 väg jag vet att de va fel men ja hade bråttom till nått du erkänner att du kört för fort du får en bot på 2000:- lr nått och du får behålla kortet..!! dom har inget bevis på Xakt hasitghet.

Woogensea Volvoturbo For Life
8 december 2007 · 366 Inlägg

zander skrev:
det var 2 civilare , jag hade även en med mig i min bil..ja det blir väll ord mot ord..

Ja, precis..åklagaren måste ju, iaf teoretiskt sätt bara döma om det är utom allt rimligt tvivel eller va de nu heter, att du verkligen körde så in i.......stå på dej...

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Fahrer Företagsrepresentant
8 december 2007 · 24 Inlägg

jonesono skrev:

Minitruckern skrev:
Blir inte klok på dom ibland. Lättare att jävlas med bilentusiaster än att gripa palmemördaren.....

...glöm inte heller all barn- och kvinnomisshandel, rån, mord i övrigt osv... Eller, så kör man inte så förbannat fort, så att polisens resurser måste läggas på att jaga idioter på vägarna. På så sätt (om folk förstod bättre), kunde man lägga mer resurser på andra områden inom polisväsendet..right?

Där har du fel!

Polisen har visst det gott om resurser, gäller bara använda dem på rätt sätt.

Nuvarande rikspolischefen fick bevisligen sparken efter att han hävdat att polisen har tillräckligt med resurser men inte har vilja/ork att effektivisera i de nedre leden.

De tycker att, Citat: "man kan inte utföra sitt arbete samtidigt som man har en pekpinne på sig uppifrån"

Allt handlar om att deras arbetsdag skall vara så friktionsfri som möjligt.
Vad tror ni är enklast, plocka in fortkörare på motorvägen eller klara upp ett fall av tex. misshandel?

För övrigt tycker de flesta poliser jag har talat med att trafiktjänst är sad

jonesono Personal- och beteendevetare
16 december 2007 · 1 082 Inlägg

Fahrer skrev:

jonesono skrev:

Minitruckern skrev:
Blir inte klok på dom ibland. Lättare att jävlas med bilentusiaster än att gripa palmemördaren.....

...glöm inte heller all barn- och kvinnomisshandel, rån, mord i övrigt osv... Eller, så kör man inte så förbannat fort, så att polisens resurser måste läggas på att jaga idioter på vägarna. På så sätt (om folk förstod bättre), kunde man lägga mer resurser på andra områden inom polisväsendet..right?

Där har du fel!

Polisen har visst det gott om resurser, gäller bara använda dem på rätt sätt.

Nuvarande rikspolischefen fick bevisligen sparken efter att han hävdat att polisen har tillräckligt med resurser men inte har vilja/ork att effektivisera i de nedre leden.

De tycker att, Citat: "man kan inte utföra sitt arbete samtidigt som man har en pekpinne på sig uppifrån"

Allt handlar om att deras arbetsdag skall vara så friktionsfri som möjligt.
Vad tror ni är enklast, plocka in fortkörare på motorvägen eller klara upp ett fall av tex. misshandel?

För övrigt tycker de flesta poliser jag har talat med att trafiktjänst är sad

Men du vill inte hålla med om, att om fler faktiskt följde trafikreglerna (med allt vad det innebär) så skulle behovet av trafikpolisen minska?
Om så är fallet, kan man internt omfördela resurserna till andra områden som idag kanske skulle behöva det än mer.
Att rikspolischefen fick sparken...ja, det finns inkompetens över allt och gärna på höga poster.
Det gäller bara att finna den snabbt, så att man kan få bukt på den innan skadan blivit allt för stor.
Kanske behövs mer resurser till utbildningarna, så att poliserna skall förstå värdet av att klara upp mord snarare.. men det kan ju vara en attitydfråga.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang