hur stöldsäkra baslåda/slutsteg?

bojboj
29 november 2007 ·

Håll inte på att jobba er om ni har försäkring. Ni blir av med sakerna och ni kommer garanterat att få eran bil fördärvad på ett eller annat sätt, vilket kommer leda till att bilen blir stående på verkstad en längre tid. Ni som säger att man ska skaffa sändare o ditten o datten skippa det, skaffa helförsäkring för dom pengarna istället om ni inte redan har det.

Niko_turbo Fordonstekniker
29 november 2007 · 157 Inlägg

vw_performance skrev:
vad är bästa sättet??

jag kan komma på ett par saker.

1: skruva fast ordentligt?
2: gömma steget i reservhjulsbaljan?
3: göra någon låsmekanism till bakluckan?
4: gravera adress och namn i basen?
5: kom med förslag....!!

men vad händer om tjuven upptäcker att baslådan sitter fast som berget med 10 torx bultar med loctite? slår dom sönder hela bilen? kör dom en skruvmejsel rakt genom högtalaren?

kom med egna erfarenheter om inbrott som nu råkat ut för! hjälp andra att behålla sina grejer! hoppas denna tråden kommer att var till hjälp för många, inte bara mig själv.

mvh//Tommie

Hade en bil förut som blev stulen... dom jävlarna hade troligen inga verktyg med sig efter som dom SÅGAT bort plusskabelt till bateriet för att få med sig det och så hade ja en alpine stereo som ja tagit bort stöldfronten på.... den hittade ja på stranden efter att de hade slängt den i vattnet.....Skottpengar på sånna..mad

De ska vara mer än det verkar;)
_Spawned_ Maskinförare
29 november 2007 · 1 163 Inlägg

Man skaffar ett BRA larm.. smakar det så kostar det..
Sen äre bara vara finurlig om hur man vill behålla saker, man kan "gömma" det. man kan bulta fast det.. finns hur mycket som helst man kan göra.. smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
ogge89
29 november 2007 · 644 Inlägg

Jag kopplade bort centrallåset på min så man måste öppna skuffen med nyckel.. så inte dom allda dyrase sakerna blir snodda ..å sterion är de väll bara å ha fronten med sig i fickan eller nått. å dom övriga högtalarna är väll inte så nog dom är inte så dyra så dom kan man köpa nya

Volvo 740 Turbo Intercooler "16v Turbo och Megasquirt" (1988)
Volkswagen Jetta Mk1 "Diesel Traktorn" (1982)
Volkswagen Golf GLS "Golfen" (1977)
Jonasdaa
26 januari 2008 · 156 Inlägg

eller så höjer vi straffet för brottslingar så att dom som blir tagna sys in och de andra vågar inte ta risken?

Caffe
26 januari 2008 · 1 436 Inlägg

Om man verkligen vill ha sakerna kvar så blir det nog att bosätta sig på landet och va med i hemvärnet eller en jaktklubb eller liknande.

Fast det kanske bara är jag som tröttnat på att snutarna aldrig gör nått...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Biggi
26 januari 2008 · 352 Inlägg

vw_performance skrev:

luunggan skrev:
bäst är bara att hindra dom från att ta sig in i bilen. tex när brorsan fick inbrott i sin bil, dom snodde stereo och slutsteg, men baslådan fick dom inte, då den satt fast. Så den snittade dom 2 revor i. Så det som dom inte kan ta har dom troligtvis sönder och istället för att dra utt lågnivåkablarna från steget klippte dom.
sen är det väll som folk har sagt, att man inte ska visa så lite som möjligt. har sett ett par gånger på tex cruisingar, då någon person står och antecknar reg, nr på bilar som basar på lite x-tra.

just därför är det inte så lyckat att ha med sitt regnummer här på garaget om man vill ha sina grejer ifred..

då kanske är det bäst att inte lägga ut bilder på sitt ljudbygge på garaget smile

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
DJTOGGE
31 januari 2008 · 74 Inlägg

Kornz skrev:
tona rutorna om du har kombi och spela inte på som sören när du är i större folk massor?

Tona rutorna är ett bra sätt att skydda mot insyn. Men att inte spela i större folkmassor blir svårare tro mig smile

leo_m83
31 januari 2008 ·

svetsa rubbet. Finns inte ett chans att kunna ta det då

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang