Jävligt irriterande o idiotiskt trafikfarligt! (halvljus+dimljus)

Peranton
5 april 2008 · 116 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

volvo_245 skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Ja men så är de och de är bara o ge fan i att köra så!!! Kommer alltid tända extraljusen på dom idioterna!!!!

så du tänker ändå tända helljuset även om dim ljuset står rakt ner i backen eller om man är seriös och sätter i en 5w lampa som fan inte änns kan blända dig om du står och tittar in i dimljuset???

Ja de tänker jag göra! Ett dimljus är ett dimljus....! Och snyggt är de fan inte

haha då måste du ju även blända dom som kör med 5w parkeringsljus i extraljusen, för de måste ju vara lika bländande..

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd=)
BMW 320d (1999)
Gulmun * Klåpare
5 april 2008 · 1 718 Inlägg

Dimljus / varselljus är lagligt, men inget får under någon omständighet kombineras med halvljus. Sån är lagen, det spelar ingen roll vilka argument ni kommer med för att få åka med dimljus och halvljus. Ni kan kalla oss vad ni vill som bländar er, vi gör ett snedtramp mot er för att ni gör det mot oss.

Kalla mig gärna barnslig för det, jag skiter i vad du tycker. Saken är den att om du tänder dina dimljus med halvljusen tända så skiter du i vad jag tycker, även om jag har lagen på min sida...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Fill333
5 april 2008 · 16 Inlägg

skitsamma va man har för lampor på...men om ens lampor står högt som fan så e de bara o blinka till och hoppas på att personen ställer ner dom tongue

NJ_
5 april 2008 · 2 118 Inlägg

Gulmun skrev:
Dimljus / varselljus är lagligt, men inget får under någon omständighet kombineras med halvljus. Sån är lagen, det spelar ingen roll vilka argument ni kommer med för att få åka med dimljus och halvljus. Ni kan kalla oss vad ni vill som bländar er, vi gör ett snedtramp mot er för att ni gör det mot oss.

Kalla mig gärna barnslig för det, jag skiter i vad du tycker. Saken är den att om du tänder dina dimljus med halvljusen tända så skiter du i vad jag tycker, även om jag har lagen på min sida...

då tänder vi också helljusen/extraljusen och vips så vart det helt plötsligt lagligt.. smile

D.i.l.l.i.g.a.f
alminjo SLK
5 april 2008 · 610 Inlägg

Era mesar sluta klaga över dimljus finns så mkt mer o klaga över men då håller ni käft !!!

Kör med dimljus på istället

CIA_SWE Automationselektriker
5 april 2008 · 213 Inlägg

måste bara säga till alla som säger dom blir bländade av dom som har dimmljus + halvljus, jag har då aldrig blivit bländad av det, kör mkt på nätterna då det är kolsvart ute, å möter massvis med bilar som kör med det, inte bryr ja mig det minsta om dom har så inte.

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)
Gulmun * Klåpare
5 april 2008 · 1 718 Inlägg

NJ_ skrev:

Gulmun skrev:
Dimljus / varselljus är lagligt, men inget får under någon omständighet kombineras med halvljus. Sån är lagen, det spelar ingen roll vilka argument ni kommer med för att få åka med dimljus och halvljus. Ni kan kalla oss vad ni vill som bländar er, vi gör ett snedtramp mot er för att ni gör det mot oss.

Kalla mig gärna barnslig för det, jag skiter i vad du tycker. Saken är den att om du tänder dina dimljus med halvljusen tända så skiter du i vad jag tycker, även om jag har lagen på min sida...

då tänder vi också helljusen/extraljusen och vips så vart det helt plötsligt lagligt.. smile

Ja, det är väldigt få som inte gör så... Tänk om vi kunde få slänga dendär förbannade lagboken och göra som vi ville allihopp. Mer anarki åt folket... roll

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Germax
5 april 2008 · 12 086 Inlägg

Jävla gnäll.. bländar dimljusen har man för fet kärring i baksätet!

Och anledningen att de möljigen skulle blända mer än halvljus är för att gnällspikar som sympatiserar med den här tråden stirrar in i den mötandes ljus för att konstatera att han har dimljusen på, ni hör ju själv hur dumt de låter!

Senast redigerat av JapMax (5 april 2008)

NJ_
5 april 2008 · 2 118 Inlägg

JapMax skrev:
Jävla gnäll.. bländar dimljusen har man för fet kärring i baksätet!

HAHAHAHA lol

D.i.l.l.i.g.a.f
Gulmun * Klåpare
5 april 2008 · 1 718 Inlägg

JapMax skrev:
Jävla gnäll.. bländar dimljusen har man för fet kärring i baksätet!

Och anledningen att de möljigen skulle blända mer än halvljus är för att gnällspikar som sympatiserar med den här tråden stirrar in i den mötandes ljus för att konstatera att han har dimljusen på, ni hör ju själv hur dumt de låter!

Mmm, ok. Kan alla ni med feta kärringar stänga av dimljuset tack, det är lite störande...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Psychotic Brum säger bilen.
5 april 2008 · 394 Inlägg

Om det nu är så grymt bländande och jobbigt att möta nån som har dimljusen på så varför inte ge igen med samma.. Slå på era egan dimljus och grilla dom jä**arna.. Se dom lida!!  Nä det blir de inte många som gör.. Undra varför.. *störst dimljus när han dör vinner!!*

Senast redigerat av Psychotic (5 april 2008)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
Gulmun * Klåpare
5 april 2008 · 1 718 Inlägg

För att min feta kärring sitter fram? roll

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Wezzli Sidledesförare
5 april 2008 · 268 Inlägg

Ja, det borde vara obligatorisk pannollning på alla som kör med dimljusen på så och samma borde gälla för folk som inte vet hur man bländar av.

Man vet aldrig, före man vet
diamond_ Diamond
5 april 2008 · 540 Inlägg

orka bry sig....

I'm Rick James Bitch!
Piraten
5 april 2008 · 166 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

volvo_245 skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Ja men så är de och de är bara o ge fan i att köra så!!! Kommer alltid tända extraljusen på dom idioterna!!!!

så du tänker ändå tända helljuset även om dim ljuset står rakt ner i backen eller om man är seriös och sätter i en 5w lampa som fan inte änns kan blända dig om du står och tittar in i dimljuset???

Ja de tänker jag göra! Ett dimljus är ett dimljus....! Och snyggt är de fan inte

Golfarn du är ju bara för skön. Låter ju som din värld står och faller med detta.
Aja jag fick ligga på hålet i går, skönt som fan sen åkte jag med bilen och tände halvljus och dimljus och tänkte HOPPAS jag stöter på golfarn så han får slå på sitt helljus och må bra, för jag mår ju som sagt jävligt bra ändå. BJUDER PÅ DEN KOMPIS wink

Simma lugnt

MrKerm Avstängd
7 april 2008 · 1 557 Inlägg

Jag vet vad lagen säger om dimljus med halv ljus o hej o hå mendet kanske finns någon annan som vet vad lagen säger när man kör med helljus på för o leka polis??? E jädrigt nyfiken på detta....
Jag personligen tror det är högre böter på att köra med helljus än med dimljus....

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
Hakansson
7 april 2008 · 1 Inlägg

Psychotic skrev:
Om det nu är så grymt bländande och jobbigt att möta nån som har dimljusen på så varför inte ge igen med samma.. Slå på era egan dimljus och grilla dom jä**arna.. Se dom lida!!  Nä det blir de inte många som gör.. Undra varför.. *störst dimljus när han dör vinner!!*

Helt klart bästa inlägget.

NxV ElectroRaggare
7 april 2008 · 883 Inlägg

jisses, vilken diskution smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Goffen Administratör
7 april 2008 · 2 975 Inlägg

Det va roligt men jag tror vi bryter här. Tråden tillför inget mer ändå.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang