stort glägje???; alliansens tapp: 1.200 röst per dag

blacken
6 december 2007 ·

alain skrev:

blacken skrev:

TheDeadDorkster skrev:

Tyvärr vågar svenska politiker inte vara lika engagerade som dom franska (uppvuxen i Belgien, har kollat ganska mycket på fransk tv för att veta det (France 1,2,3, TV5, TF1 osv). Sen törs ingen argumentera emot lika hård när man kollar på svenska debatterna sad.

Svenska politiker är liksom folket: fegt, obrydd, för snällt, och allmänt tråkigt. Detta vill säga: Dom törs inte visa vad dom står för. Dom vågar inte säga när någon har fel. Man avbryter folk inte för att ställa frågor eller liknande.

Min bäste herre. Att kalla det svenska folket för att vara fegt. Är inte med sanningen helt överenstämmade. Läs om våran historia så får du se!. Vårat trädkramande fikus källsorterande beteende började när dom släpade hit Bernadotte för att vara "kung" över Sverige.

Att påstå detta. "Svenska politiker är liksom folket: fegt, obrydd, för snällt, och allmänt tråkigt. Detta vill säga: Dom törs inte visa vad dom står för. Dom vågar inte säga när någon har fel. Man avbryter folk inte för att ställa frågor eller liknande."
Är dålig kunskap om vårat folk.

*************
ja! och vad gjörde Bernadotte när blev kung? Han gick ut i krig mot Napoleon som tack att N- gjörde honom till kung. han var en av hans generaler men tycker det inte honom.

lollol Den "Svenska" militära "insatsen" i den konflikten var minimal. Och han kunde lugnt skicka folk till den bataljen. För han visste att klockan klämta för nappe.  Dessutom så hade han ett visst "kompistryck" ifån dom övriga kombatanterna i den konflikten.  Om man skulle jämföra Bernadotte med tidigare militära befälhavare/kungar i den svenska krigshistorien så var han en sopa.

alain www.bimmerpower.org
6 december 2007 · 3 995 Inlägg

blacken skrev:

alain skrev:

blacken skrev:
Min bäste herre. Att kalla det svenska folket för att vara fegt. Är inte med sanningen helt överenstämmade. Läs om våran historia så får du se!. Vårat trädkramande fikus källsorterande beteende började när dom släpade hit Bernadotte för att vara "kung" över Sverige.

Att påstå detta. "Svenska politiker är liksom folket: fegt, obrydd, för snällt, och allmänt tråkigt. Detta vill säga: Dom törs inte visa vad dom står för. Dom vågar inte säga när någon har fel. Man avbryter folk inte för att ställa frågor eller liknande."
Är dålig kunskap om vårat folk.

*************
ja! och vad gjörde Bernadotte när blev kung? Han gick ut i krig mot Napoleon som tack att N- gjörde honom till kung. han var en av hans generaler men tycker det inte honom.

lollol Den "Svenska" militära "insatsen" i den konflikten var minimal. Och han kunde lugnt skicka folk till den bataljen. För han visste att klockan klämta för nappe.  Dessutom så hade han ett visst "kompistryck" ifån dom övriga kombatanterna i den konflikten.  Om man skulle jämföra Bernadotte med tidigare militära befälhavare/kungar i den svenska krigshistorien så var han en sopa.

**********
Det verkar som att du tycker om historia kultur, tur och kul att se någon som inte har vart i skolan för sova.

Senast redigerat av alain (6 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
blacken
6 december 2007 ·

alain skrev:

blacken skrev:

alain skrev:

*************
ja! och vad gjörde Bernadotte när blev kung? Han gick ut i krig mot Napoleon som tack att N- gjörde honom till kung. han var en av hans generaler men tycker det inte honom.

lollol Den "Svenska" militära "insatsen" i den konflikten var minimal. Och han kunde lugnt skicka folk till den bataljen. För han visste att klockan klämta för nappe.  Dessutom så hade han ett visst "kompistryck" ifån dom övriga kombatanterna i den konflikten.  Om man skulle jämföra Bernadotte med tidigare militära befälhavare/kungar i den svenska krigshistorien så var han en sopa.

**********
Det verkar som att du tycker om historia kultur, tur och kul att se någon som inte har vart i skolan för sova.

men om vi ska vara helt "ärliga" så så kan man inte helt skylla på Bernadotte. Grunden till våran nationella "förfall" lades av Gustav Wasa. Som bestämde att tronen skulle ( enligt europeisk stil) gå i arv från far till son. Före dess så var kungen folkvald enligt bästa vikingastil. cool

TheDeadDorkster Dieselgypsy
6 december 2007 · 538 Inlägg

blacken skrev:
Min bäste herre. Att kalla det svenska folket för att vara fegt. Är inte med sanningen helt överenstämmade. Läs om våran historia så får du se!. Vårat trädkramande fikus källsorterande beteende började när dom släpade hit Bernadotte för att vara "kung" över Sverige.

Att din farfars far var stor och stygg och stark betyder inte du är exakt likadan, som du själv skriver mer diplomatisk.

Det jag vill säga är att dagens svenskar är tyvärr för fega, och när det kommer till kritan utanför husets trygga väggar så törs eller ids dom inte.

På Nederländska finns det ett bra uttryck:
"Geen woorden maar daden"
Vilket betyder på svenska:
Inga ord, men handlingar

I Sverige är det mest ord, ingen handling. Som tur är har denna Regering satt fart på diverse saker som blev försummade av Sossarna. Hoppas det ger tillbaka folket den rygggraden som har blivit allt mindre.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
blacken
6 december 2007 ·

TheDeadDorkster skrev:

blacken skrev:
Min bäste herre. Att kalla det svenska folket för att vara fegt. Är inte med sanningen helt överenstämmade. Läs om våran historia så får du se!. Vårat trädkramande fikus källsorterande beteende började när dom släpade hit Bernadotte för att vara "kung" över Sverige.

Att din farfars far var stor och stygg och stark betyder inte du är exakt likadan, som du själv skriver mer diplomatisk.

Det jag vill säga är att dagens svenskar är tyvärr för fega, och när det kommer till kritan utanför husets trygga väggar så törs eller ids dom inte.

På Nederländska finns det ett bra uttryck:
"Geen woorden maar daden"
Vilket betyder på svenska:
Inga ord, men handlingar

I Sverige är det mest ord, ingen handling. Som tur är har denna Regering satt fart på diverse saker som blev försummade av Sossarna. Hoppas det ger tillbaka folket den rygggraden som har blivit allt mindre.

Feghet och intelligens/snällhet är inte samma sak. Det skulle vara kul ifall du sade att Svensken är feg, inför dom som tjänstgör i Afghanistan och Nordic Battle Group

alain www.bimmerpower.org
6 december 2007 · 3 995 Inlägg

visa delar är rätt på båda och, men det förklara inte varför de tappar mer 1200 röst om dagen,
är det inte så att folk har tappat lite förtoende?
Den ryggraden som finns, blir den starkare med så många röster mindre.
Man kan inte bygga ett slott på stranden, helst på berg, det är kanske det som folk vill reagerar på.
Jag skulle tippa att alliansen behöver göra en starkare politik, ger folk mera kött på ben, och bara därefter kan ryggraden blir starkare.
reinfeldt har blivit av med många minister som inte hade ren mjöl i påse, man kan inte bygga politik på det. han behöver riktigt hjälp, men det blir inte lätt.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
richardoo290 VOLVO for life..
6 december 2007 · 2 113 Inlägg

Hampusd skrev:

richardoo290 skrev:

alain skrev:
En fråga: i många andra länder, den ledare informera folk en gång i månaden med 1 timme på TV och går genom allt som ha hänt som nytt och det som kommer att hända i kommande månad.
Varför detta inte gör i Sverige?

ja de skulle vart mycket bra om reinfeldt en gång i månaden satt en timma framför kameran och förklarade för svenska folket att: denna månaden skall bensinskatten höjas.. och nästa månad skall snuspriset höjas.. osv,
det skulle jag vilja se att han blir tvungen till!

men nu är de så att han inte vill att de ska vara så, kunskap är makt och han vill inte att vi svenssons skall ha makt. ^^  säger ju sig sj varför han inte sitter och pratar i dumburken..

och eftersom att det är FOLKET som bestämmer i sverige borde vi få rösta vid stora beslut som tex: skattehöjning på bensinen..?

Online

Har ju tyvärr inte sett någon annan statsminister i sverige göra det heller.
Så förstår inte ditt påhopp på reinfeldt.

Har du testat att slå upp en tidning tex? Där kommer reprtage om näsan allt regeringen gör. Eller använd internet. Denna fenomenala uppfinning där man kan söka information och skaffa sig kunskap.

I fall folket skulle gå och rösta om varje liten grej så kommer det snart urholkas. Folk kommer tröttna på att rösta.
Finns inte en chans att du kan räkna bensinskatten som en stor grej. Visst den är stor för dig. Men tro mig finns många andra som skitter i det fullständingt. Då är frågan. Vem skall bestämma vad som är en stor grej?

jag hoppar väll inte på reinfeldt? och jag är en hyfsat smart människa som läser politik på internet osv...  men det finns dom som inte gör det! tänk dig en 40-årig sossetant som ligger sjuksriven på soffan.. tror du hon använder sin data till att läsa politik?

nej, och utan kunskap och om man växt upp i sosse familj och alltid röstat på sossarna så kan denna personens åsikt vara svår att vända om personen inte riktigt förstår moderaterna.  skulle det inte vara bra för allt och alla med med och förenklad kunskap?

du jag och många andra är säkert tillräkligt smarta för att ta reda på fakta och sedan göra en bedömning av vad man ska rösta på. men det finns många puckon som det vore nyttigt för också!   kan säga att en jag känner är helt pantad när de gäller politik.. de enklaste frågorna kan han inte besvara och undrar vad politik är...  vad röstar han på?  sossarna! yikes
han fattar nada utav de lilla som går på TV när reinfeldt &Co babblar på politik-språk..

ett pogram som enkelt förklarar allt för han en gång i månaden vore inte fel väll?

2.
ja om man skulle behöva rösta om allt så har du rätt i att folk blir trötta på det..
men att gå och rösta 1-2 gånger per år för årets viktigaste fråga/frågor .. de ser jag inget fel i..

alain www.bimmerpower.org
17 december 2007 · 3 995 Inlägg

Nu har vi en ny statsekreterare som betalade för svarta tjänster
Grattis reinfeldt, duktig!!
det saknar bara att han anställer någon som har suttit i fängelse. Det vet man alldrig.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=381068

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
moose46019 study
17 december 2007 · 772 Inlägg

alain vissa tycker om att gå på bidrag vissa tycker om att jobba. vad du föredrar så verkar det vara det första så självklart ska vi rösta på sossarna åt dig;)

Senast redigerat av moose46019 (17 december 2007)

pUs Ûbersturmstekare
17 december 2007 · 534 Inlägg

Folk bryr sig snart inte längre, det börjar bli tjatigt.

Jag skulle gärna se en omvänd uthängning. Alla "råkar" glömma bort att det inte bara räcker med att köpa svarta tjänster för att det ska bli ett faktum, någon ska även erbjuda dessa svarta tjänster.

Vore klart uppiggande med stora rubriker som istället hängde ut dessa fuskande människor som erbjudit sina svarta tjänster och därigenom undanhållit staten viktiga skatteintäkter. Om inte annat för omväxlings skull. Men det kommer naturligtvis aldrig ske.

alain www.bimmerpower.org
17 december 2007 · 3 995 Inlägg

jag är inte special mot eller för alliansen - sossen
pUs: jag gillar hur du förklara det du tänker.
Om jag ber om min granen att klippa min grässmatta som är på flera hundra kvadrat och att han har en motor driven grässklippare och ge honom 300:- för att han är snäll att göra det, ska detta räkna som svarta pengar? eller att min son reparera min bil i sin garag och ge honom 1000:- för arbetet som skulle har kostat mig 3.500:- på en annan verkstad, ska detta räknas som svarta pengar?  isf, finns inte många ärliga folk i Sverige.
Att det ska finnas någon som erbjuda svarta tjänter för att köpa det?
Det är förbjudet att köpa sex men det är inte förbjudet att sälja sex, det är lite dubbel moral.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang