Nytt försök med en Garaget.org Roadtrip 2008 ???

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
21 november 2007 · 661 Inlägg

LÅter som en bra idé bara det finns konkreta planer så skulle jag kunna skriva upp mig, dock måste ngn plats för touren vara i närheten av skåne/halland så man kan haka på smile

Hoppas att någon kan ta tag i detta mer konkret, vi har ju lång tid på oss att tänka utt en rutt/samt vad man skulle kunna göra på turen, allt från att gå på liseberg till någon bilträff, eller köra ner i tyskland o köra carmageddon i 250+ på autobahn o se vem som blir last car standing, skjutvapen förbjudet (gäller ej armborst eller harpungevär)

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Germax
21 november 2007 · 12 086 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Haha, jadu.. själv kör man ju japs ;D så bränsleförbrukningen är ju helt härligt ;D

Jag kör oxå japs, o min bränsleförbrukning är inte härlig..

Jag är nog på nästa sommar! Då ska min pärla va klar.. hoppas jag.
Bor i Motala så de är relativt centralt.

Streckkoden
21 november 2007 · 2 655 Inlägg

Soppaförbrukningen är väl något man får ha i beräkningen när man åker japs?? Vi har ju grymt kul under tiden motorn suger i sej den dyra soppan.. smile

WeDo
21 november 2007 · 3 390 Inlägg

Nu verkar det redan bli det problemet jag var rädd för, innan vi ens har börjat planera, att alla vill att Touren ska gå där dom bor.... Jag förstår er ifs... men då anordnar väl varje del en egen tour.....

Norr kör en, "mitten" en och södra sverige kör en... Detta problemet kommer ju alltid vara.... Alla var ju inte direkt överlyckliga när Gatbilar.se startade sin tour från Karlskrona som nästan är Sveriges sydligaste punkt.... Men så är det tyvärr.....

det är ju inget som hindrar alla gorgare i norr att starta en tour dom med......

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Mullungen
21 november 2007 · 6 Inlägg

Hejsan , en polare och jag tycker det är en hel skön idé. Så vi kommer också vara på det. Men det verkar vara en bra "slinga" att köra. Inte massa E4:an etc då blir det bara långtråkigt. Men  hoppas ni kan hitta en sträcka alla "orkar" köra till start etc. Alltså man får ju offra sig lite smile

Tagg3N Konsult
21 november 2007 · 1 247 Inlägg

Riktigt kul idé, synd bara för avstånden att ansluta till roadtrippen.
Tycker det hade varit en bra idé att komma överens om att mötas någonstans i mitten. Verkar väl mest logiskt? Visst tjänar väl dom som bor i mitten på det men då behöver inte "sydbor" och "nordbor" bråka?

Själv har jag ingenting emot att åka långa sträckor iom att jag kör Malmö-Smedjebacken/Ludvika en del.
Kan nog få ett helt gäng glada gossar att följa med men vi bor i "skogen" så ingen av oss har väl vackra bilar wink

Tinoz 10 sec före dig...
21 november 2007 · 540 Inlägg

alias_kladde skrev:
Det där med vallåkraträffen som slut lät som en rolig idé.

Man skulle ju kunna köra från Sundsvall - Stockholm - (Norrköping,Linköping) - Jönköping - Göteborg - Halmstad - Vallåkra

Det är ju sammalagt 7 stopp alltså en hel vecka. Undertiden skulle man kunna ha aktiviteter som tidigare har nämnts. Och de som inte vill börja i Sundsvall får väl sluta upp så skulle man kunna ha någon form av tidsplan så att folk vet när och var karavanen kommer.

Sen kolla lite med ansvariga kommuner angående någon form av cruising och sammankomst.

Jag ställer gärna upp.

tycker jag låter som en bra ide! om det inte händer något åt det hållet man ska kan man alltid hitta på något själva eller så bara hoppar man att göra något den dagen.. man kan inte göra saker alla dagar... men planera in ett par bilträffar cruisingar.. och sen kan man ta träffen i mitten av sverige.. lika långt för alla!

M.

_Spawned_ Maskinförare
21 november 2007 · 1 163 Inlägg

Det är ju ifs ingen dum idee, att alla ses nånstans i mitten av vårat avlånga land, då blir det väl mer rättvist när det gäller transport sträckor osv. ?

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
richardoo290 VOLVO for life..
21 november 2007 · 2 113 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Det är ju ifs ingen dum idee, att alla ses nånstans i mitten av vårat avlånga land, då blir det väl mer rättvist när det gäller transport sträckor osv. ?

haha bara för att du bor i mitten eller? wink

WeDo
21 november 2007 · 3 390 Inlägg

Men om man skulle göra så att några i norr samordnade en karavan till sthlm, samma med dom i söder så kan ju touren starta i gbg och hämta upp folk längs e20 sen träffas alla på en gemensam plats efter överenskomelse i sthlm och sedan fortsätter ner till halmstad via norrköping/jönköping ???

kanske..... ? tongue

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
_Spawned_ Maskinförare
21 november 2007 · 1 163 Inlägg

richardoo290 skrev:

_Spawned_ skrev:
Det är ju ifs ingen dum idee, att alla ses nånstans i mitten av vårat avlånga land, då blir det väl mer rättvist när det gäller transport sträckor osv. ?

haha bara för att du bor i mitten eller? wink

Hur är det med din geografi ?!
Jag bor 4mil från luleå.. om du nu anser det vara mitten av landet så okej tongue

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Lady_Milla Alecci's fästmö
21 november 2007 · 708 Inlägg

funderade med på nått med roadtrip i sommar faktist så kanske jag e intresserad:)

jag tar renån vill inte slita på celican tongue

hahaha nä fy va hemskt lol

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
_Spawned_ Maskinförare
21 november 2007 · 1 163 Inlägg

Klart du ska köra celican, annars blir jag ju typ ensam toyota förare :S

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
bmw525tds
21 november 2007 · 240 Inlägg

Performance_ skrev:
ursäkta om ja avbryter tråden lite, men ja undrar om nån vet om det blir någon  garaget.org träff i karlstad i sommar?

klart det  bli en träff till sommaren i karlstad. det  är även planer på en  vinter träff med isbana och grejjer. bara det  fryser på

ja jag och topcat är väll ungefär lika slöa:)
bmw525tds
21 november 2007 · 240 Inlägg

jag  är på denna grejjen iaf. men vill hellst ha köpt mej en  amerikanare då. efter som jag  sparar så mycke pengar på att åka diesel:) nej skämt åt sido. men varör inte slå ihop detta på ngt vänster så att vi först cruisar runt i sverige och sen drar över till tyskland? för dom som nu vill över. som sagt hemskt sugen på detta. för om halmstad är slutet kan ju dom som vill till tyskland utgå därifrån och neråt? jag  är iallafall lätt på detta vad som än händer!

ja jag och topcat är väll ungefär lika slöa:)
Team-Adolfsson Gödseldräng
21 november 2007 · 4 529 Inlägg

mycket tjat om norr ovh söder men va fan vi kör sverige runt ? yikes

D_Jag
22 november 2007 · 77 Inlägg

Tycker faktiskt att vi skulle mötas upp någonstans och åka samlad trupp till Gatebil.. Har varit där en gång men det regnade mest. men vi bodde (som tur var) på reservcampingen. en halkbana. halkbana+ vatten= halt som satan... en svenskreggad skyline slirade runt ett tag. det är en riktig bilträff. bankörning, utställning och flickor...

borde väl kunna få en plats för Garaget.org där.
bara ett förslag. kan man umgås utanför bilen och dom som vill köra bana kan det. brukar va en helvetes fest på natten=)

Dont take life to serious, You never get out of it alive
Markolainen
22 november 2007 ·

Låter som en bra ide, ska själv på en roadtrip med flickvännen + några kompisar i brorsans Alhambra i slutet av Juli. Skulle nu Gorgs trip bli då så kommer vi hänga på en bit.

cocos Nobodys wife
22 november 2007 · 250 Inlägg

Vafan, nu e det massa ideer på gång...hur ska vi kunna enas om detta nu?  big_smile  jag tycker att träffas i mitten låter fortfarande som den bästa idén....?

cocos is the shit!!!
Audi A3 "Carbon" (1997)
BERNI
22 november 2007 · 252 Inlägg

Streckkoden skrev:
Soppaförbrukningen är väl något man får ha i beräkningen när man åker japs?? Vi har ju grymt kul under tiden motorn suger i sej den dyra soppan.. smile

haha, ska vi åka på denna tillsammans från Uppsala då?
så kör vi som vi gjorde när vi skulle in till sthlm sist.... då kommer det att bli en billig resa, eller inte.. (även tyska bilar kan dricka lite soppa wink
men roligt kommer det att vara!!!

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang