Hjälp, vad skulle du gjort? (Tjej som röker på)

Doni
29 november 2007 · 36 Inlägg

iTact skrev:
Dumpa henne..!! vem fan vill va med en pundare.. vad är det för jävla snack om att det inte är värre än alkohol? vilken vuxen som helst får gå och köpa alkohol men man får inte köpa majja..  måste ju finnas en anledning..

näe ush så avtändande med pundare..

Vad hade du haft för argument om du hade bott i Holland?

MissMarilyn
29 november 2007 ·

Hej vännen....,


Förstår ditt problem!! Det jag skriver nu är baserat på egna erfarenheter, alldeles förmycket tyvärr. Jag tycker nog inte att man ska hoppa över bron med att tänka så långt in i framtiden, att hon skulle bli en drogmissbrukande mamma till dina barn. Om det är så att hon röker någon gång i halvåret för att det är en mysig grej så kanske det inte är hela världen.

Cannabis är för dom flesta brukare en stimulerande drog för stunden. Det är väldigt vanligt att 'vanligt' folk tar en joppe på en efterfest eller dyl. utan att för den sakens skull vara drogmissbrukare eller 'pundare' som folk gärna vill kalla dom. Ruset i sig är betydligt mildare än en fylla.

Om det är så att du kan tänka dig leva med tanken av att hon gör det någongång ibland under ordnade former och med folk hon känner väl så kan det fungera. Du måste prata me henne om vart du står i sammanhanget, din inställning till droger. Tycker du att det är jättejobbigt att se någon som rökt så säg att du inte vill umgås med henne den kvällen hon gör det.

Är det så att du absolut inte vill vara tillsammans med någon som gör det så tycker jag att du ska säga det till henne så ska du se att hon står nog gärna över dom där få gångerna för din skull!!!!


LYCKA TILL

DasAuto
3 december 2007 · 2 751 Inlägg

ja hade iaf hellre velat ha en tjej som röker på nån gång än en som röcker ett packe malboro light varje dag....

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
TTTTT
3 december 2007 · 945 Inlägg

hon har gjort ett val. Sen är det väl upp till dig att digga läget på d eller baila ut. Hon gjorde d ju innan ni träffats.
Om hon ska sluta så är det beslutet hennes att fata.hon kommer aldrig att göra det för att du vill att hon ska göra iaf.
Tänk på vad du vill och inte på vad hon ska eller inte.

blinka blått om du vill rejsa!
Rushman Evolution Garage
3 december 2007 · 1 299 Inlägg

Vad var och en tycker om droger är egentligen ovesäntligt, alla har olika syn på saker å ting (som jag skriver i nästan vartenda inlägg ^^) men sant!

Vissa saker gillar man inte, å jag tycker att om hon gillar dig så kan hon ge fan i det.
Man ska inte tvinga någon alla har sin frihet. Å du har friheten att gå precis när du vill. Påminn henne om det wink

Sky´s the limit...
Lady_Milla Alecci's fästmö
3 december 2007 · 708 Inlägg

pzymon skrev:
lyssna på dig själv, det är du som måste leva med henne... är det seriöst???
när ni sen i framtiden får ett barn, vill du att ditt barns mamma ska röka på???
Gick kanske lite till överdrift, men i det långa loppet är det ju ändå så det ser ut.....
jag blir iaf inte ihop med någon bara för att...... Tanken är väl alltid att hitta någon för livet, eller????

håller med

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
D_MAN ?
3 december 2007 · 1 038 Inlägg

Fyb skrev:
Frågan till er nu är, hur hade ni gjort i samma situation?

Pass that shit over here lol

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
TTTTT
3 december 2007 · 945 Inlägg

Evo-Danne skrev:

Fyb skrev:
Frågan till er nu är, hur hade ni gjort i samma situation?

Pass that shit over here lol

hahaha.....yeahh!!!

men allvarligt...va fan spelar ingen roll vad nån här inne skulle ha gjort. Inse!
Det är ett beslut som du måste fatta. Du kan ju fan inte ba lämna din brud för att en helt främande snolle i nåt jävla forum säger till dig att göra d.
Låter ju helt mangas om du frågar mig.
Om du inte pallar ta ett eget beslut på vad du ska göra just nu....så va fan då...chilla lite, vänta å se. Det kanske löser sig av sig själv till slut.

blinka blått om du vill rejsa!
kalle_fiat bäst
3 december 2007 · 319 Inlägg

man blir ju mörk rädd när man läser många av era inlägg! missbrukare kostar bara samhället massa pengar! brukar blir lätt missbruk! och det är la ofta såna som gör tex inbrott i era bilar och hem!

till killen som ville ha svar! jag hade dumpat tjejej skulle aldrig kunna va tillsamans med någon som höll på med missbruk! även om det är en jätte gullig tjej så kommer hon snart sitta på klink! men det är ditt väl hoppas du tar rätt beslut! kan va en bra tjej ändå!

BMW-328I
3 december 2007 ·

Alla e olika, själv skulle jag aldrig acceptera att min brud röker på (inte ens vanliga cigg heller) Det hade jag talat om innan det hunnit bli riktigt seriöst så hon kan göra valet att sluta eller inte.

Ponuts
3 december 2007 · 220 Inlägg

kalle_fiat skrev:
man blir ju mörk rädd när man läser många av era inlägg! missbrukare kostar bara samhället massa pengar! brukar blir lätt missbruk! och det är la ofta såna som gör tex inbrott i era bilar och hem!

till killen som ville ha svar! jag hade dumpat tjejej skulle aldrig kunna va tillsamans med någon som höll på med missbruk! även om det är en jätte gullig tjej så kommer hon snart sitta på klink! men det är ditt väl hoppas du tar rätt beslut! kan va en bra tjej ändå!

Begåvat.

D_MAN ?
3 december 2007 · 1 038 Inlägg

kalle_fiat skrev:
man blir ju mörk rädd när man läser många av era inlägg! missbrukare kostar bara samhället massa pengar! brukar blir lätt missbruk! och det är la ofta såna som gör tex inbrott i era bilar och hem!

När ska "ni" lära er att allt är farligt om man missbrukar vare sig de är maja,alkhol,spel eller mat och när det väl gått så långt så kostar alla samhället massor....

Sen jämföra att den som poffar på ibland är pundare är som att jämföra att den som tar en öl ibland är alkohlist roll

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
kalle_fiat bäst
3 december 2007 · 319 Inlägg

Evo-Danne skrev:

kalle_fiat skrev:
man blir ju mörk rädd när man läser många av era inlägg! missbrukare kostar bara samhället massa pengar! brukar blir lätt missbruk! och det är la ofta såna som gör tex inbrott i era bilar och hem!

När ska "ni" lära er att allt är farligt om man missbrukar vare sig de är maja,alkhol,spel eller mat och när det väl gått så långt så kostar alla samhället massor....

Sen jämföra att den som poffar på ibland är pundare är som att jämföra att den som tar en öl ibland är alkohlist roll

det är ju fler som får ska vård procentuelt sett som håller på me narktotika som får söka vård än tex alkohol! denna tråden startades inte för att vi skulle diskutera de! så starta gärna en ny om ni vill diskutera de!

FireTraXX DFFL
3 december 2007 · 9 020 Inlägg

kalle_fiat skrev:

Evo-Danne skrev:

kalle_fiat skrev:
man blir ju mörk rädd när man läser många av era inlägg! missbrukare kostar bara samhället massa pengar! brukar blir lätt missbruk! och det är la ofta såna som gör tex inbrott i era bilar och hem!

När ska "ni" lära er att allt är farligt om man missbrukar vare sig de är maja,alkhol,spel eller mat och när det väl gått så långt så kostar alla samhället massor....

Sen jämföra att den som poffar på ibland är pundare är som att jämföra att den som tar en öl ibland är alkohlist roll

det är ju fler som får ska vård procentuelt sett som håller på me narktotika som får söka vård än tex alkohol! denna tråden startades inte för att vi skulle diskutera de! så starta gärna en ny om ni vill diskutera de!

Visa gärna upp statistik eller någon annan fakta på att det är fler som får söka vård för cannabismissbruk än alkoholmissbruk.

För det du skrev kan jag nästan garantera att du hittade på.

EDIT:
Dock så skrev du narkotika, men Evo-Danne och resten av tråden pratar om Cannabis.

Senast redigerat av FireTraXX (3 december 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Robban18
4 december 2007 · 11 Inlägg

hmm, mkt osakligt i denna debatten, själv skulle jag nog inte gilla denna situasjonen du har hamnat i..
vist vill folk röka på en gång så får dom gjärna göra det för mig, men själv så vill jag inte ha ett skit å göra med "skiten"..
men lysna til dig själv, ingen her kan säja vad du ska göra o inte göra..

men hur som helst, Lykka till mannen!

MVH//Robin

_Wallis_
4 december 2007 · 4 506 Inlägg

1: Kolla jojjon hoss snoppdoktorn, Droger kan ge sjukdommar.
2: För sök att få henne å sluta oavsett du tänker bli ihop med henne eller ej.
Rökning är insteget till tyngre grejer.

3: Om hon säger att hon har slutat, och du blir ihop med henne, Gör det då väldigt klart att det aldrig får hända igen, Då är det slut. Få henne att ta pisseprov med gämmna mellanrum för att veta. Pundare är inte något folka att lita på.


Hårt kanske, Men så tycker jag. Och jag har erfarenhet av pundare här jag bor. Finns gott om sådana idioter här.

Kan du andas kan du dö.
_Wallis_
4 december 2007 · 4 506 Inlägg

Blir fan schokad när jag läser om alla idioter här som sitter och kastar ur sig det ena och det andra om droger och försöker låta tuffa, Hur fan kan man sitta å säga att Alchål är sämmre, Visst är det inte bra det är inte det jag menar. Men att komma med en massa inlärda dåliga jäkla bortförklarningar, Som att det är Smärtstillande och prestations höjande?

Är det inte bättre att träna mer isådana fall, Och härda sin smärtgränns på naturlig väg?

Ni är ju fan helt tomma i skallen, Det märks tydligt när en Pundare skriver.
En som sa att Kokain och Heroin är ochså trevliga droger. Men det krävs en man för att kunna hantera det?
En riktig man är såpas klar i huvudet att han inte rör droger! bara en liten upplysning.
En riktig man behöver inte heller ta några droger..

Stora bokstäver, balla fraser, många utropstecken, Ja ni har era sätt att försöka få er att se bra ut. Men förhoppningsvis så vaknar ni upp en dag innan det är försent och tar tag i livet!
För med eran inställning så kommer man inte så långt.

Jag har stor erfarenhet av droger och pundare här jag bor. Jag skulle aldrig sjunka så lågt att jag rör skiten själv. Men jag har en kompis som jag personligen har räddat livet på två gånger för att han tagigt gobbe, Jävlar va ballt dö, Det är nog han som inte kan hantera Gobbe, han är nog ingen man eller vad säger ni? Smarthuvuden!

Senast redigerat av _Wallis_ (4 december 2007)

Kan du andas kan du dö.
Nattugglan Idiot..
4 december 2007 · 285 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Blir fan schokad när jag läser om alla idioter här som sitter och kastar ur sig det ena och det andra om droger och försöker låta tuffa, Hur fan kan man sitta å säga att Alchål är sämmre, Visst är det inte bra det är inte det jag menar. Men att komma med en massa inlärda dåliga jäkla bortförklarningar, Som att det är Smärtstillande och prestations höjande?

Är det inte bättre att träna mer isådana fall, Och härda sin smärtgränns på naturlig väg?

Ni är ju fan helt tomma i skallen, Det märks tydligt när en Pundare skriver.
En som sa att Kokain och Heroin är ochså trevliga droger. Men det krävs en man för att kunna hantera det?
En riktig man är såpas klar i huvudet att han inte rör droger! bara en liten upplysning.
En riktig man behöver inte heller ta några droger..

Stora bokstäver, balla fraser, många utropstecken, Ja ni har era sätt att försöka få er att se bra ut. Men förhoppningsvis så vaknar ni upp en dag innan det är försent och tar tag i livet!
För med eran inställning så kommer man inte så långt.

Jag har stor erfarenhet av droger och pundare här jag bor. Jag skulle aldrig sjunka så lågt att jag rör skiten själv. Men jag har en kompis som jag personligen har räddat livet på två gånger för att han tagigt gobbe, Jävlar va ballt dö, Det är nog han som inte kan hantera Gobbe, han är nog ingen man eller vad säger ni? Smarthuvuden!

Låta tuffa?..
du verkar ha rätt dålig koll på när det gäller cannabis..
Btw,vem skrev att heroin och kokain var trevligt?.

Sen var det i usa som man fick röka cannabis om man hade ledproblem pågrund av att det ska lindra det.

_Wallis_
4 december 2007 · 4 506 Inlägg

Har bra koll på skiten, Och tänker inte argumentera om det.
Vem som skrev det får du kolla själv. Snoka runt på sidorna så hittar du.
USA är USA. Och det är väll inte i alla stater.

Kan du andas kan du dö.
fluppidupp ...
4 december 2007 · 757 Inlägg

dumpa skiten. när hela världen försöker bli av med droger så ska vissa hålla på och fortsätta med det iaf. hon kan till och med bli totalpundare. och när hon ska sluta kommer misständningar och skit. vi håller på och försöker få syrran ur skiten nu och hon är bara 15. och det där snacket om att det skulle vara mindre farligt än alcohol stämmer ju inte. det bryter ner andra ämnen i hjärnan som håller sig kvar. iof dricker jag knappt heller men fan. droger fy fan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang