stort glägje???; alliansens tapp: 1.200 röst per dag

alain www.bimmerpower.org
30 november 2007 · 3 995 Inlägg

Det verkar som de har lite problem just nu i regeringen och det verkar som att folk börjar att reagerar mot alliansen genom att inte lita på dom länge.
Vad tycker ni själv om det
******************************
Alliansens tapp: 1 200 per dag De borgerliga partiernas underläge har inte varit så stort på 13 år. 18,6 procentenheter skiljer regeringspartierna från oppositionen.

Socialdemokraterna, vänsterpartiet och miljöpartiet får tillsammans 57,3 procent och den borgerliga alliansen 38,7 enligt Synovates senaste väljarbarometer.

Inte sedan i september 1994, veckorna innan Carl Bildts regering förlorade valet, har avståndet mellan blocken varit så stort.

- Sedan valet i fjol har regeringspartierna tillsammans tappat 527 000 röster, eller 1 200 väljare om dagen, säger Synovates opinionsanalytiker Nicklas Källebring till Dagens Nyheter som publicerar mätningen.
- Skulle de fortsätta att tappa väljarna i den här takten skulle de vara nere i 8-9 procent tillsammans i nästa val.
Källebring säger att detta inte kommer att ske men att det illustrerar hur stor väljarförlust allianspartierna drabbats av under det första regeringsåret.


Synovate har frågat 2 230 personer vilket parti de skulle rösta på om det vore riksdagsval i dag. Mätningen gjordes mellan den 14 och 28 november.

Partierna siffror i procent med förändringen sedan förra mätningen inom parentes: Socialdemokraterna 46,2 (+2,5),Moderaterna 21,6 (-1,5), folkpartiet 6,6 (-0,6), centern 6,0 (+0,5), miljöpartiet 6,0 (-0,8), vänsterpartiet 5,0 (-0,1), kristdemokraterna 4,4 (-0,3).

källa: (www.gp.se)

Senast redigerat av alain (5 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
nooky Tidsoptimist
30 november 2007 · 184 Inlägg

Sweet.

Jag försöker iaf...
matteeee Ingen himmel är så blå som min
30 november 2007 · 2 973 Inlägg

samma skrot vem som än sitter där uppe...

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
MeloveGolf Vw trimmare
30 november 2007 · 2 995 Inlägg

Stor glädje? ja för dom asen som fått lyfta sin feta röv från soffan och börjat jobba så är det stor glädje eftersom dom snart kan börja suga mer skatte pengar igen...

Nä ska inte skriva nått mer blir bara förbannad tur som fan att man slutade betala skatt
för flera år sedan...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
alain www.bimmerpower.org
30 november 2007 · 3 995 Inlägg

matteeee skrev:
samma skrot vem som än sitter där uppe...

**********
Ja det klart, skrot som skrot, men nu, en regering har inte gått så långt ner på länge och även dom som röstade på alliansen börja att tänka.
Vad bli det därefter? ja, det är en bra fråga.

Senast redigerat av alain (30 november 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
FireTraXX DFFL
30 november 2007 · 9 020 Inlägg

MeloveGolf skrev:
Stor glädje? ja för dom asen som fått lyfta sin feta röv från soffan och börjat jobba så är det stor glädje eftersom dom snart kan börja suga mer skatte pengar igen...

Nä ska inte skriva nått mer blir bara förbannad tur som fan att man slutade betala skatt
för flera år sedan...

Håller med förutom att jag fortfarande betalar skatt tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mortalis VW-nörd?
30 november 2007 · 4 332 Inlägg

Ja skulle vilja se hur de gick med en kvinnlig ledare av landet faktiskt. Om det blir nån skillnad på saker o ting smile Kan ju hoppas att Hilary Clinton vinner i USA så kanske man får ett smakprov, även om hon e mer man än kvinna kanske wink
E väl bra att de förlorar röster, de dumma e bara alla under/medelklassare som röstade från början o trodde att de skulle gynnas...till förmån på de svaga i samhället. Hade de gynnats tillräckligt så hade de skitit fullständigt i de svaga, men nu e de inte så och då tappar de röster...kommer de säkerligen göra något åt innan valet.

Hoolmgren
30 november 2007 · 83 Inlägg

Mortalis skrev:
Ja skulle vilja se hur de gick med en kvinnlig ledare av landet faktiskt. Om det blir nån skillnad på saker o ting smile Kan ju hoppas att Hilary Clinton vinner i USA så kanske man får ett smakprov, även om hon e mer man än kvinna kanske wink

De ska väl fan inte spela någon roll om det är en kvinnlig eller manlig ledare!
Jag skiter iaf om det är en manlig eller kvinnlig ledare, inte de som avgör.
Bara personen kan sköta sitt uppdrag så.

Arbetslösheten har ju iaf sjunkit en hel del sen regeringskiftet, och det ser jag som positivt iaf.
Sen finns det ju ett å annat å gnälla på, men det kommer det alltid att göra, än vem som styr.

Bättre att stjärnan sitter bakom ratten än på huven.
Mortalis VW-nörd?
30 november 2007 · 4 332 Inlägg

Arg man kan bli då...vet ju inte om det är ngn skillnad på om det är en kvinna eller en man som styr eftersom vi inte har testat, så det hade varit kul o testa säger jag...ta en kopp the å lugna ner dig lite...

Hoolmgren
30 november 2007 · 83 Inlägg

Mortalis skrev:
Arg man kan bli då...vet ju inte om det är ngn skillnad på om det är en kvinna eller en man som styr eftersom vi inte har testat, så det hade varit kul o testa säger jag...ta en kopp the å lugna ner dig lite...

pfft inte arg... fel av mej om du uppfattade de så...

Men man kan ju inte bara testa för skojs skull heller typ.. Men vi kan väl ta en titt på vårt kära grannland finland, dom har kvinnligt styre, å det funkar väl helt okej ?


sen så tycker jag inte om te, tar hellre en kopp kaffe å en snus

Bättre att stjärnan sitter bakom ratten än på huven.
GrebyAxel
30 november 2007 · 524 Inlägg

Jag stör mej mer på de svenska folket som e så jävla naiva å byter sida för att nån jävel köpte svart städhjälp osv...

Tibbmeister
30 november 2007 · 31 Inlägg

men många valde nog alliansen för att dom tyckte att sossarna bara satt där och höjde skatterna men inget blev bättre, man ville han en förändring, det va iallafall vad jag tänkte, men sen i efterhand så kanske inte det va rätt eftersom det är samma skrot och korn i alla dom där J*vla politikerna, lovar en sak och gör en annan... synd att dom skall ändra på precis allt, Blir fanimej en blank på nästa val! VISA MISSNÖJET!

"Du den gule datsun där ute är den din eller?"
Peugeot 406 Coupe 3.0 V6 "Pininfarina" (1999)
pUs Ûbersturmstekare
30 november 2007 · 534 Inlägg

"Stort glägje" ? Ja, så kan man ju se på saken. Vad nu trådskaparen menar med det.

Lyckligtvis är det inte val varje år. Och när det väl hålls, så får betydligt fler än 2200 personer vara med och rösta.

Jag hörde aldrig särskilt många stämma upp klagosånger och med gråt i halsen kräva den gamla såsseregeringens avgång, trots att deras väljarstöd minskade kontinuerligt mellan 2004 fram till 2006. Det finns en anledning till att vi håller val i Sverige, och att vi dessutom inte håller dom en gång i halvåret. Överhuvudtaget glömmer ganska många bort att svenska folket har VALT vår nuvarande regering. Tråkigt nog. Det är bara att gilla läget fram tills 2010.

Strålande nivå på den här tråden..

pUs Ûbersturmstekare
30 november 2007 · 534 Inlägg

Tibbmeister skrev:
... men sen i efterhand så kanske inte det va rätt eftersom det är samma skrot och korn i alla dom där J*vla politikerna, lovar en sak och gör en annan... synd att dom skall ändra på precis allt, Blir fanimej bla bla bla

Politiker är människor precis som du och jag. Vi har dom politiker vi förtjänar, varken bättre eller sämre. En politiker är en helt vanlig människa som sysslar med politik.

Det finns ingenting som hindrar dig från att göra jobbet bättre. Bara gå med i ett parti och bli aktiv. Tyvärr kräver det betydligt mer jobb än att bara sitta på sin kammare och gnälla..

blacken
30 november 2007 ·

pUs skrev:
"Stort glägje" ? Ja, så kan man ju se på saken. Vad nu trådskaparen menar med det.

Lyckligtvis är det inte val varje år. Och när det väl hålls, så får betydligt fler än 2200 personer vara med och rösta.

Jag hörde aldrig särskilt många stämma upp klagosånger och med gråt i halsen kräva den gamla såsseregeringens avgång, trots att deras väljarstöd minskade kontinuerligt mellan 2004 fram till 2006. Det finns en anledning till att vi håller val i Sverige, och att vi dessutom inte håller dom en gång i halvåret. Överhuvudtaget glömmer ganska många bort att svenska folket har VALT vår nuvarande regering. Tråkigt nog. Det är bara att gilla läget fram tills 2010.

Strålande nivå på den här tråden..

Vi behöver nog inte vänta tills 2010. Det blir nog omval enligt traditionell högerallians modell. smile Och jag är en utav det svenska folket och jag har inte valt in dom muppskallarna som vi har nu. Och politiker är inte som vanligt folk. Vad som skiljer en politiker/myndighetsperson ifrån folket, är att när en sådan vaknar på morgonen så tar han/hon löständerna ur glaset på nattduksbordet, och stoppar dom i käften. Sedan så tar vederbörande sin hjärna och lägger det i glaset, går sedan ut på gödselstacken och fyller huvudet med skit, går sedan till jobbet och fattar beslut som inte alltid är så lyckade för oss vanliga människor.

Senast redigerat av blacken (30 november 2007)

Quixir
30 november 2007 · 16 Inlägg

att arbetslösheten går neråt vet ja väll inte!
dom tvingar folk att åka runt hela sverige för att jobba en vecka här och en vecka där!
sen vill dom inte utbilda folk för att dom ska få jobb. dom ser hellre att folk jobbar lite här och var än att dom får fast jobb! helt ologiskt!

sen kan man ju anse att det var bättre förr eller att andra partier har bättre åsikter men det är ju skitsamma regeringen sitter ändå kvar!

rösta bort alla partier som höjjer bensin skatten... 12.33:- för 95 oktanig soppa 13.23 för diesel jamena vafan tänker dom med??

BMW 323i Turbo
AdamOpel DraMinBil.nu
30 november 2007 · 1 016 Inlägg

allt är väll samma skrot. Men det här är då fan värre!

Är på tiden att folk börjar få upp ögonen lite. Bort med skiten.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
pUs Ûbersturmstekare
30 november 2007 · 534 Inlägg

blacken skrev:

pUs skrev:
"Stort glägje" ? Ja, så kan man ju se på saken. Vad nu trådskaparen menar med det.

Lyckligtvis är det inte val varje år. Och när det väl hålls, så får betydligt fler än 2200 personer vara med och rösta.

Jag hörde aldrig särskilt många stämma upp klagosånger och med gråt i halsen kräva den gamla såsseregeringens avgång, trots att deras väljarstöd minskade kontinuerligt mellan 2004 fram till 2006. Det finns en anledning till att vi håller val i Sverige, och att vi dessutom inte håller dom en gång i halvåret. Överhuvudtaget glömmer ganska många bort att svenska folket har VALT vår nuvarande regering. Tråkigt nog. Det är bara att gilla läget fram tills 2010.

Strålande nivå på den här tråden..

Vi behöver nog inte vänta tills 2010. Det blir nog omval enligt traditionell högerallians modell. smile Och jag är en utav det svenska folket och jag har inte valt in dom muppskallarna som vi har nu.

Svenska folket består av fler än bara du. Demokrati bygger på att fler än grötdebattören "Blacken" får komma till tals..

Och politiker är inte som vanligt folk.

Jag känner ganska många politiker. Hur många känner du?

Vad som skiljer en politiker/myndighetsperson ifrån folket, är att när en sådan vaknar på morgonen så tar han/hon löständerna ur glaset på nattduksbordet, och stoppar dom i käften. Sedan så tar vederbörande sin hjärna och lägger det i glaset, går sedan ut på gödselstacken och fyller huvudet med skit, går sedan till jobbet och fattar beslut som inte alltid är så lyckade för oss vanliga människor.

Vad som skiljer dig från en politiker är att jag inte har mandat att rösta bort dig från ditt arbete, hur gärna jag än skulle vilja.

blacken
30 november 2007 ·

pUs skrev:

blacken skrev:

pUs skrev:
"Stort glägje" ? Ja, så kan man ju se på saken. Vad nu trådskaparen menar med det.

Lyckligtvis är det inte val varje år. Och när det väl hålls, så får betydligt fler än 2200 personer vara med och rösta.

Jag hörde aldrig särskilt många stämma upp klagosånger och med gråt i halsen kräva den gamla såsseregeringens avgång, trots att deras väljarstöd minskade kontinuerligt mellan 2004 fram till 2006. Det finns en anledning till att vi håller val i Sverige, och att vi dessutom inte håller dom en gång i halvåret. Överhuvudtaget glömmer ganska många bort att svenska folket har VALT vår nuvarande regering. Tråkigt nog. Det är bara att gilla läget fram tills 2010.

Strålande nivå på den här tråden..

Vi behöver nog inte vänta tills 2010. Det blir nog omval enligt traditionell högerallians modell. smile Och jag är en utav det svenska folket och jag har inte valt in dom muppskallarna som vi har nu.

Svenska folket består av fler än bara du. Demokrati bygger på att fler än grötdebattören "Blacken" får komma till tals..

Och politiker är inte som vanligt folk.

Jag känner ganska många politiker. Hur många känner du?

Vad som skiljer en politiker/myndighetsperson ifrån folket, är att när en sådan vaknar på morgonen så tar han/hon löständerna ur glaset på nattduksbordet, och stoppar dom i käften. Sedan så tar vederbörande sin hjärna och lägger det i glaset, går sedan ut på gödselstacken och fyller huvudet med skit, går sedan till jobbet och fattar beslut som inte alltid är så lyckade för oss vanliga människor.

Vad som skiljer dig från en politiker är att jag inte har mandat att rösta bort dig från ditt arbete, hur gärna jag än skulle vilja.

Tror du på tomten också?

Senast redigerat av blacken (30 november 2007)

alain www.bimmerpower.org
30 november 2007 · 3 995 Inlägg

jag kommer inte att sluta säga så och alla kan säga likadant:
********
"POLITIKEN ÄR SOM  EN GAMMAL SOPPA, DET KAN MAN LEVA PÅ MEN DET SMAKAR FAN".
********
Folk skulle behöva göra lite som Fransman gör, det skulle får lite fart på politiker och inse att det är tack vara folk att dom sitter där dom är.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang