Idiot har backat på min kofångare bak, fått tag på skyldige, läs sista sidan.

LIVINL0UD
28 november 2007 · 1 582 Inlägg

Tjena.

Ursäkta om ni tycker att jag är jobbig för att jag startar upp så många trådar. Men dom senaste dagarna har jag haft max otur när det gäller bilar, vilket är jävligt tråkigt då jag verkligen har behov av bil dagligen.

I allafall nu till det nya problemet, jag kom ut i morse och jag märkte inge fel på bakre kofångaren tills min morbror frågar om jag har krockat? Går bak och kollar vad han menar så ser jag att en idiot har kört in i min kofångare så den har gått sönder.

Jag vet vem den idioten är som har kört på min bil då det var hans bilsfärg på min kofångare. Sen så har han även parkering bakom mig, så när han backade så tittade han säkert dåligt och körde på min bil, det som gör mig förbannad är att han inte har skrivit någon lapp eller något. Jag vet vart han bor så jag ska gå till han så fort jag ser att han kommit hem från jobbet eller varr han nu åkte i morse.

Det jag undrar är vad ska jag göra om han vägrar erkänna att det var han som körde på, jag kan ju inte direkt bevisa att de var han om han inte har några märken på sin bakre kofångare, har i allafall hans bilfärg på min kofångare som jag tagit kort. Erkänner han inte så funderar jag själv att göra något dumt, jag vet att de är idiotiskt, men att de finns sådanna människor stör mig.

Skulle han inte erkänna så kommer ju detta kalaset kosta mig x antal tusen då jag behöver ny kofångare samt någon som lackar den och sätter på.

Snälla säg mig vad jag ska göra hmm

Mvh Pappi

Senast redigerat av Pappi (28 november 2007)

LIVINL0UD
28 november 2007 · 1 582 Inlägg

WildThing skrev:
tja... erkänner han inte finns det ingenting du kan göra, ord står mot ord...

Jo jag vet det är de som gör mig förbannad och hämndbenägen.

MrTobias
28 november 2007 · 1 297 Inlägg

om du inte märkte något fel på din bakre stödfångare tills någon sa de åt dig så kan ju knappast skadan vara så stor. Behöver du ha en ny och nylackad stötdämpare på en Clio från 92 som du uppenbart hatar om man läser de andra trådarna? Knappast smile Fixa den så bra du kan.

Detta är om du inte får tag i killen som gjort det. Det kommer finnas märken på hans bil om han gjort det. Fota det och snacka sen me killen. Vägrar han erkänna så är det bara för dig att ringa polisen, eller be din morbror göra det. Smitning är ett allvarligt brott i sverige, var och tittade på en rättegång när jag gick i högstadiet som var just en smitning.

LIVINL0UD
28 november 2007 · 1 582 Inlägg

MrTobias skrev:
om du inte märkte något fel på din bakre stödfångare tills någon sa de åt dig så kan ju knappast skadan vara så stor. Behöver du ha en ny och nylackad stötdämpare på en Clio från 92 som du uppenbart hatar om man läser de andra trådarna? Knappast smile Fixa den så bra du kan.

Detta är om du inte får tag i killen som gjort det. Det kommer finnas märken på hans bil om han gjort det. Fota det och snacka sen me killen. Vägrar han erkänna så är det bara för dig att ringa polisen, eller be din morbror göra det. Smitning är ett allvarligt brott i sverige, var och tittade på en rättegång när jag gick i högstadiet som var just en smitning.

Tjena Tobbe.

Jag såg inte skadan för det var en vinkel som dölje det, men skadan är stor, det är vadjag tycker, här är lite bilder på skadan.

http://img406.imageshack.us/img406/4681/dsc00109dt9.th.jpg

och detta är enda bevis jag har för tillfället.

http://img406.imageshack.us/img406/7655/dsc00111ie7.th.jpg

Jag hatar inte bilen, tycker den är toppen när den fungerar, fast det är jävligt tråkigt att den ska börja krångla då jag inte ens haft bilen i en månad. Jag är inte så händig när man ska spackla osv, men jag vill ha ny bakrekofångare kommer inte ge mig smile

Ok visste inte att det var så allvarligt när de gällde juste detta som jag varit med om.
Ska först prata med honom och hjälper inte det så kommer jag anmäla det direkt till polisen idag.

Tack för tipsen smile

MrTobias
28 november 2007 · 1 297 Inlägg

En temporär lösning är att spackla ihop stötdämparen, blir inte som nytt men det är billigt. Min lillebror var med om samma sak förra veckan.. något as som backade på han och drog. Han har kollat runt på sin parkering men hittar inga skador på någon annan bil som kan matcha hans. Förjävligt!

LIVINL0UD
28 november 2007 · 1 582 Inlägg

MrTobias skrev:
En temporär lösning är att spackla ihop stötdämparen, blir inte som nytt men det är billigt. Min lillebror var med om samma sak förra veckan.. något as som backade på han och drog. Han har kollat runt på sin parkering men hittar inga skador på någon annan bil som kan matcha hans. Förjävligt!

Spacka ihop stötdämparen, kan jag köra som det är eller måste jag fixa det? Vad är de för fel på stötdämparen? hmm Tråkigt att höra det som hände med din bror, blev hans bil mycket skadad eller? Ska han fixa det själv eller ska han ta kontakt med försäkringsbolaget? Ja det är förjävligt att dom inte ens kan skriva en liten lapp eller så, fega jävla kräk. Ursäkta mitt ordval men jag blir så förbannad.

MrTobias
28 november 2007 · 1 297 Inlägg

ursäkte skrev helt fel.. inget fel på stötdämparen.. stötfångaren menade jag smile Nja spräckte stötfångaren bak och lysrampen bak. Ska fixa det åt han någon vacker dag. Är bara skönhetsfel på hans lilla pärla smile. Du borde iaf sätta fast din stötfångare, den ser ut att gå av i högre farter som de ser ut nu.

LIVINL0UD
28 november 2007 · 1 582 Inlägg

MrTobias skrev:
ursäkte skrev helt fel.. inget fel på stötdämparen.. stötfångaren menade jag smile Nja spräckte stötfångaren bak och lysrampen bak. Ska fixa det åt han någon vacker dag. Är bara skönhetsfel på hans lilla pärla smile. Du borde iaf sätta fast din stötfångare, den ser ut att gå av i högre farter som de ser ut nu.

Hehe ok jag tänkte väl det smile Aha ok tråkigt att han också fick en del skador, men har man en händig brorsa som dig så är det inga problem att fixa det, kan inte direkt be min lillasyrra fixa det haha big_smile jag har spackel i mitt garage, funkar de om jag spackar eller om jag försöker sätta fast den på något annat sätt. Tack för hjälpen.

henkebenke
28 november 2007 · 1 703 Inlägg

Du ska anmäla detta till försäkringsbolaget. Om inte gubben som kört in i din bil inte erkänner så polisanmäl honom för smitning.
Detta ska ju iaf inte DU behöva stå för. Bra att du har tagit kort på skadan.

En bättre begagnad stötfångare kostar säkert nån tusing, sen lack på det. Antingen får du ersättning av gubben direkt, eller så får försäkringsbolaget ta hand om det.

Lappa ihop stötfångaren med silvertejp under tiden, det funkar bra.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
LIVINL0UD
28 november 2007 · 1 582 Inlägg

henkebenke skrev:
Du ska anmäla detta till försäkringsbolaget. Om inte gubben som kört in i din bil inte erkänner så polisanmäl honom för smitning.
Detta ska ju iaf inte DU behöva stå för. Bra att du har tagit kort på skadan.

En bättre begagnad stötfångare kostar säkert nån tusing, sen lack på det. Antingen får du ersättning av gubben direkt, eller så får försäkringsbolaget ta hand om det.

Lappa ihop stötfångaren med silvertejp under tiden, det funkar bra.

Tackar för tipsen, men är de inte smartare att först prata med killen, hjälper inte det så kommer jag anmäla honom till polisen, hoppas verkligen dom gör nåt då jag inte har så bra tillit när det gäller poliser tyvärr. Ne tycker inte häller att jag borde stå för det då det inte var jag som gjorde det, parkerade bilen utanför mitt garage och det är fullt lagligt då man får stå där i sin ruta som jag gjorde.

Jo jag vet att de kostar x antal tusen att fixa allting sad men ska jag redan ta kontakt med försäkringsbolaget nu eller ska jag vänta efter jag pratat med killen?

Ska iväg och skaffa silvertejp då min rulle är helt slut smile

ironhead volvoraggare
28 november 2007 · 4 776 Inlägg

Pappi skrev:

henkebenke skrev:
Du ska anmäla detta till försäkringsbolaget. Om inte gubben som kört in i din bil inte erkänner så polisanmäl honom för smitning.
Detta ska ju iaf inte DU behöva stå för. Bra att du har tagit kort på skadan.

En bättre begagnad stötfångare kostar säkert nån tusing, sen lack på det. Antingen får du ersättning av gubben direkt, eller så får försäkringsbolaget ta hand om det.

Lappa ihop stötfångaren med silvertejp under tiden, det funkar bra.

Tackar för tipsen, men är de inte smartare att först prata med killen, hjälper inte det så kommer jag anmäla honom till polisen, hoppas verkligen dom gör nåt då jag inte har så bra tillit när det gäller poliser tyvärr. Ne tycker inte häller att jag borde stå för det då det inte var jag som gjorde det, parkerade bilen utanför mitt garage och det är fullt lagligt då man får stå där i sin ruta som jag gjorde.

Jo jag vet att de kostar x antal tusen att fixa allting sad men ska jag redan ta kontakt med försäkringsbolaget nu eller ska jag vänta efter jag pratat med killen?

Ska iväg och skaffa silvertejp då min rulle är helt slut smile

var ju tråkigt det som hände. hoppas det löser sig det går ju att spackla i hop stötfångaren. vad har du för försäkringsbolag för det första.

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
MrTobias
28 november 2007 · 1 297 Inlägg

du behöver inte alls ta kontakt med försäkringsbolaget eftersom att du förmodligen bara har trafikförsäkring. Hade du haft helförsäkring eller vagnskadegaranti så hade du behövt blanda in försäkringsbolaget. Varför skulle han annars göra det henkebenke?

henkebenke
28 november 2007 · 1 703 Inlägg

Jag tycker du ska ta och ringa till försäkringsbolaget, och fråga vad som gäller, och hur de kan hjälpa dig.

Men prata med gärningsmannen först, han kanske vill göra upp utan att blanda in försäkringsbolag mfl.

Hoppas allt löser sig.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
LIVINL0UD
28 november 2007 · 1 582 Inlägg

ironhead skrev:
var ju tråkigt det som hände. hoppas det löser sig det går ju att spackla i hop stötfångaren. vad har du för försäkringsbolag för det första.

Jo det är riktigt tråkigt faktiskt, försäkringsbolaget är Folksam smile

LIVINL0UD
28 november 2007 · 1 582 Inlägg

MrTobias skrev:
du behöver inte alls ta kontakt med försäkringsbolaget eftersom att du förmodligen bara har trafikförsäkring. Hade du haft helförsäkring eller vagnskadegaranti så hade du behövt blanda in försäkringsbolaget. Varför skulle han annars göra det henkebenke?

Tro eller ej men jag har helförsäkring på bilen så smile

LIVINL0UD
28 november 2007 · 1 582 Inlägg

henkebenke skrev:
Jag tycker du ska ta och ringa till försäkringsbolaget, och fråga vad som gäller, och hur de kan hjälpa dig.

Men prata med gärningsmannen först, han kanske vill göra upp utan att blanda in försäkringsbolag mfl.

Hoppas allt löser sig.

Jag gör så, jag ska snacka med honom och får man inte ut något vettigt från honom så kontaktar jag försäkringsbolaget och polisen och hjälper inte det så får man ta lagen i egna händer (skämt där) wink

j0hanna
28 november 2007 · 95 Inlägg

Om din granne inte är samarbetsvillig och själv tar det på sin försäkring, polisanmäler du parkeringsskadan. Sedan kontaktar du ditt försäkringsbolag som skickar ut en blankett som du fyller i ang skadan. Parkeringsskador är det TFF ( trafikförsäkrings föreningen)  som ger ut ersättning för. Om de nu godkänner skadan som parkeringsskadan.. Du ska bifoga polisanmälan till TFF. Sedan om de nu godkänner den, så är det självrisk på 5% av basbeloppet ( ca 2000 kr).   Lycka till!
Det är ett helvete med alla idioter som inte kan parkera, och som sedan int tar ansvar för det......

/Johanna

henkebenke
28 november 2007 · 1 703 Inlägg

MrTobias skrev:
du behöver inte alls ta kontakt med försäkringsbolaget eftersom att du förmodligen bara har trafikförsäkring. Hade du haft helförsäkring eller vagnskadegaranti så hade du behövt blanda in försäkringsbolaget. Varför skulle han annars göra det henkebenke?

Eftersom han frågar på ett forum hur han skall gå till väga antog jag att han var lite osäker på hur det funkar med försäkringsfrågor, det är ju en hel djungel för att få rätt ersättning.

Att få mer kött på benen från några som verkligen VET är ju aldrig fel, eller hur? wink

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
j0hanna
28 november 2007 · 95 Inlägg

Förresten,om han inte tar ansvar för det ochdu inte får det godkänt som park.skada. ta det inte på din egen försäkring, blir dyrt.. Självrisken för vagnskada brukar uppgå till ganska många tusenlappar. Då lönar det sig säkert att fixa det själv!

Sushikocken Sleeper
28 november 2007 · 3 084 Inlägg

My Bad roll

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang