Projekt: Androids Opel Calibra, Status: Har en fråga ang. slipning av panelerna! =)

Android
28 december 2007 · 892 Inlägg

God jul i efterskott, och Gott nytt år i förskott! smile

Fattig som man är, och så här i juletider, så har man inte hunnit/orkat/haft råd med så mycket. Jag har iof börjat det "lilla" projektet med att klä om inredningen. Det kommer bli konstläder på alla paneler, och tills vidare stolsöverdrag. Färgerna håller jag för mig själv tills det är klart. roll
Kommer nog inte att få klart det förän senare i vår, då det förhoppningsvis blir mer pengar över. Konstläder är DYRT!

Men svårt att hålla sig i från så nu har jag efter mycket lirkande lyckats få loss alla paneler och är i full färd med att slita av det gamla tygerna från panelerna. Herrejävlar vad Opel verkar ha skumma prioriteringar med panelerna! Bakre högtalargaller sitter med några små "klämbrickor" (i brist på bättre ord), och själva panelen är av spånskiva. Klämbrickorna sitter som saten, och de sitter på diverse ställen. Till och med handskfacket sitter med de förbannade brickorna, fastän det annars sitter med 2 stora skruvar i dörr plåten! Så plastbitarna sitter ordentligt fast kan jag lova. Har gått åt en hel del slitande och svordomar för att få bort dem. Har en panel av 4 kvar nu...

Ang. spånskivan så jag tror jag lyckats knäcka och bryta i varenda panel i min kamp att få ur dem ur bilen. Blir väl att fixa ihop så gott det går med gaffa och PL400. lol


Annars så ska jag troligtvis försöka ta mig till Micro imorrn. Surt att inte ha bil nu på vintern, så det blir att krångla med bussar. mad
Ska inhandla lite spraylack och lite vinyl spraylack till innertaket. Har kommit på ett annat utseende på ljuset i mätarhuset med så ska försöka komma på något sätt att bygga om det på.

Mycket text och lite bilder. Får bli ändring på detta! smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
_Spawned_ Maskinförare
28 december 2007 · 1 163 Inlägg

Hahahaha, Gaffa är ju lätt lösningen till alla problem ;D

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Android
30 december 2007 · 892 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Hahahaha, Gaffa är ju lätt lösningen till alla problem ;D

Visst är det! smile
Nåja, vet inte vilka alternativ man har med spånskiva...ska väl testa att smeta ut lite PL400 på alla sprickor och brytningar, få se om det håller...

FRÅGA:
Hur gör jag bäst iordning panelerna? Jag har slitit av allt gammalt tyg men nu sitter det lite lim kvar. Jag läste nånstans att man får bäst resultat om man slipar bort allt gammalt lim, men herregud, det har ju sjunkit in i spånskivan, så jag kommer ju få slipa ihjäl mig om det ska bort! Så nu undrar jag om det räcker med att liksom bara slipa som hastigast, rugga upp ytan och få bort de värsta ojämnheter, ca 10 min per panel? Jag ska ju inte lacka dem utan det blir ju ny klädsel och lim osv. Det borde väl inte spela nån roll? roll

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
12 januari 2009 · 2 258 Inlägg

Inga svar här? Vad har hänt med bilen sedan tråden dog?

Kram / Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
CarpeDiem German Engineering
25 januari 2009 · 9 082 Inlägg

Hur går det med projektet då, Android?

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
turbojeppe
30 oktober 2009 · 178 Inlägg

najs med calibra, men jag köper då aldrig en igen tongue

Race_Chick Snäll liten biltjej
31 oktober 2009 · 880 Inlägg

din bil ser inte så tråkig ut den heller tongue keep up the good work wink

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang