Kustbevakarna: Tjejer slipper böter

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
16 november 2007 · 2 252 Inlägg

Phaetoon skrev:
Har kustbevakarna ens rätt att gå ombord och göra alkotest? Det är väl fortfarande bara polisen som får göra det, även till sjöss? Eller har reglerna ändrats? Var ju lite debatt om det för ett tag sen, men jag har noll koll nu.

har för mig att reglerna ändrades nån gång vid årsskiftet? att kustbevakarna får göra alkotest om dom misstänker att personen är påverkad...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
MarcusL #2573
16 november 2007 · 1 489 Inlägg

Phaetoon skrev:
Har kustbevakarna ens rätt att gå ombord och göra alkotest? Det är väl fortfarande bara polisen som får göra det, även till sjöss? Eller har reglerna ändrats? Var ju lite debatt om det för ett tag sen, men jag har noll koll nu.

Misstänker dom drog/akoholpåverkade personer så har dom rätt och utföra test och kontrollera båten smile

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter
Mtz
16 november 2007 · 118 Inlägg

MarcusL skrev:

Phaetoon skrev:
Har kustbevakarna ens rätt att gå ombord och göra alkotest? Det är väl fortfarande bara polisen som får göra det, även till sjöss? Eller har reglerna ändrats? Var ju lite debatt om det för ett tag sen, men jag har noll koll nu.

Misstänker dom drog/akoholpåverkade personer så har dom rätt och utföra test och kontrollera båten smile

Mvh

Japp och det har även setts på nått avsnitt då dom misstänker droger och tar med tops på ratten m,m

Senast redigerat av 242RR (16 november 2007)

ILarsaI
16 november 2007 · 326 Inlägg

MarcusL skrev:

Phaetoon skrev:
Har kustbevakarna ens rätt att gå ombord och göra alkotest? Det är väl fortfarande bara polisen som får göra det, även till sjöss? Eller har reglerna ändrats? Var ju lite debatt om det för ett tag sen, men jag har noll koll nu.

Misstänker dom drog/akoholpåverkade personer så har dom rätt och utföra test och kontrollera båten smile

Mvh

Nja, de får inte göra alkoholtest (än), det sköter polisen. De får inte ens stanna en båt för kontroll om styrfylla likt vanlig alkoholkontroll för bilister om inte misstanke finns.
Om en båt däremot går på grund, körs vingligt, inte har lanternor eller liknande har de rätt att visuellt kontrollera nykterheten, och ta personen iland för riktigt blåstest av polis.

Det är fortfarande 1.0 promille alkohol som gäller för grovt sjöfylleri, men man kan dömas för lägre promillehalt om inte båten framförs på ett säkert sätt.
I praktiken är det fritt fram att supa till sjöss så länge allt sköts snyggt utan incidenter.

Blida
16 november 2007 · 654 Inlägg

Helt fel!!
men samtidigt verklighet..Kankse inte så omfattande som det låter som enligt kustbevakarna.

Men det är väl bara att man skaffar sig en blond silicon bimbo..sätt henne bredvid dig och ut och gasa gärnet..Ojj polisen,stanna och byt plats..Polis mannen (oftast män) får bånge och ber er köra vidare lite lugnare..*ASG*
ungefär så det kan se ut skulle ja tro..polisen har ju lixom lika mycket sexdrift som alla andra vanliga=PP

CarpeDiem German Engineering
16 november 2007 · 9 083 Inlägg

fyfan va arg man blir! såklart att det är tjänstefel! det ska vara lika för alla, spela roll om man är kille eller tjej! men visst det förekommer särbehandling ganska ofta! jag tycker inte att man ska få komma undan! men om man är full så är det ofta såhär:

kille: fyllecell
tjej: skjuts hem

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
vitafaran
16 november 2007 · 142 Inlägg

Inlägg redigerat

§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.
John87 Stolt Volvoägare
16 november 2007 · 4 913 Inlägg

vitafaran skrev:
Editerat av moderator

Ge nåt till diskussionen eller ge fan i att skriva något sådant personangrepp.

Tycker för övrigt som många andra. Tjejer ska behandlas på samma sätt som killar när det gäller lagen.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
brelasten
16 november 2007 · 274 Inlägg

Inlägg redigerat pga regelbrott

§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

//Moderator

fyllo
snoddas
16 november 2007 · 1 142 Inlägg

Yonaz skrev:
Dra lärdom av det istället. Jag skickar alltid tjejen till bilprovningen, aldrig några problem.

Lårhöga stövlar och och litet kjoltyg = Blankt papper varje gång wink

När ja besiktade min förra bil(volvo 240-87) så fick ja 3 2or så flina dom nästan åt mig på besiktningen... men nu när ja kom in med min ford så leta dom verkligen fel på den men dom kunde ju inte hitta något så då blev dom som sura så när han hade sänkt ner bilen så sa ja att ja körde på en sten 3dar innan då tog det nästan 1 sek så var han där under och leta igen men kunde ju inte hitta något

Kirre
16 november 2007 · 2 122 Inlägg

men är inte lagen så att man får köra båt i fyllan eller är de nått jag hört? men händer de nått blir de inte nådigt!

Senast redigerat av Kirre (16 november 2007)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Saabturbogirl Saab tokig tjej
16 november 2007 · 43 Inlägg

Vet att det är fel med särbehandling m.m...
Kan faktiskt erkänna att jag själv sluppit 4 fortkörnings böter genom att flörta lite och spela "dum brud"hmm...
Jag vet att det är fel sad... Men vad gör man tongue...

Senast redigerat av Saabturbogirl (16 november 2007)

*Tk, Max, Sara & Sötnosen <3*
Saab 9-5 2,3 T Vector "Stg Design" (2002)
pUs Ûbersturmstekare
16 november 2007 · 534 Inlägg

Tjejer får lägre straff än män för samma förseelser. Så har det varit hur länge som helst, och kommer troligtvis aldrig ändras heller.

John87 Stolt Volvoägare
16 november 2007 · 4 913 Inlägg

pUs skrev:
Tjejer får lägre straff än män för samma förseelser. Så har det varit hur länge som helst, och kommer troligtvis aldrig ändras heller.

Som hon som idag (eller nyligen) slet av en okänd kille hans byxor och bet han ordentligt.. Ja.. Där..

Hon hade frågat om han ville ha oralsex, han hade sagt nej och hon hade bitit honom, rivit honom i ansiktet och skrikit grova ord.

Hon fick betala ungefär 10.000 i skadestånd för det och inget mer.

Vad skulle en kille fått om han gjort samma sak mot en tjej?
Inte hade han fått en mesig bot och ett "be om ursäkt" iaf.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
jensen__
17 november 2007 · 110 Inlägg

I dag finns det en promillegräns för grovt sjöfylleri, som går vid 1,0 promille alkohol i blodet. När det gäller sjöfylleri som inte är grovt, räcker det inte med att båtföraren är alkoholpåverkad, utan det måste bevisas att båtföraren är så påverkad av alkohol att han eller hon inte på ”ett betryggande sätt kan utföra sina uppgifter”.

bmx
22 november 2007 · 7 100 Inlägg

hehe såg ni kustbevakarna nu?
"både personen och dildon är i tryggt förvar" hahaha tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Henrik_G Gokartförare och Skidåkare
22 november 2007 · 227 Inlägg

hahah han var ju inte lite full big_smile

Opel Omega B 2.5 "Rescue-Opeln" (1997)
Nissan 200sx s13 "DDESIGN Drift Team" (1989)
bmx
22 november 2007 · 7 100 Inlägg

Henrik_G skrev:
hahah han var ju inte lite full big_smile

haha litegrann då tongue
men han simmade ju bra iaf lol

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Sushikocken Sleeper
22 november 2007 · 3 084 Inlägg

Såg också det avsinttet och tänkte vafan håller dem på med...  utanflyväst var dem också om jag inte minns fel

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Germax
22 november 2007 · 12 086 Inlägg

Va de programet de puffa för med den där killen som låg däckad bak i båten?
Asså, jag höll på o dö av garv!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang