Är julen överskattad?

mecamartin
19 november 2007 · 115 Inlägg

Julen är helt ok för min del, vi åker inte runt till alla släktingar o stressar, flänger och far utan bara träffas vi i familjen o äter/dricker gott, lite julklappar o så, sen på juldagen så blir det krogen.. helt ok jul!smile


sen det som är mindre roligt är att man jobbar det mesta av jul och nyårshelgen, men men vad gör man inte, haha!

klimpan
19 november 2007 · 2 600 Inlägg

i vår släkt så a vi altid mys pys härligt me jul smile men klart kan ju vara överskattat men det är ju vad man gör det till smile men inte i min släkt det är det som är så skönt alla är sig själva käka jul mat och snacka skit smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Luxury
19 november 2007 · 23 Inlägg

åh, tycker det är lite sorgligt att alla tycker julen är överskattad.neutral
jag har inte familj som jag firar med, och heller inga barn men jag
bara älskar julen! big_smilebig_smile
Börjar pynta med julpyntet redan då alla tar fram adventsljusstaken 1.december och julgranen ska se ut som en äkta Disney-gran smile
Massor med god julmat, älskar laga mat och spec julmat, och spetsad glögg, pepparkakor och tända ljus... synd bara man inte har nån att mysa under filten med *ler*

Jul på Liseberg får mig helt i julstämning!tongue
// Sara

Tazzeman
19 november 2007 · 427 Inlägg

Julen blir som vanligt ...Jag och hunden delar på ett paket köttbullar och ett paket prinskorv .....  God Jul ..

/ Tobbe
Aerodynamik ...
19 november 2007 · 7 120 Inlägg

Vilka tråkmånsar här inne

Julen är go  big_smile

Ena Colaberoende
19 november 2007 · 1 219 Inlägg

Det bästa med Julen är ju all mat samt att träffa släkten samt att se barnen öppna julklapparna.
Brukar alltid vara hos både min och tjejens familj och fira. Tyvärr så brukar tiderna krocka och i år så har tjejens mosters gubbe precis avlidit och ett av julfirandena kan vara bortblåst.
Men det bästa med julen är nog att se barnens ögon när dom öppnar julklapparna.
Jag har ju inga egna barn ännu men den jäser i tjejens mage just nu.

/Ena

spj MED[liten]LEM
19 november 2007 · 226 Inlägg

Tazzeman skrev:
Julen blir som vanligt ...Jag och hunden delar på ett paket köttbullar och ett paket prinskorv .....  God Jul ..

Hahaha! Klart bästa julfirandet hittills!

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!
Hunda
19 november 2007 · 147 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Vilka tråkmånsar här inne

Julen är go  big_smile

+1 big_smile

Edge EVOLUTION GARAGE
19 november 2007 · 1 837 Inlägg

Ja, julen har blivit överskattad, och ju äldre man blir och desto snabbare allt går, (tiden står ju som sagt inte still), desto mindre känner man för julen, iaf. jag. Kunde lika gärna vara påsk eller en vanlig dag på sommaren, som aldrig kom. Jag kan hoppa över julen och ta den nästa år istället. Julkänslan har försvunnit, finns iofs. en hel del orsaker och anledningar till detta. Men det är fortfarande trevligt att träffa släkten och äta god mat. Det har jag inget emot. Det var som nån sa längre upp. Det skulle man iofs. kunna göra vilken dag som helst på året, bara det att julen är tradition och då gör man så helt enkelt. tongue

Men som sagt, det är inställningen jag delar med många andra här och nu, vem vet om några år? tongue
Julen skall smyga på en, en bra start kan ju vara snö, och då menar jag vit fin snö och inget brunt salt slaskt eller regn och plusgrader som det brukar vara..

//Edge
Cizla Pfffft
20 november 2007 · 906 Inlägg

det var någon som nämnde att dom älskade jul på liseberg med mera, snö osv. det är för mig inte jul. det är december. med jul menar jag granen, paketen, shopping hysterin, släktingar, flôtig mat och falska leenden. Snö I love, och kylan (till viss del) göra en snögubbe med syskon barnen och åka pulka.. Men när det två siffriga talet närmar sig.. Det hediska numret som börjar på 2 och slutar på 4, då vill jag krypa ur skinnet.. Uuuhh...

Umadbro?
Hakan_J
20 november 2007 · 380 Inlägg

Ja fy fan för jul,va många år sen man såg fram i mot julen,blir ju inte bättre av att man har en sambo som börjar nynna julsånger i november smile å helst skulle vilja julpynta huset i usa-stil,hatar att köpa julklappar,inte för att ja ä snål då men avskyr att gå i affärer å tjejen godtar inte pengar i ett kuver smile nä ja brukar säga att julen är till för barn,å köpmännen smile

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 november 2007 · 1 300 Inlägg

I love julafton!!!!

Massa god mat med alla som man gillar bäst (även fast det kanske är 20 stycken) =P Men det är ju min släkt dem gillar man inte bara för att man måste tycka om dem utan man gör det ändå. Alla är skapligt lika till sättet och då kan det ju inte bli bättre? Äta mat snacka om allt mellan himmel och jord? smile

Och sedan Kalle Anka smile Så himla mysigt. man har inte tröttnat på det än smile

Sedan kommer tomten (som jag nu tyvärr vet vem det är, var mycket roligare när man inte visste det) men det är ju faktiskt mest för dem smås skull. Annars hade man ju kunnat dela ut alla julklappar ändå. Och det är inte lite julklappar heller. Alla säger jämt (spec min mamma och moster) att nu ska vi inte köpa så mycket julklappar och ändå så kommer alla med minst en sopsäck full med julklappar =P.


Och tiden innan självaste julafton, när man får lunka runt i alla julpyntade affärer i lugn och ro och köpa julklappar smile What a feeling smile.

Fattar inte vad all ska stressa som idioter och springa runt och köpa julklappar? Klart det blir ju så när alla känner att dem måste köpa något till någon som dem egentligen inte vill ge något till.


Christmas in my heart <3

Senast redigerat av BadGirl_854T5 (20 november 2007)

I do it my way
FugitivE BMW Power
20 november 2007 · 2 362 Inlägg

Överskattat och överskattat.. mja en viss del kanske..
Skönt att man bara "firar" jul med pappa och bror wink blir ganska lugnt då big_smile
Då får man typ presenterna inslängda i rummet på natten till julen sen ett snabbt God Jul så är det klart big_smile

Juste, vi har även en plastgran som åker upp i jämna mellanrum mellan jularna.. dock så tror jag den inte åker upp i år tongue

Det va då en helt annan sak när man va liten big_smile verkligen räknade ner från 1 Dec.. tog ju hundra år då big_smile

BMW, bogsering med wire :/
Mortalis VW-nörd?
20 november 2007 · 4 332 Inlägg

Julen e ju de bästa av allt. Ska försöka julpimpa bilen i år och få julstämning där också, i förra golfen klädee jag in hatthyllan med julklappspapper me tomtar å grejer på, massa glitter runt högtalarna och kanterna, ljusstake, lite grejer i backspegeln och julskivor på hög volym, tomtemössa på förstås, blir allt mkt trevligare i trafiken!
Jul is the shit big_smile

Bjork OEM <3
20 november 2007 · 6 957 Inlägg

postorder_probe skrev:
Finns säkerligen mer trådar om detta men jag är ganska nyfiken
Söker inte att reta upp någon
Men jag undrar bara om det är fler än jag som tycker att julen är överskattad
Gamla skrangliga släktingar, skrikiga ungar
Dyra presenter och folk som aldrig blir nöjda

Ska jobba i år, vad gör du?
//Cizla

Den är överskattad, men väldigt trevlig, julafton med mat, Kalle Anka å klappöppning
på kvällen,
Dom 2 efterföljande dagarna hälsar man på övriga släkten som man inte träffa på¨
julafton.

Presenter behöver inte vara dyra, men oftast blir dom de, ja köper de som folk vill ha,
då slipper man gnäll å tjat wink

När man var barn skrev man en km-lång lista, nu vet ja fan inte va ja vill ha tongue

Ne, julen få gärna komma, för ja e ledig i 11 dagar big_smile

Mvh

P.s God Jul, lite tidigt men va fan wink

Senast redigerat av Bjork (20 november 2007)

OEM <3
beemern .......
20 november 2007 · 2 655 Inlägg

så inni helvete. köper inte ett skit till nån denna jul och åker till norge å hälsar på farmor, palla köpa massa skit som ingen vill ha ändå. finns inge värre än julen, bara deprimerande...

golf88
20 november 2007 · 956 Inlägg

postorder_probe skrev:

loudness skrev:
japp jag ger inte mycke för julen iaf inte de här med julklappar de vill jag bara slippa annars är ju julmaten aldrig fel;)

haha är skit tråkig där tongue
äter lite potatis, köttbullar och tre prinskorvar sen är jag nöjd

ha jag äter oxå ungefär lika som sig

eldus veldus
Audi A6 (2017)
richardoo290 VOLVO for life..
20 november 2007 · 2 113 Inlägg

mussly skrev:
Jag håller med.
Man träffar släkten-dvs. alla träffas bara för att man alltid har gjort det-ingen vill egentligen vara där.
Alla försöker vara trevliga, typ:
"-Ja, och hur går det i skolan? mellanstadiet var det va?"
"-eh, nä gymnasiet"... själv då?"

Man äter all mat som man egentligen inte tycker om. Och man måste agera glad när man ska öppna paket för hela släkten - saker man itne vill ha, och som dom förmodligen letat upp i ren panik och i "måste-hitta-nått-att-köpa-nu"-syndromet.
"men det är ju för barnens skull"
... Ge dom lite presenter ändå eller lär dom att uppskatta livets tråkigheter som dom är.
Jag led lika mycket när jag var liten. Det enda man längtar efter är Kalle anka, och när man får åka hem och leka med alla julklappar!!!

Nä... kebabpizza på julafton bland folk jag tycker om! - Ja tack!

du tog orden ur min mun..  precis vad ja tänkte tongue

Scratch
20 november 2007 · 719 Inlägg

Tycker den kommersiella delen av julen är överskattad...

Idén för mig är att spendera tid me folk jag tycker om så som släkt och vänner.
Sen att sedan visa sina uppskattningar genom att ge någon något fint tycker ja är skit kul.
Är oxå kul att lista ut vad folk skulle uppskatta.

Jag har dock god relation till min släkt så tycker det är hur kul som helst dom få gånger om året som vi träffas och umgås.

Det är julen för mig umgås med personer jag gillar och visa att du uppskattar deras närvaro i ditt liv!

Sen hur du gör detta är upp till dig visa kör den "klassiska" julen me mat gran o presenter, andra på krogen me vänner bjuder på ett glas och gott humör.

live free, die young.
Tazzeman
20 november 2007 · 427 Inlägg

Ska slå på stort iår .... Har köpt Ljusstake till fönstret .... smile

/ Tobbe
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang