Nytt försök med en Garaget.org Roadtrip 2008 ???

tjarniz
20 november 2007 · 361 Inlägg

alltid så jekla söderut .. fan i norr  då  är ju här  bilkulturen lever hehehe

Holiace
20 november 2007 · 1 754 Inlägg

WeDo skrev:
till frågan om alla bilar ska vara stylade eller inte spelar mindre roll.... men om vi ska ha någon slags utställning så vore det ju kul med lite annorlunda bilar också.. men alla är såklart välkommna!

Ska utställningen bara föra för stylade bilar eller för bilar i bra skick och "orginalskick"?

Jag kan inget om allt.
tjarniz
20 november 2007 · 361 Inlägg

är vell bara att ha en utställning med kategorier så blir ingen bortglömnd..elr har jag helt jäääädra fel hehe ?big_smile

richardoo290 VOLVO for life..
20 november 2007 · 2 113 Inlägg

tjarniz skrev:
är vell bara att ha en utställning med kategorier så blir ingen bortglömnd..elr har jag helt jäääädra fel hehe ?big_smile

bra förslag, skulle vara roligt att se så mkt olika bilar som möjligt.. !

sen kan man ju alltid ordna lite roliga saker att göra i de olika städerna..  lite racing här... o lite skönhets-tävlingar där... lite bada här... osv..   för om man BARA sitter o kör i sin bil blire ju tråkigt tongue

Senast redigerat av richardoo290 (20 november 2007)

stellan_dahl svetsare
20 november 2007 · 329 Inlägg

nä man är ju inge social och lär känna varandra om man sitter och kör hela tiden:D
måste ju vara aktiviteter på vägen...

Celica 2.0 Gti -90
Volvo 740 16v Turbo "Driftbilen" (1988)
_Spawned_ Maskinförare
20 november 2007 · 1 163 Inlägg

Om det blir lite bättre upplägg på saken, så är jag lätt på.. då ska jag köra neröver.. kanske man kan ta det i samband med nån utställning eller träff, ha det som avslutning ?
Måste bara hinna bygga klart bilen tongue

Skulle ju va nice om nån hakade på från norr, så man slipper köra själv smile
Nån norrlänning som är på, då det mest troligt blir att dra E4:an ner. så det är ju bara haka på i nån stad smile

Senast redigerat av _Spawned_ (20 november 2007)

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Frosted
20 november 2007 · 1 878 Inlägg

ingen liten rutt dedär blir, bara jag hinner klar med bilen tills det. för de blir väl framåt semester tiderna tänker jag?

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
tjarniz
20 november 2007 · 361 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Om det blir lite bättre upplägg på saken, så är jag lätt på.. då ska jag köra neröver.. kanske man kan ta det i samband med nån utställning eller träff, ha det som avslutning ?
Måste bara hinna bygga klart bilen tongue

Skulle ju va nice om nån hakade på från norr, så man slipper köra själv smile
Nån norrlänning som är på, då det mest troligt blir att dra E4:an ner. så det är ju bara haka på i nån stad smile

jaa e från norr  bra många mil ovanför tongue
9mil ovanför sundsvall...

_Spawned_ Maskinförare
20 november 2007 · 1 163 Inlägg

hehe, det är ju söder ?! ;D Jag bor ca 4mil från Luleå smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
tjarniz
20 november 2007 · 361 Inlägg

haha ja tänkte att de va vi dalarna ooops!
aja  hänger vell på dej då hahaha *asg lol

_Spawned_ Maskinförare
20 november 2007 · 1 163 Inlägg

haha, härligt..
Och jag hör efter nu bland alla man känner, om fler är sugen.. Och jag har fått ganska stort intresse, ca 10st med mig bara ikväll som är sugen, från mina hemtrakter i NORR.. tongue

Senast redigerat av _Spawned_ (20 november 2007)

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Thorsholm Svartrök
21 november 2007 · 673 Inlägg

jag är definitivt med big_smile

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
Tinoz 10 sec före dig...
21 november 2007 · 540 Inlägg

hade kunnat ha en större bilträff som mål... tex.. kolla upp kanske man tar vallåkra eller något..

beemern .......
21 november 2007 · 2 655 Inlägg

jag är på, på va som helst bara ja hinner få bilen klar, hoppas den ska va klar innan sommarn men får väl se hmm big_smile...

alias_kladde
21 november 2007 ·

Det där med vallåkraträffen som slut lät som en rolig idé.

Man skulle ju kunna köra från Sundsvall - Stockholm - (Norrköping,Linköping) - Jönköping - Göteborg - Halmstad - Vallåkra

Det är ju sammalagt 7 stopp alltså en hel vecka. Undertiden skulle man kunna ha aktiviteter som tidigare har nämnts. Och de som inte vill börja i Sundsvall får väl sluta upp så skulle man kunna ha någon form av tidsplan så att folk vet när och var karavanen kommer.

Sen kolla lite med ansvariga kommuner angående någon form av cruising och sammankomst.

Jag ställer gärna upp.

_Spawned_ Maskinförare
21 november 2007 · 1 163 Inlägg

Från mig till jönköping är det ju bara ca 15timmar smile men då är det väl lika att man tar starten från luleå, en nordlig plats, så det finns möjlighet för dom som bor högre också kan ansluta, så kör vi ner till sundsvall ? smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Patric_87
21 november 2007 · 76 Inlägg

kan man inte stanna i varje stad...så dom som inte åker kan komma förbe?!

Holiace
21 november 2007 · 1 754 Inlägg

Patric_87 skrev:
kan man inte stanna i varje stad...så dom som inte åker kan komma förbe?!

Jodå, man måste ju ändå stanna och sova tongue

Jag kan inget om allt.
_Spawned_ Maskinförare
21 november 2007 · 1 163 Inlägg

Men om det är nån som känner sig sugen att "ta på sig ansvaret" att försöka styra upp det här ?
Då jag inte är så sugen att fara ner om det bara blir pannkaka av allt..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
tjarniz
21 november 2007 · 361 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Från mig till jönköping är det ju bara ca 15timmar smile men då är det väl lika att man tar starten från luleå, en nordlig plats, så det finns möjlighet för dom som bor högre också kan ansluta, så kör vi ner till sundsvall ? smile

Tycker man borde ta nått som är ganska i mitten... 
Mittsverige bannan i svall är ju en perfekt bana man skulle kunna ha en träff vid...

Varje onsdag i vanliga fall på sommaren är de utställningar och ljudtävlingar  och bankörning ..
Ritkigt fullsmockat varje ons  varför inte göra nån stor grej i samband med det.. att garaget är temat den onsdags träffen ..

man kan alltid prata med dom i ledningsen för onsdagsbus...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang