behålla sin r-vinge

vullen Mr White
30 november 2007 · 1 072 Inlägg

Nej men behålla vingen går väll i förstahand?..

Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
John87 Stolt Volvoägare
30 november 2007 · 4 913 Inlägg

Robban 245 skrev:
Nej men behålla vingen går väll i förstahand?..

Du kan sätta fast vingen hur hårt du vill, det går fortfarande att ta den.
Frågan är som sagt bara hur skadad baklucka du vill ha efter stölden.

Du får gjuta om luckan till härdat stål med diamantinlägg för att vara säker.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
__hogberg__
30 november 2007 · 1 161 Inlägg

skulle nog sätta en wire igenom vingen o sen fästa den på undersidan med brickor modell större så de blir lite för mkt plåt för att kunna rycka sönder luckan..

visserligen så kan ju vingen fortfarande gå åt dock..

ghost_boy83 CREW
30 november 2007 · 2 594 Inlägg

enklare att gömma ett chipp i luckan och spåra up dom jävlarna banka skiter ur dom det skulle jag gjort även om spårnings grejerna kostar en tusing nån bore fan komma på nått sånt så man kan spåra ens saker via gps

Magnus
30 november 2007 · 56 Inlägg

finns ju larm med rörelsesensorer jag hade det på min gammla bil då om man "slog" på vingen eller bakskärmen så varna bilen 2 gånger sen gick larmet den 3 gången tyvärr så gick även larmet om en katt hoppa upp på bilen men men.. carcard var larmet sen var det
tillbehör sensorerna som man montera under panelen fram..

Ludds
30 november 2007 · 329 Inlägg

Blev av med min vinge för andra gången i helgen, inge vidare kul.

Men läste i en annan tråd, en kille som tänkte montera en glass kross i bakluckan någonstans.   Han var då hundra på att när ngn börjar slita så komemr de tjuta direkt, några tankar kring de?

JH
30 november 2007 · 165 Inlägg

Tycker ghost_boy83´s förslag låter bra.. Tråkigt att man inte kan få ha någonting i fred längre

Volvo s40 (2000)
P-G Säl-Tämjare...
30 november 2007 · 1 024 Inlägg

AirOne skrev:
Ursäkta om jag frågar men...vad är en r-vinge? Alltså. Jag vet väl att det är en
sådan som sitter på bakluckan men vad skiljer dem ifrån vanliga vingar, tex min?
Verkar vara en väldig åtgång på dem..inte första tråden man läser om r-vingar.

man kan säga att det är större "läpp" på den till skillnad mot turbovingen och den andra vingen

Vilket jävla drag :)
fredda_king Fotograf
30 november 2007 · 1 319 Inlägg

håller med ghost_boy83. men man kan ju sätta en trycksensor som vingen ligger på då den sitter på bilen sen om man tar bort vingen så går larmet direkt. får sätta en kontakt på insidan av backluckan.  cool

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Ludds
30 november 2007 · 329 Inlägg

fredda_king skrev:
håller med ghost_boy83. men man kan ju sätta en trycksensor som vingen ligger på då den sitter på bilen sen om man tar bort vingen så går larmet direkt. får sätta en kontakt på insidan av backluckan.  cool

Är en god tanke, problemet är att är vingen redan borta lär dem inte försiktigt lägag tillbaks den?

Larmet MÅSTE gå vid minsta vidröring i princip tror jag.

John87 Stolt Volvoägare
30 november 2007 · 4 913 Inlägg

Ludds skrev:
Larmet MÅSTE gå vid minsta vidröring i princip tror jag.

Tror man skulle få många "ofrivilliga" larmutlösningar då.
Även när man inte blir utsatt för ett stöldförsök.

EDIT:
Fixade ett grammatiskt fel jag störde mig på tongue

Senast redigerat av John87 (30 november 2007)

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Ludds
30 november 2007 · 329 Inlägg

John87 skrev:

Ludds skrev:
Larmet MÅSTE gå vid minsta vidröring i princip tror jag.

Tror man skulle få många "ofrivilliga" larmutlösningar då.
Även när man inte blir utsatt av ett stöldförsök.

Högst troligt, men kan kanske vara värt de, tyvär.   Nu blev jag nyligen av med min andra vinge, så känns som att jag går med på ALLT just nu, hehe men lägger sig nog om ngn vecka smile

ghost_boy83 CREW
30 november 2007 · 2 594 Inlägg

undra va det kan kosta att spåra saker via gps lär va dyrt antar jag men det skulle va jävligt bra att sätta dit dom som stjäl, blev skjälv av med min r vinge fick lacka om hela bagaleluckan

då önskar man att jag hade chippet i vingen så jag enkelt kunde kolla via en hemsida vart den va och samlat i hop grabbarna grus och gjort en påhälsning cool

Ludds
30 november 2007 · 329 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
undra va det kan kosta att spåra saker via gps lär va dyrt antar jag men det skulle va jävligt bra att sätta dit dom som stjäl, blev skjälv av med min r vinge fick lacka om hela bagaleluckan

då önskar man att jag hade chippet i vingen så jag enkelt kunde kolla via en hemsida vart den va och samlat i hop grabbarna grus och gjort en påhälsning cool

ja, funderat en del på de också.  Någon av alla med r-vinge borde testa snart?big_smile

jonas 740
30 november 2007 · 429 Inlägg

Dra en vajer genom vingen och runt bagageluckan. Räcker med en vajer med gummi skydd som är 6-8mm kanske ännu tunnare, blir svårt att klippa av eller dra av vajern. Så ska jag göra med min R-vinge men nackdelan när de inte får bort vingen så kanske de sabbar hela bilen istället...

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
bjelke_performance
1 december 2007 · 57 Inlägg

ja får tacka alla som har gett mig ider,men ja tror fan de blir rak blad å wier,ja ser häldre massa blod på hela bilen,å r-vingen lite ryckt,ja tror juh inte direkt dom killarna går till polisen å säger(aaa fan ja skulle rycka en vinge där,men de va rakblad på den så ja skar mig,kan ja få mitt skade stånd nu) eller ja vi är juh i sverige så de skulle nog fan funka:(


å dom som skrev att man kan ställa in den i garaget,de gör man ju,men inte typ på ikeas parkering i gbg,då är den bort på typ 20 min,så tråkit

Volvo v70 D5 "d5Ran" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang